Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje silnika, przygasanie oświetlenia,falowanie obrotów


szafa96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów ! Ostatnio udało mi się zarejestrować dziwne zachowania mojego auta, dokładnie silnika. Po nocy gdy jest zimny na ssaniu jest wszystko okej, gdy ssanie się wyłączy silnik dziwnie, okresowo wibruje. Przenosi się to na karoserie, jest wyczuwalne w środku. Do tego widać delikatne przygasanie oświetlenia wewnętrznego podczas tej wibracji. Cewki kiedyś były wymieniane na akcji. Samochód całkowita seria, nic nie wycinane (katy), wymieniane... Przebieg realny 101k km. Testy katów przeprowadzone - okej. Testy bodajże fazatorów (chyba gr 94) przeprowadzone - bez błędów - wsio ok. Porobiłem kilka logów statycznych bo problem dotyczy tylko obrotów biegu jałowego. Dodam że czasem wywala mi błąd sondy B2S2 17548 - P1140 - 00. Gdybyście byli tak mili i doradzili mi gdzie szukać przyczyn tych fluktacji silnika to byłbym wdzięczny ! Pozdrawiam Michał.

033, 090, 093

http://vaglog.pl/log-033_090_093_b53R3.html

033,032,031

http://vaglog.pl/log-033_032_031_015_016_003_ITTHs.html

010,014,011

http://vaglog.pl/log-010_014_011_B9MtN.html

001,002,003

http://vaglog.pl/log-001_002_003_3xIISF.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze w grupie 93 Bank1(wydechowy) wartość 13 to już trochę dużo. Może dlatego łapać w wibracje/nierówną prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niepokoi mnie kolumna "Ignition timing angle" BTDC w grupie 010, 011. Dziwnie skaczą w niej wartości ... Wydaje mi się że wraz z chwilową wibracją silnika ta wartość wzrasta a potem maleje ... Co te BTDC w ogóle oznacza ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem. Polecam wybrać ze do jakiegoś znawcy ASN'ów zeby podłączył do kompa popatrzył i ocenił. Jak się ktoś zna na tych motorach to Ci powie coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTDC to kąt wyprzedzenia zapłonu

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/kat-wyprzedzenia-zaplonu/1q6kq

od tego kąta ECU może odjąć kilka stopni (opóźnić zapłon) jeśli rozpozna spalanie stukowe (gr. 20 i 21)


Proponuję skasować pamięć usterek (nawet gdy nie ma błędów) i wygenerować na nowo kod gotowości, tj. przejść wszystkie testy z nastaw podstawowych.

Napięcie ładowania masz OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BeyerBrown

Przepraszam że tak późno odpisuje, to po pierwsze.

W dniu jutrzejszym jak złapię chwile wolnego czasu to postaram się sprawdzić napięcie ładowania ;)

Pamięć usterek ? Hmm, rozjaśnisz temat ? Aż tak zaawansowanym użytkownikiem vcds nie jestem ;) (chyba że wystarczy wejść po prostu w "fault codes" i nawet jak nie ma błędów kliknąć "clear codes" :P )

Nastawy podstawowe to kolejny odrębny temat który mnie nurtuje. Czy znajduje się gdzieś poradnik na forum jak to wykonać ? :) Chyba że chodzi tylko o adaptacje przepustnicy w co wątpię ... :/

Edytowane przez szafa96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przycisk clear kasuje błędy i zeruje wszelkie adaptacje jakie wykonało ECU.

Nastawy podstawowe to zbiór testów (w tym adaptację przepustnicy), które można wymusić na postoju a które normalnie sterownik robi samoczynnie co jakiś czas w trakcie jazdy.

W sumie to nie musisz nawet wchodzić do tych nastaw, wystarczy jak w oknie Kodów gotowości (Readiness) wciśniesz przycisk Set Readiness, powinien włączyć się kreator który poprowadzi Cię za rękę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem aku i ładowanie. 12.12v silnik wyłączony. 14.06-14.11v na odpalonym silniku. Napięcie w oświetleniu środka pojazdu (bez żarówki) 13.25-13.35v.

W grupie Readiness nie mam "Set readiness". Muszę prawdopodobnie pobrać innego vcds'a.

Nagrałem krótki film prezentujący każdą grupę w silniku. Może uda się z niego coś wywnioskować, wszystko na jałowych obrotach.

https://youtu.be/pINeWzSQrV0 (film jest przetwarzany aktualnie)

Jutro postaram się ogarnąć nowszego vcds'a i spróbujemy zrobić te nastawy podstawowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...