Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tarcze hamulcowe tył


pachlik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanko. Dostępne są 2 rodzaje tarcz hamulcowych na tył.z piastą i bez. I moje pytanie czy jeśli wymieniamy tarcze bez piasty to stara piasta zostaje i zakładamy tylko nową tarcze czy bez znaczenia jakie tarcze weźmiemy musimy wybijać coś ze środka starych tarcz?A dodatkowo jakie tarcze lepiej wybrać.

I kolejne pytanie. Przy zmianie kół na zimowe zauważyłem, że na prawej tylnej tarczy pojawiła sie korozja. Jednak nie na rantach tarczy tylko na powierzchni ciernej.Czy oznacza to, że zacisk jest do wymiany?Klocki mają jeszcze ponad polowe grubości. dodam, iż nie odczuwam dyskomfortu przy hamowani a hamulce działają bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tarcze bez piast to tylko zejmujesz stare tarcze i zakładasz nowe bez wymiany piast, no chyba że już są zużyte i huczą. Nie wiem jak z pierścianiami ale też chyba przeklada się albo nowe daje. Co do tej rdzy to trudno powiedzieć co jest przyczyną rdzewienia. Może musisz dobrze zahamować. Mogą też być zapieczone prowadnice . To że masz połowe klocka to wewnętrzny może być już zjechany. Daj jakieś foto tej tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanko. Dostępne są 2 rodzaje tarcz hamulcowych na tył.z piastą i bez. I moje pytanie czy jeśli wymieniamy tarcze bez piasty to stara piasta zostaje i zakładamy tylko nową tarcze czy bez znaczenia jakie tarcze weźmiemy musimy wybijać coś ze środka starych tarcz?A dodatkowo jakie tarcze lepiej wybrać.

I kolejne pytanie. Przy zmianie kół na zimowe zauważyłem, że na prawej tylnej tarczy pojawiła sie korozja. Jednak nie na rantach tarczy tylko na powierzchni ciernej.Czy oznacza to, że zacisk jest do wymiany?Klocki mają jeszcze ponad polowe grubości. dodam, iż nie odczuwam dyskomfortu przy hamowani a hamulce działają bardzo dobrze.

Jesli masz auto zgodne z opisem w profilu czyli 99r to masz tarcze hamulcowe z tyłu razem z piastą

W takim przypadku ...Zalecają nowe łożyska,nowe koronki ABS no i powinno sie założyć nowe klocki ..... ;)

Ale mozesz również przełożyć łozyska i koronki ze swoich starych tarcz ,jeśli umiesz to zrobić tak by nie zniszczyć i jesli się to nadaje do przełozenia(czyli łozyska są ok. a koronki nie zżarte przez rdze co różnie bywa. Ja usiebie przełozyłem wszysko ze starych i hula wszystko :thumbup1: )

Co do korozji na tarczy jak piszesz to kiedy to zauważyłeś bo jeśli po jeździe dostała się woda na tarcze i auto postało kilka godzin to normalne ze powierzchnia cierna tarczy dostanie nalotu rdzy takie sprawdzenie najlepiej zrobić zaraz po skończonej jeździe .Wtedy widać czy klocek ładnie dociska do tarczy czy nie ...

Gdy już będziesz wymieniał tarcze to nie zaszkodzi bliżej przyglądnąć się zaciskom -tłoczkom -osłoną tłoczków .W razie ujawnienia jakiej kolwiek usterki również wyremontowć zaciski . Będzie wtedy pewność co do hamulców na tylnej osi .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...