ndjaro Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Witam, ostatnio ubywało mi płynu chłodzącego w bardzo szybkim tempie. (1.9 TDI 110km. 99) Oddałem auto do garażowego mechanika. Wymienił króciec bo tam lało i przy okazji wyciął ten element. Nie wiem jak to się dokładnie nazywa ale mówił, że w nowych autach tego nie stasują i to nie jest potrzebne. Podobno wyłapuje to olej, który dostanie się do układu? Nie podoba mi się to. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Grztom Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Tak to jest część układu odpowietrzenia skrzyni korbowej ( odmy), a ta puszka wyglądająca jak filtr paliwa to separator ( odolejacz) , żeby olej nie szedł w dolot. Z tego co mi się wydaje to w Twojej wersji występowały dwa takie separatory w starszej jeden czyli tego nie było a występował tylko ten na pokrywie zaworów. Nie wiem tylko skąd wymyślił że w nowych samochodach się tego nie stosuje, przecież to jest po to żeby opary wraz z mgiełką oleju nie szły w powietrze jak było kiedyś ( ekologia).
AndrzejP4 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 W starszych silnikach nie stosowano tego dodatkowego separatora par oleju. Później z powodu wysokiego zużycia oleju przez te silniki zaczęto montować dodatkowy separator. W kiepskich motorach z dużymi przedmuchami faktycznie redukuje spalanie oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się