g0tony Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 (edytowane) Mam pytanie odnośnie przekładni z servotronic-em, w audi stwierdzili że jest uszkodzona po tym jak zgłosiłem im że występują drgania przy skręcaniu, ciśnienie sprawdzili i niby jest ok. Mam fabrycznie również założony ADS(drive select) numer mojej przekładni do wymiany podali mi 8T1422066AX ale jest prawie niedostępna przekładnia o tym numerze za to występują 8T1422066A czy ktoś wie może jaka jest różnica w tych przekładniach? Co oznacza ten X na końcu? Zastanawiam się jeszcze czy na pewno jest to wina przekładni ponieważ nie wydaje ona żadnych niepokojących odgłosów po za tym że występują te drgania przy skręcaniu i czuć przy mocnym skręcie że silnik jest mocno obciążony. Trochę poczytałem na forach o problemach z przekładnią. Zastanawiam się czy nie warto wymienić płynu i przeczyścić filtr, gdzieś on jest podobno przy zbiorniczku i sprawdzić. Widziałem też że występował problem z przewodami ciśnienia ale u mnie raczej są już te dobre(2011r. produkcji). Zastanawiam się jeszcze czy może ten mechanizm ADS w kolumnie kierownicy nie jest uszkodzony i powoduje drgania przy skręcaniu ale raczej by nie powodował obciążenia silnika. Czy macie jakieś pomysły jak dalej to próbować diagnozować? Mój układ kierowniczy z wyposażenia to 1N7. Edytowane 4 Stycznia 2017 przez g0tony
komoornik Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 X oznacza część refabrykowaną (regenerowaną). Drgania? Czyli wibracje na kierownicy, przy kręceniu na postoju kierownicą - szczególnie np. na parkingu podziemnym?
g0tony Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 Dokładnie takie są objawy. Takie drgania(raz są delikatniejsze raz mocniejsze) na kierownicy przy manewrowaniu na parkingu. Dodatkowo przy maksymalnym skręcie czuć że silnik jest mocno obciążony bo trzeba dać więcej gazu żeby go nie zdusić.
komoornik Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 To jest trochę TTTM. https://a4-klub.pl/index.php?/topic/321148-drgania-kierownicy-przy-obracaniu-na-postoju-tylko-na-wolnych-obrotach/ U mnie występuje rzadko, tylko przy kręceniu na postoju na specyficznej powierzchni. Swoją drogą nie powinno się kręcić kierownicą na postoju Niby pomagała zamian węża, ale podobno problem powracał. Ja sprawdzałem tylko stan płynu i temat odpuściłem.
g0tony Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 Czytałem ten temat ale u mnie jest wspomaganie 1N7 które ma inne węże jeśli dobrze to sprawdziłem mianowicie 8K2422893CF -> 8R2422893T zastąpiony 01/09/2012 r. według ETKI . Pytanie czy to w takim razie we wszystkich wężach występowało skoro dla wszystkich rodzajów wspomagania je zastąpiono. Najprawdopodobniej mam ten CF ponieważ samochód jest z 2011r.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się