Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check Engine po wymianie rozrzadu


meridaALT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To mój pierwszy post.

Temat następujący, zakupiłem A4 z silnikiem ALT. Zaraz po zakupie wymieniony został rozrząd, zalany olejem Castrol 5w/30.

Po przejechaniu 30 km wyskoczyła kontrolka Check Engine. Kasowane kilkakrotnie na komputerze, problem wraca.

Przejechałem autem ok 1000 km. 1 raz na okres 7 dni kontrolka zgasła, teraz pojawiła się ponownie.

Nie pamiętam dokładnie kodu błędu, coś z napięciem rolek na rozrządzie.

Sprawdziłem, rolki napięte prawidłowo, układ olejowy przepłukany. Wymieniony czujnik za rozrzadem.

Przy odpalaniu na zimnym słychać wariator przez 2-3 sek. Później pracuje normalnie.

Myślałem o jego wymianie ale to zabawa ok 850 zł.

Czy olej może mieć znaczenie ???

Prośba o poradę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 2-3 sekundy słyszysz pracę nastawnika i wariatora na sucho. Olej z nich spływa przez niesprawny zawór wysokiego ciśnienia b599e9663aee7455a88ce48bd090dfa7.jpg

Znane są przypadki poprawy po płukance. Praca na sucho powoduje tarcie, koszt regenerowanego wariatora na forum 450zl.

Co do błędu, nikt nie będzie zgadywał. Może być to wina rozrządu. Wstaw kod lub zdjęcie

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd bierzecie te idiotyczne pomysły z płukankami ???

Co do problemu w pierwszym wątku - zdejmuj miskę i czyść gnój po longlajfie. Ze 170 tys km na blacie ma, zgadłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tąd kolego że u mnie po zakupie tak było. Postał dzień i terkotał więc nagarem zapchany. Smok pompy oleju nie powoduje spadku ciśnienia, błąd by się palił. Puki miska nie puszcza nie ma co jej ruszać

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tąd kolego że u mnie po zakupie tak było. Postał dzień i terkotał więc nagarem zapchany. Smok pompy oleju nie powoduje spadku ciśnienia, błąd by się palił. Puki miska nie puszcza nie ma co jej ruszać

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Jaja sobie robisz chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tąd kolego że u mnie po zakupie tak było. Postał dzień i terkotał więc nagarem zapchany. Smok pompy oleju nie powoduje spadku ciśnienia, błąd by się palił. Puki miska nie puszcza nie ma co jej ruszać

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Jaja sobie robisz chyba.

Płukanie było robione ponieważ było podejrzenie, że mógł dostać się do układu silikon. Auto ma 166 tyś na budziku i dodatkowo, z tego co czytam na forum po przejechaniu 1000 km sprawdziłem poziom oleju i z bagnetu zalanego na max mam teraz 3/4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dociera do Kolegi co napisałem o zdejmowaniu miski ? I ta wiara w przebieg starego auta. Niestety naiwnych nie sieją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma docierać, pytanie o robienie jaj? Pompa oleju ma zmienne ciśnienie, i gdyby było za niskie w jakimś zakresie obrotów byłby taki komunikat:

45532b1e40346d6daad4a4098122c72e.jpg

66911419d1f866ff39b0282c759ea264.jpg

Przytkany smok po longlife to normalka, jednak nie wpływa na ciśnienie oleju. Nie ma co pchać kolegi w niepotrzebne koszta, lepiej wymienić zawór wysokiego ciśnienia. Praca na sucho robi wyzlobienia w wariatorze

3e004328a4de7c304a13d82aec7266ec.jpg

Ori pierścienie wytrzymują ok 200 tkm, więc jeśli nic nie było grzebane przebieg może być prawdziwy. Dużych ubytków oleju nie ma, zmiana na motul 10w40 synergii i będzie ok

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...