Jump to content
IGNORED

Problem z odpalaniem "na zimnym"


Recommended Posts

Posted

A4 B5 1997 1.8 125km lpg

W wielkim skrócie auto kicha prycha strzela zaraz po odpaleniu i nie chce jechać jak sie wciska gaz

VAG pokazał tylko inspekcje przeglądu ( miałem to wcześniej juz usunąć), wymieniałem w międzyczasie kostkę stacyjki wiec tez pokazał ze były poduszki odpinane i blad mieszanki ale to chyba raczej ze względu na lpg - gazownik tez stwierdził ze parownik przepuszcza gaz i może to byc od tego. Membrany wymienione parownik sprawny ale auto dalej robi tak jak robiło. Podpowiedział mi koleś ze mam odłączyć aku na cała noc ze niby może sie cos zresetować i spróbować rano bo niby cos sie tam sie nie otwiera tak jak powinno sie otwierać o jakieś milisekundy i ze go niby zalewa, lub jakiś czujnik temperatury. Ktoś miał taka magię u siebie w Audi?

Posted

A odłączyłeś akumulator na całą noc? Jak wtedy auto odpaliło? Normalnie?

Wygląda mi to na źle wyregulowaną instalacje gazową, przez co rozwalają się korekty długotrwałe (albo jest za bogato, albo za ubogo) w sterowniku silnika. Dobrze wyregulowana instalacja gazowa nie powoduje wywalenie błędu mieszanki.

Posted

Jeszcze nie odpalałem go bo jest odłączony. Generalnie gazownik stwierdził ze to raczej od benzyny bo na gazie wszystko wydaje sie byc ok

Posted

Jeszcze nie odpalałem go bo jest odłączony. Generalnie gazownik stwierdził ze to raczej od benzyny bo na gazie wszystko wydaje sie byc ok

To go podłącz, a potem pojeździj parę dni na samej benzynie i wtedy opisz jak auto będzie odpalało i jeździło i jakie błędy wywali sterownik silnika?

Posted

Podłączyłem aku z powrotem i odpaliłem - problem sie nie pojawił, kupiłem kabel do VAG-a dzisiaj wiec w tygodniu przyjdzie mam nadzieje ze wszystko może sie unormuje. O dalszym działaniu bede informował ???

Posted (edited)

No to już masz pierwszą odpowiedź, że coś jest nie tak z korektami długotrwałymi :whistling:.

Po odpięciu akumulatora korekty długotrwałe zostały wyzerowane, a silnik odpalił normalnie. Pojeździj teraz na samej benzynie i obserwuj jak będzie odpalał na zimnym silniku.

Edited by 54321
Posted

Jestem kompletnie na bakier z mechaniką i elektryką samochodową wiec tak z naszego na polski mógłbyś mi wytłumaczyć ? Nie powiem ze jest to moj pierwszy VAG ale pierwszy tak zelektryzowany i tak komputerowy ?.

Czy dobrze rozumiem ze to mogło sie dziać przez to ze źle jest silnik i komputer zaprogramowany na LPG ? Oczywiście ze sprawdzę jak to bedzie jeździło sie w ciągu tygodnia na PB trochę bolesne dla portfela :/ ale mus to mus ?

Posted

Jestem kompletnie na bakier z mechaniką i elektryką samochodową wiec tak z naszego na polski mógłbyś mi wytłumaczyć ? Nie powiem ze jest to moj pierwszy VAG ale pierwszy tak zelektryzowany i tak komputerowy .

Czy dobrze rozumiem ze to mogło sie dziać przez to ze źle jest silnik i komputer zaprogramowany na LPG ? Oczywiście ze sprawdzę jak to bedzie jeździło sie w ciągu tygodnia na PB trochę bolesne dla portfela :/ ale mus to mus

Silnik jest przystosowany przez producenta do pracy na benzynie :) . Używając paliwa LPG trzeba spełnić szereg wymogów, by silnik na tym alternatywnym paliwie pracował poprawnie. W sterowniku silnika PB nie zmieniasz nic przy pracy na gazie. Instalacja gazowa musi być tak zaprogramowana/ustawiona by sterownik silnika PB "myślał" że jeździ dalej na benzynie. Ogólnie rzecz biorąc to sterownik LPG cały czas współpracuje z sterownikiem silnika PB.

Nie napisałeś jaka to instalacja. Podciśnieniowa czy sekwencyjna? :)

Posted

Podobno sekwencja, powiem ze sytuacja juz dzisiaj wrocila do "starego stanu rzeczy". Dzisiaj rano juz zaczynał sie "dusić" fakt faktem ze do tego "duszenia" nie dochodziło w takim stopniu jak przed odłączeniem akumulatora ale sytuacja sie powiela ponownie :/

Posted

My w temacie benzynowym rozmawiamy o slabym paleniu na zimnym i prawdopodobnie w naszych silnikach kończy sie czujnik położenia walu korbowego.

Posted

Ja generalnie zauważyłem ze ten temat trafił do 1.8t a ja mam 1.8 ale to moderator jak sie uśmiechnę to przeniesie ? Ten czujnik chyba nie jest drogi co? Pytanie czy tez to sie podobnie objawia

Posted

Pisałem do dwóch osób z forum i czekam aż mi podadzą cenę za oryginał tego czujnika.

Posted

10 pln na alledrogo wiec org nowy nie powiniennduzo kosztować ale pytanie czy to rzeczywiście objawia sie z taka praca na zimnym silniku przed rozgrzaniem, bo jak go zresetowałem poprzez odłączenie aku to pierwsze odpalenie było idealne

Posted

No to bez diagnostyki OBD się pewnie nie obędzie.

Posted

Luba, nie chciał byś znać ceny tego oryginalnego czujnika..

Posted

A ten błąd mieszanki dotyczył przekroczenia dodawania czy ujmowania?

A jak wygląda u Ciebie szczelność dolotu powietrza.

Nie masz może nieszczelności na dolocie powietrza do przepustnicy?

Posted

Kabel dojechał ale komputer padł :/ złośliwość rzeczy martwych :/ co do czujnika to na Allegro było kolka złotych za używkę. Błąd pokazywał za bogata mieszankę jak cos... jak mówiłem z mechanika nie jestem na "ty" wiec wszystko bede musiał zobaczyc ale wydaje mi sie ze dolot jest ok. Jeszcze jutro to dokładnie sprawdzę

Posted

Kiedy wymieniałeś filtr dolotu powietrza do silnika?

Posted

2-3 max. Miesiące temu

Posted

I jak tam z odpalaniem? Wyjaśniło się coś?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...