Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z falującymi obrotami i pompa powietrza wtórnego


BartasBDG

Rekomendowane odpowiedzi

Prośba o pomoc? Podpowiedzi?, ale do rzeczy problem pojawił się z 3-5dni temu, a dokładnie falujące obroty na postoju. Przykład podróż do pracy odpalenie , ssanie , jest git nic nie faluję, obroty spadają tam do ok 800(na liczniku) , ruszam jadę , silnik lekko rozgrzany parę km , staję na światłach i już czuć falowanie obrotów (900-700) i bujanie samochodem. Dzisiaj nawet zauważyłem lekki problem z odpalaniem auta , tzn muszę sekundę dłużej pokręcić i odpali. Od czego zacząć sprawdzanie/wymienianie? 1f603.png :D Czemu się dokładniej przyjrzeć ? Dodam że z 2-3 tygodnie temu wyskoczył mi "check" byłem na sprawdzeniu i powiedział mi że problem z "pompą powietrza wtórnego" ale cytując "jak Ci wyskakujący check nie przeszkadza to na spokojnie " , i teraz kolejne pytanie czy tą pompę "wymienić" czy ją się jakoś naprawia? coś warto sprawdzić przed wymianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów i błąd pompy powietrza wtórnego, zamiennie określanej pompą SAI to raczej będą u Ciebie dwa oddzielne problemy. Pompa SAI włącza się na krótko po odpaleniu zimnego silnika. U Ciebie falowanie pojawia się później po przekroczeniu określonego progu temperatury płynu. Wtedy pompa już nie jest w stanie pracy. Pytanie czy zjawisko falowania jest regularne, tzn pojawia się zawsze i przy tej samej temperaturze?

Co do pompy SAI, to poniżej temat z forum dosyć wyczerpująco podejmujący temat:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/267604-naprawa-sai-sap-secondary-air-injection-pompa-powietrza-wtornego-wtorego/

Oczywiście przed wymianą warto sprawdzić, czy elektrycznie jest wszystko ok, czy nie stanęła np, czy inne elementy układu sprawne? Ten błąd nie zawsze oznacza fizyczne uszkodzenie samej pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tą nieszczelnością? jak sprawdzić jedna osoba do auta i "gazować" a druga przy masce ? czy organoleptycznie ? PawelEn , tak samo mi się wydaję i trochę czytałem więc obstawiam że problemy dwa różne nie zależne od siebie , Regularne tak , od tych 3-5dni pojawia się po paru minutach jazdy i pierwszy postój (światła, przejście) cokolwiek że auto stoi w miejscu i parę sekund posotju i już "falują obroty" , przy tej samej temperaturze? hmm trudno powiedzieć , mogę podrzucić filmik z "falowaniem obrotów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym falowaniem to sprawdź zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jest temat "wypadanie zapłonu problem rozwiązany". Tam są numery. U mnie tak było tylko skakały di 1200. 46 zł w aso i po problemie. Taka bolączka naszych 1.8t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie najprawdopodobniej tak jak mówiono wcześniej zawór odpowietrzający skrzynie korbową - sam tak samo miałem. Zaznaczam, że podobno zamienniki na długo nie wystarczają a koszt niewielki w ASO( ja zapłaciłem we WRocławiu 49 zł).

Co do układu SAI do sprawdzenia w pierwszej kolejności bezpiecznik. Jeżeli sprawny, a pompa się załącza (da się to usłyszeć przy odpalaniu zimnego silnika) to najprawdopodobniej będzie gdzieś nieszczelny układ - też to przerabiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...