meridaALT 0 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Witam. To mój pierwszy post. Temat następujący, zakupiłem A4 z silnikiem ALT. Zaraz po zakupie wymieniony został rozrząd, zalany olejem Castrol 5w/30. Po przejechaniu 30 km wyskoczyła kontrolka Check Engine. Kasowane kilkakrotnie na komputerze, problem wraca. Przejechałem autem ok 1000 km. 1 raz na okres 7 dni kontrolka zgasła, teraz pojawiła się ponownie. Nie pamiętam dokładnie kodu błędu, coś z napięciem rolek na rozrządzie. Sprawdziłem, rolki napięte prawidłowo, układ olejowy przepłukany. Wymieniony czujnik za rozrzadem. Przy odpalaniu na zimnym słychać wariator przez 2-3 sek. Później pracuje normalnie. Myślałem o jego wymianie ale to zabawa ok 850 zł. Czy olej może mieć znaczenie ??? Prośba o poradę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xsebo1 11 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 (edytowane) Przez 2-3 sekundy słyszysz pracę nastawnika i wariatora na sucho. Olej z nich spływa przez niesprawny zawór wysokiego ciśnienia Znane są przypadki poprawy po płukance. Praca na sucho powoduje tarcie, koszt regenerowanego wariatora na forum 450zl. Co do błędu, nikt nie będzie zgadywał. Może być to wina rozrządu. Wstaw kod lub zdjęcie Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Grudnia 2016 przez xsebo1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczorvw 1 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Skąd bierzecie te idiotyczne pomysły z płukankami ??? Co do problemu w pierwszym wątku - zdejmuj miskę i czyść gnój po longlajfie. Ze 170 tys km na blacie ma, zgadłem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xsebo1 11 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Z tąd kolego że u mnie po zakupie tak było. Postał dzień i terkotał więc nagarem zapchany. Smok pompy oleju nie powoduje spadku ciśnienia, błąd by się palił. Puki miska nie puszcza nie ma co jej ruszać Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczorvw 1 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Z tąd kolego że u mnie po zakupie tak było. Postał dzień i terkotał więc nagarem zapchany. Smok pompy oleju nie powoduje spadku ciśnienia, błąd by się palił. Puki miska nie puszcza nie ma co jej ruszać Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Jaja sobie robisz chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridaALT 0 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Z tąd kolego że u mnie po zakupie tak było. Postał dzień i terkotał więc nagarem zapchany. Smok pompy oleju nie powoduje spadku ciśnienia, błąd by się palił. Puki miska nie puszcza nie ma co jej ruszać Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Jaja sobie robisz chyba. Płukanie było robione ponieważ było podejrzenie, że mógł dostać się do układu silikon. Auto ma 166 tyś na budziku i dodatkowo, z tego co czytam na forum po przejechaniu 1000 km sprawdziłem poziom oleju i z bagnetu zalanego na max mam teraz 3/4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczorvw 1 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Nie dociera do Kolegi co napisałem o zdejmowaniu miski ? I ta wiara w przebieg starego auta. Niestety naiwnych nie sieją... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xsebo1 11 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Co ma docierać, pytanie o robienie jaj? Pompa oleju ma zmienne ciśnienie, i gdyby było za niskie w jakimś zakresie obrotów byłby taki komunikat: Przytkany smok po longlife to normalka, jednak nie wpływa na ciśnienie oleju. Nie ma co pchać kolegi w niepotrzebne koszta, lepiej wymienić zawór wysokiego ciśnienia. Praca na sucho robi wyzlobienia w wariatorze Ori pierścienie wytrzymują ok 200 tkm, więc jeśli nic nie było grzebane przebieg może być prawdziwy. Dużych ubytków oleju nie ma, zmiana na motul 10w40 synergii i będzie ok Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekml 19 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 przestawiony rozrząd i dlatego szrek świeci żadnych olei 10W... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridaALT 0 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Był sprawdzany. Ustawienie rozrządu jest ok. 2x sprawdzane było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekml 19 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 no to vag i odczyt kodów usterek z ecu bo inaczej to czarna magia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makale 18 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Wlej 5W50 Valvoline i wylej ten szit 5W30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się