Skocz do zawartości

badi136

Pasjonat
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O badi136

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Pabianice

Auto

  • Model
    S4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    4.2 V8
  • Kod silnika
    BBK
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

677 wyświetleń profilu

Osiągnięcia badi136

0

Reputacja

  1. ok, znalazłem info, że sama kierownica pasuje, problemem jest tylko multifunkcja.. czy ktoś może ma schemat jak przerobić wtyczkę-zmienić piny we wtyczce wchodzącej do taśmy żeby multifunkcja zadziałała? ewentualnie gdybym zamontował wiązkę z B7 jak przerzucić piny multi na wtyk A8 D3 multi?
  2. Witam. Podepnę się pod temat.. Czy spasuje mi do B6 kierownica od audi A8 D3, oczywiście zmiana modułu, taśmy na te od B7 i kosta 4 pin, ogarnięte. Chodzi mi o to czy ogólnie będzie pasować czy zadziała multifunkcja i czy kostka z kierownicy będzie pasować do taśmy od B7?? dzięki i pozdro
  3. czyli pewnie chodzi Ci o ten V158 z końcówką G(lewa strona-kierowcy)? to przez niego leci cały czas gorące powietrze w okolicach nóg kierowcy? ten od klapy zamkniętego obiegu chyba raczej działa bo jest różnica po naciśnięciu obiegu zamkniętego, może już nie domaga ale raczej jeszcze pracuje? a jak myślisz który może być odpowiedzialny za brak nawiewu przy większych prędkościach? mogę sobie wtedy wentylator rozkręcić na max a i tak z kratek praktycznie nic nie leci, dopiero po włączeniu obiegu zamkniętego luz zwolnieniu sytuacja wraca do normy.. są jakieś bloki w vagu które mogą mi pomóc zgiagnozowac te silniczki? póki co dzięki za naprowadzenie ?
  4. Witam, mój przypadek jest trosze inny niż reszta. W moim B6 z climatronikiem nawiewy pracują ok, regulacje siły czy kierunku można manualne zmieniać też bez zarzutu. Problem jest jednak taki ze pomimo działającej klimatyzacji na pozycji kierowcy, szczególnie na wysokości nóg wyraznie czuć gorące powietrze. Po ustawieniu nawiewu klimy na nogi dmucha jednocześnie ciepłe i zimne powietrze. Jak jeżdżę po mieście daje się wytrzymać jednak w trasie, przy większej prędkości robi sie dosc niekomfortowo. Ponadto macajac plastiki nad nogami są one dość gorące. Moje pytanie, czy mimo że jest uruchomiona klimatyzacja i climatronic ma zadane chłodzenie to czy dopływ płynu do nagrzewnicy powinien być otwarty? W starszych autach pamiętam że jak uruchamialo się chłodzenie to zamykał sie zawór od cieczy do nagrzewnicy(przynajmniej w wersji manualnej). Drugi problem jest jeszcze bardziej irytujący w trasie. Przy większych prędkościach, nazwijmy to autostradowych - powyżej 120km/h jakby odcina się przelot powietrza, wentylator chodzi jak szalony a z kratek praktycznie nic nie leci, zmienia się to dopiero po ustawieniu obiegu zamkniętego. Ewentualnie sytuacja wraca do normy przy zmniejszeniu prędkości. Ta druga przypadłość również pojawiła mi się ostatnio w Ibizie 6L 2004 r, też climatronic, tam jednak ustawienie obiegu zamkniętego nic nie daje. Zapraszam chętnych do dyskusji ? A i zapomniałem.. Nastawy fabryczne robiłem. Nic nie dały. Przed kalibracja był jeden blad: 00716 - Air recilculation flap positioning motor (V113) 41-10- Blocked or no voltage - intermitten Dał się skasować i po kalibracji błędów już nie było.
  5. ok, nie wiem czy już tego nie zrobiłem bo po naciśnięciu RT pojawiał się komunikat na fisie "insert sim card" i wtedy chyba zmieniałem to kodowanie bo komunikat już się nie pojawia, ale jeszcze jutro to sprawdze, a czy nie jest tak że jak na 16 steering wheel wykoduje radio to te przyciski z kierownicy przestaną działać? analogicznie z przyciskami od telefonu? teraz w błędach w tym module mam komunikat o braku komunikacji z radiem, a przed sugerowanymi przez Ciebie zmianami był jeszcze błąd komunikacji z telefonem.. teraz naciskając RT nic się nie dzieje, radio go nie widzi, wcześniej radio też nie reagowało ale po paru nacisnieciach zawieszalo się całe sterowanie aż do wyłaczenia i włączenia zapłonu.. Przepraszam za laickie pytania ale dzięki Tobie jakoś to ruszyło, sam pewnie dalej bym szukał can w mini ISO? Tak czy inaczej głośność i przerzucanie utworów działa jak należy?
  6. a dzięki, zrobione? teraz się już nic nie przywiesza przy naciśnięciu RT.. jak myślisz jest szansa żeby te przyciski dały się zaprogramowac po wyciągnięciu modułu telefonu?
  7. Ok, po przepięciu can z wtyczki 26 pinowej pod interfejs wszystko zaczęło działać jak trzeba. Plus po stacyjce jak i sygnał podświetlania prawidłowo zostały pobrane z interfejsu z can. Sterowanie z kierownicy też ruszyło. Głośność + i - oraz przerzucanie piosenek tył - przód. Jedynie przyciski - słuchawka i RT nie mogę zaprogramować. Po naciśnięciu RT tak jakby zawiesza się sterowanie głośnością do czasu ponownego włączenia zapłonu. Może dzieje się tak bo w aucie ciągle siedzi moduł telefonu podobno gdzieś pod siedzeniem. Jakoś w wolnej chwili go wyrzucę i sprawdzę czy się coś zmieni. Tak czy inaczej wielkie dzięki dla użytkownika Banan, że właściwie nakierował mnie na cany. Dla potomnych u mnie działa interfejs CTSAD003.2 Connects2 ze sterowaniem po can i okablowaniem do BOSE. Pozdrawiam
  8. ok wielkie dzięki ? a ja ich szukałem w tej mini ISO, czyli wystarczy je przepiac do mini ISO w miejsce tych tel + i tel - i moduł może ruszy.. Pozdrawiam ?
  9. Jako że jak narazie nie znalazłem odpowiedzi w temacie, zacząłem szperać w instalacji i okazuje się że po spięciu przewodów can przy TCM, niestety te cany nie wędrują do wtyczki od radia na piny tel - i tel +. Tak jak pisano w innym temacie na forum. Poza tym na przewodzie od licznika mierząc do masy przy TCM mam 12V, po przekreceniu stacyjki pojawia się napięcie ok 4V. A na drugim brak napięcia.. Tak jest poprawnie? Na przewody tel - i tel + przy radiu cały czas jest podawane napięcie w okolicach 4V na każdym z nich w stosunku do masy(nawet jak rozepne te przy TCM). Czyli interfejs pewnie nie dziala ponieważ ciągle nie ma połączonych odpowiednich sygnałów z can. To ten sygnał tel - i tel + leci w takim razie z innego modułu? To w takim razie gdzie idą przewody z TCM skoro nie do radia? Może ktoś coś podpowie??
  10. Witam. Może ktoś doradzi bo już mnie nosi:) Auto audi a4 b6 2003 - oryginalnie radio RNS D, telefon i kierownica multi. Zmieniłem na kenwood dmx-5020bts. Wszystko ogarnąłem poza sterowaniem z kierownicy. Czy ktoś się orientuje jaki moduł powinien to ogarnąć. Moduł TCM wywaliłem i cany spiąłem że sobą. We wtyczce w aucie brak kabla Rem więc sądzę że sterowanie z kierownicy jest po can. Czy po K? Czy może w jakiś inny sposób. Przerabiałam już dwa moduły i żaden nie dal rady. Ten moduł TCM potrzebny czy nie? Kierownica oryginalna z b6. Może ktoś doradzi lub poleci fachowca albo sam się podejmie podłączenia - Łódź i okolice. Z góry dzięki za pomoc.
  11. węże sprawdzone przy okazji sprawdzania chłodniczki, ten od maglownicy do chłodnicy sam się sprawdził bo go rozerwało, został wymieniony i na nowo zakuty, po czym(dziś się dowiedziałem) puściło w miejscu zakucia-może wadliwe połączenie? tam powinno być aż takie wysokie ciśnienie? ten którego rozerwało to 10 na zdjęciu
  12. Po wyjęciu chłodnicy ta wygląda ok, rurki nie są pozaginane.. Czy może mieć wpływ na taki stan rzeczy zaworek w maglownicy? I gdzie go ewentualnie znaleźć w etce??
  13. Witam. Drodzy forumowicze kolejny problemik z moim BBK. W ostatnim czasie dużo się działo pod maską mojej skarbonki( tulejowanie cylindra, nowe pierścienie, nowe panewki, nowy rozrząd, regeneracja wariatorów, etc...) Silnik wrócił pod maskę, wszystko ładnie pracuje tylko, że pojawił się nowy problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia. Mianowicie po przejechaniu pierwszych 200km w aucie pojawiły się wycieki płynu od wspomagania - padło na sparciałe węże, może coś źle skręcone, zalany płyn czerwony a powinien być zielony itd. Po powrocie do mechanika okazało się, że żaden wąż nie jest uszkodzony a w układzie panuje jakoś dziwnie wysokie ciśnienie na zasilaniu i powrocie pompy wspomagania gdzie wg mnie dużego ciśnienia nie powinno być. Dla własnego spokoju wymieniłem płyn na zielony, przejechałem z 200km po czym rozerwało wąż od powrotu płynu do zbiorniczka. Pomyśleliśmy że jednak może był sparciały, nowy zakuty wąż też wytrzymał z 200 km i spotkał go ten sam los. Nie wiem wcale co dalej. Przed remontem silnika było wszystko ok, żadnych problemów ze wspomaganiem nie miałem, mechanik wpadł na pomysł żeby ominąć chłodnicę płynu bo jak stwierdził może ona powoduje wzrost ciśnienia, aktualnie auto jest na etapie testowania tej teorii, jednak wcześniej chłodnicę przedmuchaliśmy i nie było widać w niej jakiś nieprawidłowości a jest to normalna rurka z żebrami żadne wymyślne urządzenie. Podobno po skróceniu obiegu ciśnienie w wężu jest niższe ale raz, że to tak "na oko" a dwa, że to też nie jest finalne rozwiązanie. Skąd takie ciśnienie na powrocie i czy można coś źle poskładać w układzie wspomagania wyjmując i wkładając silnik? Myślałem, że może jest przytkane sitko w zbiorniczku ale na krótszym obiegu w takim razie też powinno ciśnienie być wysokie. Może ktoś ma jakieś pomysły z czego może wynikać problem. Dzięki jeżeli dotarliście do końca i za wszelkie porady:) Pozdrawiam
  14. Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanko czy może ktoś ma doświadczenie z tulejowaniem bbk? Auto ogólnie śmigało ok - moc, ładna praca wszystko wyglądało ok. Zdarzało się, że zatrząsł się czasami na wolnych obrotach - żadnego wypadania zapłonu nie widziałem, odczyty rozrządu -5,-3. Jednak silniczek lubił wypić trochę oleju, zbierałem się z wyciąganiem i szukaniem usterki w silniku. Pił w granicach 1l na 1000, po postoju lubił zagrzechotać. Niestety wymieniając olej w filtrze widoczne były jakieś drobinki metalu. Po głębszym poznaniu historii okazało się, że auto w Szwajcarii w ASO 90tyś temu miało wymieniony silnik. Teraz do sedna: w ostatnim miesiącu bbk ni stąd ni zowąd pozwolił sobie na spalenie 1l oleju już na 500km(bez żadnego katowania normalna jazda), nadszedł czas na dłubanie. Po rozebraniu okazało się, że pierścienie zapieczone - stąd pewnie zużycie oleju, wszystko wygląda bardzo ładnie poza gładzią na jednym cylindrze. Dość głębokie rysy, panewki ładne poza jedna główna na wale-widoczne ślady zużycia. Jedna ze świec straciła ceramiczny izolator, który pewnie też miał swój udział w zniszczeniach. Może ktoś potrafi coś doradzić jakieś namiary na fachowca w temacie, podobno cylindry alusilowe, można tulejować na alusil albo na żeliwo. Podobno można też szlifować. Proszę o pomoc:) Pozdrawiam.
  15. Witam. Podepnę się pod temat. Czy ktoś może zerknąć na wartości bloku 093 i powiedzieć jak to wygląda? Auto kupiłem pół roku temu. Silnik lubi wypić trochę oleju ale ze względu na wariujący czujnik poziomu oleju nie mogę się zorientować jakie są to dokładnie wartości. Myślę, że może to być coś koło 1l/1000km. Silnik na biegu jałowym lubi się zatrząść. W blokach 014 015 016 nie było informacji o wypadających zapłonach( sprawdza się je na biegu jałowym?) Ogólnie jedzie dobrze, najprawdopodobniej mam też zatartą klapkę w kolektorze dolotowym bo nie widzę żadnego ruchu gruchy(tylko takie tarpnięcie). Ewentualnie co jeszcze powinienem wylogować?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...