Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z temperaturą na wskaźniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie czytałem na forum ale nie ma czegoś takiego co mi się wczoraj przytrafiło.

Chodzi o temperaturę na wskaźniku. Wczoraj trasa w jedną stronę 350 Km po przejechaniu 120 km temperatura drgneła na kresce o jeden ponad 60 stopni im było więcej kilometrów wskaźnik się podnosił raz było 90 stopni a później znowu 60 i tak w kółko czujnik temperatury cieczy wykluczam. Najbardziej dziwi mnie to że po przejechaniu 350 km od razu odkręciłem korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym i włożyłem palca i o dziwo płyn był bardzo zimny w zbiorniczku nawet nie był troszeczkę ciepły. Chłodnica nowa i visko termostat kupowany rok temu jakiś zamiennik. Co to może być termostat walnięty [br]Dopisany: 28 Grudzień 2008, 09:40_________________________________________________Chciałem jeszcze zapytać czy jeżeli byłby zapowietrzony układ chłodniczy to on się sam odpowietrzy czy nie płynu jest ok.

Opublikowano

Wymień termostat bo pewnie jest jeszcze orginalny albo go ktoś wyjął i już go tam nie ma. Wiesz gdzie on jest?

Proponuję firmę WAHLLER (sorki za pisownię ale nie pamiętam jak się dokładnie ją piszę)

Opublikowano

Wymień termostat bo pewnie jest jeszcze orginalny albo go ktoś wyjął i już go tam nie ma. Wiesz gdzie on jest?

Proponuję firmę WAHLLER (sorki za pisownię ale nie pamiętam jak się dokładnie ją piszę)

Termostat wymieniałem rok temu oczywiście zamiennik za 30 zł :embarrassed: tak sie zastanawiam czy układ zapowietrzony ale grzeje gorącym powietrzem jak wczoraj jechałem więc chyba to nie to ale pojadę jutro do sklepu i kupie jakiś ori i wymienię

Opublikowano

Tak myślę że jak masz autko zimne i zapalisz to w jak się podłączysz VAG-em i wejdziesz na silnik to są tak momiary i w którejś z kolei pokazuje temp. cieczy chłodzącej. Oczywiście jak jest nagrzane auto a komp pokazuje mniej niż 60*C to normalnie że skazówka nie drgnie.

Opublikowano

dobra ale mi chodzi oto że dystans przejechałem 350 km i płyn w zbiorniczku był zimny więc chyba termostat się przycina bo raz wskazywał 90 stopni czasami 70 a momentami 60 bo czujnik wykluczam [br]Dopisany: 28 Grudzień 2008, 17:57_________________________________________________im jadę szybciej to temperatura spada a jak wolniej to rośnie 5 dni temu było wszystko ok było 90 stopni no może 88 ale nie spadał [br]Dopisany: 28 Grudzień 2008, 17:59_________________________________________________jutro idę zamówić do sklepu termostat jakiej firmy mam zamówić i jakiej firmy jest ori np czy wymieniać płyn w chłodnicy na nowy skoro on ma rok czasu ale dla pewności wymienie czy mam kupić G12 czy G12+

Opublikowano

Dobra już wiem. Wcześniej nie pisałeś o zachowaniu temp. a teraz już wiem co jej dolega.

POMPA WODY szybko ją wymień bo oberwały się łopatki na ośce pompy i im szybciej się kręci to coś tam miesza płynem a na wolnych praktycznie wcale i silnik się wtedy nadmiernie nagrzewa.

Zalecam natychmiastową wymianę pompy bo uszczelka pod głowicą może się dmuchnąć. Pompa nie jest w rozrządzie ale dostęp i tak jest trudny.

Jak nie masz klimy to moge Ci napisać jak to zrobić bez rozkręcania przodu.

Opublikowano

Dobra już wiem. Wcześniej nie pisałeś o zachowaniu temp. a teraz już wiem co jej dolega.

POMPA WODY szybko ją wymień bo oberwały się łopatki na ośce pompy i im szybciej się kręci to coś tam miesza płynem a na wolnych praktycznie wcale i silnik się wtedy nadmiernie nagrzewa.

Zalecam natychmiastową wymianę pompy bo uszczelka pod głowicą może się dmuchnąć. Pompa nie jest w rozrządzie ale dostęp i tak jest trudny.

Jak nie masz klimy to moge Ci napisać jak to zrobić bez rozkręcania przodu.

:blink: :blink: jakby to pompa wody to temperatura by rosła jakby coś z pompą a u mnie maleje ja stawiam na termostat i dziś kupię wahlera czy coś takiego mam nadzieje że to dobrej firmy jest. Temperatury nigdy nie miałem powyżej 90

Opublikowano

Siemka Hopie wymien termostat!!!bo przegrzejesz silnik jesli w zbiorniku plyn jest zimny to termostat sie wcale nie otwiera i blok dostaje po d*pie jak cholera.A cieple powietrze ci leci w samochodzie??

Opublikowano

Siemka Hopie wymien termostat!!!bo przegrzejesz silnik jesli w zbiorniku plyn jest zimny to termostat sie wcale nie otwiera i blok dostaje po pupie jak cholera.A cieple powietrze ci leci w samochodzie??

No powiem że do kabiny leci ciepłe powietrze a co do przegrzania silnika to chyba nie bo właśnie temperatura bardzo pomału wzrasta jeszcze nigdy nie było ponad 90 stopni przekonałem się właśnie w trasie 350 km i temperatura czasami była 90 a czasami 70 i mniej nigdy powyżej 90 moi to wygląda na zacinający się termostat czujnik wykluczam

Opublikowano

witam .ja wymieniłem termostat na nowy i czy to jest możliwe żeby nie działał poprawnie ,dodam że nie jest ori tylko zamiennik ,w lecie jak jeździłem było wszystko w porządku temperatura była ok tylko w zimie się nie chce zawsze zagrzać tak jak powinien raz jest dobrze czyli 90 stopni a raz 80, 75,70 może to czujnik z góry dzięki nara.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...