Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

NASTAWY PODSTAWOWE :

Przed wykonaniem nastaw robimy skan, jeżeli pojawią się błędy kasujemy je i sprawdzamy ponownie czy powróciły jeśli tak usterki muszą zostać naprawione.

UWAGA !!! jest to warunek konieczny aby wykonać nastawy podstawowe.

Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.

Brak zapisanych błędów w sterowniku.

Uruchamiamy silnik, kllimatyzację ustawiamy w tryb AUTO:

Wchodzimy w 04 - Basic Settings

Potwierdzamy Wpisujemy numer grupy 001 i klikamy [Go]

Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.

Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).

Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Jeszcze raz dla pewności sprawdzamy czy nie pojawiły się błędy i kończymy pracę VAG-a.

Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji.

Adaptacja Czyli przyuczanie nowego numeru VIN

Wchodzimy w adaptacje [10], następnie wybieramy kanał [081] i klikamy [read]

Wpisujemy nową wartość: 26467 Kończymy enter/save

Poniżej rysunki poglądowe silniczków klap.

L_ESPOIR_DE_L_ANN.jpg L_ESPOIR_DE_L_ANN.jpg

oraz fotka z mojej A:

Flash_12.jpg

Nie sfotografowałem silniczka po stronie kierowcy, bo tam jest tylko jeden i nie ma możliwości pomylenia się :-)

Co do oznaczeń. Wszystkie mają ten sam początek: 8E1 820 511 oraz oznaczenie literowe (podane na końcu, a w nawiasie oznaczenie następnika - jeżeli występuje):

2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M)

3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L)

4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J)

5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G

6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K

7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - H

Jak widać, te silniczki, które padają najczęściej doczekały się swoich nowszych wersji

Każdy silniczek jest zasadniczo identyczny - różni się jedynie ramieniem, którym obraca, więc możliwe jest na przykład przełożenie potencjometrów między kolorami.

Dzisiaj wymieniłem silniczke nr 4

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 676x420px.

silniczki_AC.png

Co ciekawe jak go tylko odłaczyłem to wlaczylem nawiew na szybe i wtedy zadzialalo :o Nie wiem dlaczego...

Potem puszczalem testy i robilem niby adaptacje i nastawy, ale ciągle mam błędy:

00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Błędów tych nie moge usunać.

Jutro mam w planie wyczyscic styki na kazdej wtyczce silniczka oraz wyciagnac climatronic i wczyscic wtyczki przy nim. Klima podczas 30min testow dzialala poprawnie wiec juz mialem ochote lac temat, ale z drugiej stron blad to blad i czyms bedzie skutkowac?

Wymieniłem jeszcze silniczek nr 3 oraz odpiąłem klimatronik i wyczyściłem styki.

Niestety po przeprowadzeniu, nastawów i innych trikacha opisanych na forum zrobiłem output test i oto co pojawiło się po nim:

Control Module Part Number: 8E0 820 043 L

Component and/or Version: A4 Klimaautomat 1116

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 63351

8 Faults Found:

00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)

29-00 - Short to Ground

00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

30-00 - Open or Short to B+

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Przy próbie wykasowania błędów jeden z nich jest nie do ruszenia. Nie można go skasować.

00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Może winny jest klimatronik, a nie same silniczki/potencjometry?

V158 jest po stronie kierowcy

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 676x513px.

klimalokalizacjasy6.jpg

93605045.th.jpg98031771.th.jpg63684013.th.jpg17939277.th.jpg79415380.th.jpg49112829.th.jpg

MożNna spokojnie tak zrobić. Ja u siebie włożyłem potencjometry od siłowników z B7. Obudowa jest trochę trochę mniejsza, ale w środku jest to samo.

Udało mi się też znaleźć zamiennik tego potencjometru - pasuje oporność oraz otwór na trzpień sterujący. Trzeba będzie trochę pokombinować, ale myślę, że gra warta świeczki - taki potencjometr kosztuje 2PLN, jest nowy i ma zamkniętą obudowę, więc powinien się znacznie lepiej sprawować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy na obu wyświetlaczach można zmienić temperaturę??? opisz dokładniej sytuację

Wszystko działa tak jak powinno na wyświetlaczach, wszystkie kratki są drożne, tylko że strona kierowcy działa poprawnie a po stronie pasażera nie zmienia się temp. Wyświetlacz i dmuchawy działają[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2010, 13:55_________________________________________________Więc nikt nie spotkał się z taką sytuacją?[br]Dopisany: 27 Kwiecień 2010, 11:57_________________________________________________Byłem dzisiaj na diagnostyce i rozpoznano: "Potencjometr-silnik nastawczy klapy temperatury prawy G221 - Granica adaptacji przekroczona". Moje pytanie jest takie gdzie znajduje się ten silnik i czy można do niego dojść nie rozbierając całej deski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi mechanior powiedział ( ale nie jestem pewien czy dobrze mówi ) ten silniczek znajduje się mniej więcej centralnie za radiem i najprawdopodobniej trzeba zdejmować całą deskę. Ale popytaj jeszcze bo sam nie jestem pewien i nie chcę Cię wprowadzać w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj trochę po testowałem i wynika mi z tych testów że jak zmieniam temp z min na max i odwrotnie to słychać jakby ta klapa chodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze cos sie porobilo ze sterownikiem czyli panelem sterujacym...sprobuj podmienic od kogos jak masz mozliwosc...osobiscie tego nie mailem ale kolega mial i okazalo sie ze to ten sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem półkę i dobrałem się do tego silniczka ma on oznaczenie 8E1820511A. Z jego zachowania wynika że nie jest uszkodzony fizycznie sam silniczek bo po podpięciu 12v do niego działa normalnie. Jednak jest wewnątrz całej obudowy tego silniczka jakiś potencjometr który bada w jakim położeniu jest klapa. Wygląda na to że uszkodzony jest albo ów potencjometr albo cały sterownik. [br]Dopisany: 08 Czerwiec 2010, 14:12_________________________________________________Sprawdziłem dokładnie ten silniczek i jest on sprawny. Wynika z tego że sterownik klimatyzacji przesyła zły sygnał do silniczka i ten głupieje. Czy możliwe jest że uszkodzony jest czujnik temperatury który przesyła informacje do sterownika że jest zimno i ten uparcie przymyka klapę w pozycje grzania. Czujnik temp wewnątrz jest jeden na dwie strefy czy każda strefa ma osobny? Dodatkowo pytam jak resetuje się sterownik klimatronika do ustawień fabrycznych?[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2010, 12:32_________________________________________________okazało się po długich próbach i kombinacjach, że wina leży w silniczku znaczy się dokładnie w potencjometrze który w nim jest.Po prostu jest już wytarty grafit i przez to silnik nie wie w jakim ustawieniu jest i głupieje. Po wymianie silniczka wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad wytrzasnales silniczek? Bo chyba nie z ASO. W angli w aso za taki silniczek zaspiewali ok 80 funtow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kupiłem na allegro, czasami można znaleźć. A jeżeli samych silniczków nie ma to można kupić za grosze całą nagrzewnice z silniczkami i po prostu wyciągnąć potrzebny a resztę sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem tylo u mnie nie grzeje prawa strona chłodzi ale nie nagrzewa temperatura na full a tu nic leci zimno,lewa działa.

Czy w moim przypadku też padł jakiś silniczek, steronik, czy coś podobnego :confused4:

Te silniczki to porazka. A 1 w aso kosztuje tyle ze glowa boli (ok 80funtow w uk) :thumbdown:

Mozesz sprobowac reanimowac silniczek psikajac contact-cleaner w dziurki w dolnej pokrywce silniczka - na troche pomaga :)

Poszperaj troche w archiwum - znajdziesz odpowiednie informacje co i jak. :good:

pozdr[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2010, 21:09_________________________________________________

Kolego kupiłem na allegro, czasami można znaleźć. A jeżeli samych silniczków nie ma to można kupić za grosze całą nagrzewnice z silniczkami i po prostu wyciągnąć potrzebny a resztę sprzedać.

Hmm ja troszke nie ufnie podchodze do tych rzeczy jesli chodzi o używki. Wczesniej czy poźniej kazdy ten silniczek zacznie niedomagać.

Pytanie tylko kiedy. Skoro psują sie na potęge podejrzewam też ze przyczyną ich problemów jest tez zabrudzenie układu tych dźwigienek co powoduje, że silniczki mają większy opór do pokonania co z wiekem samego silniczka przyczynia się znacznie do ich awaryjności i zużycia...

:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie prawa strona grzała z lewej leciało zimne powietrze winny jest silniczek lewej klapy mi się udalo go rozruszać i narazie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak do niego najlepiej się dostać? Wczoraj właśnie pojawił mi się ten problem... lewa strona działa jak należy a prawa tylko wieje w temperaturze "pokojowej". Nie widzi mi sie wydawanie 400-500zł na ten silniczek a najgorsze, że zima idzie i nawiewy przydałyby się sprawne.

Update:

dziwna sprawa... chłodzenie działa normalnie... grzanie tylko nie działa z lewej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz odkręcić półkę co jest pod kierownicą, na wysokości klimatronika jest silniczek z czerwonym cięgnem, jedną ręką przestawiaj temp +- a drugą pociągaj za cięgno,na początku chodzi ciężko ale powinno się rozruszać u mnie nie grzała lewa strona i ten zabieg pomógł chodzi oto że nie otwiera się klapa od ciepłego powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy silniczków nastawczych sterowania klapami od nadmuchów Audi A4 B6. Częstym problemem występującym w samochodach z tego typu klimatyzacją (klimatronik) jest uszkodzenie silniczków nastawczych klap. Po dłuższej analizie błędów jakie pokazuje VAG i po demontażu owego silniczka okazuje się że problem tkwi nie w samym silniczku tylko w potencjometrze który jest wewnątrz obudowy. Mianowicie potencjometr jest tam potrzebny po to aby sterownik wiedział w jakim położeniu jest dana klapa (silniczek). Jeżeli grafit w potencjometrze z biegiem czasu ulegnie zużyciu silniczek wariuje i sterownik pokazuje błąd. Koszt wymiany takiego silniczka na nowy to około 400zł. Dlatego też zastanawia mnie czy nie warto poszukać samego potencjometru. Ma on oznaczenie C34310. Cały silniczek z przekładnią ślimakową i obudową są dobre więc po co płacić niepotrzebnie za całość. Może ktoś z kolegów na forum spotkał się z takim potencjometrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy silniczków nastawczych sterowania klapami od nadmuchów Audi A4 B6. Częstym problemem występującym w samochodach z tego typu klimatyzacją (klimatronik) jest uszkodzenie silniczków nastawczych klap. Po dłuższej analizie błędów jakie pokazuje VAG i po demontażu owego silniczka okazuje się że problem tkwi nie w samym silniczku tylko w potencjometrze który jest wewnątrz obudowy. Mianowicie potencjometr jest tam potrzebny po to aby sterownik wiedział w jakim położeniu jest dana klapa (silniczek). Jeżeli grafit w potencjometrze z biegiem czasu ulegnie zużyciu silniczek wariuje i sterownik pokazuje błąd. Koszt wymiany takiego silniczka na nowy to około 400zł. Dlatego też zastanawia mnie czy nie warto poszukać samego potencjometru. Ma on oznaczenie C34310. Cały silniczek z przekładnią ślimakową i obudową są dobre więc po co płacić niepotrzebnie za całość. Może ktoś z kolegów na forum spotkał się z takim potencjometrem.

Przylaczam sie do jakze ciekawego zagadnienia i zapytania :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt nie spotkał się z tym problemem a jak już to pewnie kupują nowe kompletne silniczki w cenie 400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...