Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z oświetleniem audi b6 s4


badi136

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z oświetleniem w swoim pojeździe(S4 2003r 4,2) Pierwszy temat brak postojówki lewej( żarówka ok, bezpieczniki te z lewej strony deski ok). Jest komunikat o przepalonej żarówce na FiSie. Kod VAG 01494.

Druga sprawa migające lewe tylne światło mijania. Lampa sprawdzona, żarówki ok. Takie skaczące napięcie dochodzi już do wtyczki. Komunikat o "błędzie" żarówki VAG kod 00984. Trzeci temat - brak świateł przeciwmgielnych przód i tył. Brak komunikatu na FIS i brak błędu w VAG. Może nie ma ich w diagnostyce? PO sprawdzeniu VAgiem poza błędami żarówek pojawia się sporadycznie błąd 01800 dotyczący włącznika świateł.  Mam wpakowany włącznik 8E0 941 531 C czy to czasem nie jest włącznik od B7? Moje MCE to 8E0 907 279 E. Może ktoś się orientuje czy ten włacznik jest odpowiedni od B6. Auto niedawno kupiłem i poza kierownicą od A3 spodziewam się różnych ciekawych rozwiązań komplikujących sprawne działanie elektryki. Poza tym reszta oświetlenia wydaje się być ok. Poprzedni właściciel nie żałował ledów( całe wnętrze i postojówki były ledowe) o ile w środku to jakoś działa o tyle postojówka nie świeciła żadna. po Wymianie na żarówki świeci tylko prawa. Stroboskop w tylnej lampie pojawił się ostatnio. Przy zakupie było wszystko ok.

Może ktoś z Pabianic/Łodzi czy okolicy byłby w stanie wspomóc podmianą włącznika świateł w celu wyeliminowania mojego"podejrzanego" :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak włącznik masz od b7 i w takim wypadku o ile dobrze pamiętam trzeba przepiąć w kostce włącznika  pin  11 w 13  i powinno być ok

 

Edytowane przez salamon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, badi136 napisał:

...

Druga sprawa migające lewe tylne światło mijania. ...

Ło stary... wychodzi, że ktoś wsadizł przednie lampy na tył :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piny dziś sprawdzę ze schematem co by nie było że już ktoś coś tam pozmieniał.  Pogoda słaba na roboty pod chmurką więc wczoraj już odpuściłem.  Kolego pawelosinski83  dzięki za pomoc:) żeś rozwiązał temat jak nikt:) ale ok postaram się więcej nie pomylić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co konkretnie było

Sory nie doczytałem ż dopiero będzierz sprawdzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w aucie piny 11 -> 13 zamieniłem i światła przeciwmgłowe działają. Przód cały i tył lewy( nie wiem czy w prawej lampie też jest żarówka?) ok. Dzieki wielkie salamon

Dalej nie mam postojówki lewej z przodu i stroboskop w tylnej lewej lampie. 

Napięcia w przełączniku pomierzyłem i wydają się ok. Zaciekawiło mnie jedynie napięcie na pinie 17(zasilanie przełącznika świateł) - normalnie 0V, po włączeniu na postojówki bądź mijania ok 7V.

PIn 11 (teraz 13) po włączeniu na postojówki 12V, po włączeniu na mijania 0V a postojówki świecą(tzn prawe ok i tylna lewa - stroboskop)

Jakieś jeszcze inne punkty zaczepne?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: 

 

(Kody błędów)

00984-  Żarówka tylnego światła po lewej stronie (M4).   Usterka w obwodzie elektrycznym.

01494- Żarówka światła postojowego; lewa (M1).   Zwarcie z plusem. Przerwa w obwodzie

Praktycznie oby dwa błędy związane są z elektryką musisz przejżeć

Pooczyszczaj wszystkie styki ,żarówki na nich tęż lubi pojawić się nalot i jest słabe przejście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że gdzieś przetarły się przewody? Ta tylna migająca jest trochę zaskoczeniem bo nawet jak odepnę żarówkę to na pinie napięcie skacze/pulsuje.  Jak patrzę w schemat to przewód od niej idzie bezpośrednio do MCE 32 na pin 4. Muszę jakoś się tam dostać i sprawdzić jaki sygnał wychodzi ze sterownika. Co do przedniej postojówki to idzie przez złącze t17 w słupku A( czy on jest gdzieś przy progu?). Dziwny opis zwarcie czy przerwa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak jest przy progu,co do mce to musisz odkręcić dolną półkę pod kierownicą-2 śrubki i po jej wyjęciu mce będziesz miał u góry tak trochę w głębi,przykręcony jest z boku po jednej śrubce

Słuchaj a może tam są też diodowe i dlatego taki błąd wyrzuca.Wywal diody załóż zwykłe i zobacz co się będzie działo

Edytowane przez salamon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu były diody i już je wywaliłem. Prawa działa lewa głucha. Z tyłu były żarówki i świeciły obie ok. Dopiero parę dni temu zaczęła lewa tylna pulsować.  Przymierzam się do pomierzenia MCE ale narazie trochę pizga a garażu nie ma:(

A ten przełącznik od B7 po zmianie tych pinów jest już w pełni kompatybilny z moją B6? 

Edytowane przez badi136
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o ile poprzedni właściciel nic więcej nie kombinował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już podłączasz VAGa to wejdź w test MCE I SPRAWDŹ czy OUTPUT TEST-3, pokazuje poprawne działanie wszystkich odbiorników. 

co do samego MCE, to może też być uwalony. sam miałem przypadek, że na prawym kierunkowskazie pokazywał mi sporadycznie  błąd spalonej żarówki chociaż ta działała.

z czasem błąd został, na stałe. kupiłem w końcu inny i mam póki co spokój od kilku lat

 

ale oczywiście najpierw upewnij się, że masz WSZYSTKIE żarówki zwykłe...nie LED!

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetlenie auta na zewnątrz to na pewno same żarówki, wewnątrz są wpakowane ledy wszędzie oprócz tylnych siedzeń, ale w środku wszystko działa.  Zrobię jak piszesz i sprawdzę VAG-iem te testy.  A później spróbuję pomierzyć. Dzieki za te rozpiskę przełącznika od B7,  mam taką samą od B6 i rzeczywiście różni się tylko tymi pinami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MCE steruje tylko głównymi światłami. Środek to już moduł komfortu. W wątku o MCE masz wskazane które światła Cię interesują.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, GreGoriO napisał:

MCE steruje tylko głównymi światłami. Środek to już moduł komfortu. W wątku o MCE masz wskazane które światła Cię interesują.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Otóż nie tylko światłami głównymi on ma moduł E czyli HIGH ,domyślam się że instalacja też ,chyba że było coś kombinowane,np.instalacje ma wersji LOW a a z jakiś powodów założył moduł z wersji HIGH Najczęściej jest to chęć doposażenia auta

Moduł E obsługuje


Gniazdo A (10-pin):
Pin 1 – x
Pin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY) [czerwono/biały]
Pin 3 – Zasilanie prawego reflektora (WE) [czerwony]
Pin 4 – Zasilanie lewego reflektora (WE) [czerwony]
Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) [czarno/żółty]
Pin 6 – x
Pin 7 – Masa [brązowy]
Pin 8 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) [czarno/biały]
Pin 9 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) [zielono/żółty]
Pin 10 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i szyb (WE) [czarno/zielony]

Gniazdo A (23-pin):
Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony]
Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego, sygnał rozłączenia fotochromu do lusterka (pin 3) [niebiesko/czerwony]
Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony]
Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]
Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]
Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]
Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]
Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony]
Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]
Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy]
Pin 11 – x
Pin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały]
Pin 13 – x
Pin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy]
Pin 15 – x
Pin 16 – Zasilanie prawego światła DLR [biało/żółty]
Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy]
Pin 18 – Zasilanie lewego światła DLR [biało/czarny]
Pin 19 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (prawy-przód) [biało/niebieski]
Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy]
Pin 21 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (lewy-przód) [biało/zielony]
Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]
Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]

Gniazdo C (32-pin)
Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]
Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]
Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]
Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny]
Pin 5 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]
Pin 6 – Zasilanie prawego światła postojowego (WY) [szaro/czerwony]
Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny]
Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]
Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]
Pin 10 – Masa [brązowy]
Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]
Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]
Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]
Pin 14 – Sygnał z czujnika deszczu/światła (pin 3) [fioletowo/żółty]
Pin 15 – Zasilanie świateł stopu z czujnika hamulca (pin4) (WE) [czerwono/czarny]
Pin 16 – x
Pin 17 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony]
Pin 18 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]
Pin 19 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski]
Pin 20 – „Redundancy” (włącznik świateł pin1) + zasilanie iluminacji włącznika CLH/DLR/regulacja świateł (WY) [czarno/niebieski]
Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/nebieski]
Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony]
Pin 23 – x
Pin 24 – Aktywacja trybu CLH z włącznika 0/1 (pin 7) (WE) [biały]
Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary]
Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty]
Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały]
Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]
Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (z pinu 7 włącznika świateł) (WE) [niebieski]
Pin 30 – Aktywacja świateł DLR z przełącznika 0/1 (pin 3) [WE] [niebiesko/czerwony]
Pin 31 – x
Pin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy]

Edytowane przez salamon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o światłach więc ja też o tym piszę, bo kolega TUTAJ ma problemy.
Instalacja oświetlenia wewnetrznego jest sterowana modułem komfortu MK, I TO DZIAŁA.
To czy moduł jest dokładany, najłatwiej sprawdzić po kolorach i średnicy przewodów. Oryginalna instalacja musi się pokrywać z tym co wypunktowałeś


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się natomiast ma jeszcze do sprawdzenia pulsujące lewe tylne światło oraz lewy przód .Ma jeszcze trochę pracy a właściwie szukania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dziś znowu podjąłem nierówną walkę z moją eSką i niesprzyjającą aurą na zewnątrz. Sprawdziłem vagiem testy i wszystko zachowuje się tak jak podczas normalnej pracy: nie działa postojówka przednia, światło tylne lewe pulsuje ale zauważyłem, że zaraz po włączeniu lampa świeci i dopiero po jakiejś sekundzie zaczyna pulsować. Reszta ok. Przy okazji dowiedziałem się, że mam nie sprawną pompkę od spryskiwaczy reflektorów po tym teście przepalił się bezpiecznik - ale to temat na cieplejsze dni:) 

Następnie rozebrałem osłonę pod kierownicą i dostałem się do MCE. Wypiąłem wtyczkę 32 pin i na krótko podpiąłem pin 4(tylna lewa lampa) - lampa się zaświeciła bez żadnych anomalii. To samo zrobiłem z pinem 3(postojówka lewa) i też żarówka się zapaliła. Wnioskuję po tym, że najprawdopodobniej mam uwalony moduł MCE. Pozostaje teraz go zamówić, zamontować i sprawdzić czy wsio ok.

NA allegro trochę tego widziałem więc chyba nie będzie problemu. Chyba, że ktoś z forumowiczów ma taki na zbyciu to chętnie odkupię:)

Dziękuję póki co Panowie za pomoc. Wszelkie przemyślenia miło widziane.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sam mce nie powinien być drogi a jest tego sporo na allegro czy olx.W każdym bądż razie - powodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO nie. Dziś zamontowałem kupiony w okolicy moduł i już się japa cieszy bo działa tylna lampa, postojówka z przodu....a tu komunikaty z komputera o problemach z oświetleniem. Brak kierunków prawy przód i lewy tył, brak przeciwmgłowego tylnego. Po podłączeniu swojego starego działa wszystko jak przedtem czyli problem tylko z lewymi postojówkami. Trafiłem walnięty moduł z tego wynika?

Po rozebraniu mojego znalazłem upalony układzik więc potwierdza się diagnoza.

Edytowane przez badi136
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...