Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

to przesmaruj. Aż dzisiaj sprawdzę jak to wygląda u siebie. Jutro Ci odpisze

Najgorzej że gdy robię nastawy podstawowe to widać jak silniczek rusza się raczej w pełnym zakresie. A podczas zwykłego użytkowania klimatronika nie rusza się :mysli:

Jeśli byś u siebie sprawdził jak to działa byłbym bardzo wdzięczny

Sprawdzałem u siebie tą klape (taka podwójna) powiem Ci że dość ciężko chodzi ale silniczek sobie z nią radzi. A co do grzania na full to powiem tak: Jeżeli wewnątrz samochodu jest temp niska czyli w zimie to klimatronik tak staruje klapami żeby jak najprędzej nagrzać wnętrze auta do temp zadanej na klimatroniku. Czyli grzeje na maxa - jak temp wewnątrz jest zbliżona do zadaniej to wtedy ogrzewanie stopniowo się zmniejsza. Dlatego sprawdzcie czy u was jest podobnie bo przy zimnym wnętrzu ogrzewanie jest bardzo intensywne nawet przy 18 stopniach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie ta podwójna pod filtrem przeciwpyłkowym chodzi dość opornie. A sprawdziłeś może czy rusza się ona jak zmieniasz temperaturę na klimatroniku? U mnie przy "test output" na vagu v71 ładnie otwiera je i zamyka, przy normalnym uzytkowaniu sie nie ruszaja, są non stop otwarte. Nawet jak auto sie nagrzeje i jest ciepło w środku to przy 18C na klimatronicu nadal z nawiewów leci okrutnie gorące powietrze jak na HI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma błędów i wszystko działa jak należy więc klapa chodzi przy normalnym użytkowaniu. A jak robisz nastawy podstawowe to wszystkie silniczki się zerują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma błędów i wszystko działa jak należy więc klapa chodzi przy normalnym użytkowaniu. A jak robisz nastawy podstawowe to wszystkie silniczki się zerują?

No właśnie wszystkie się zerują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma błędów i wszystko działa jak należy więc klapa chodzi przy normalnym użytkowaniu. A jak robisz nastawy podstawowe to wszystkie silniczki się zerują?

No właśnie wszystkie się zerują...

Jeżeli wykluczysz niesprawność silniczka i klimatronik na vagu nie wykazuje żadnych błędów to nie wiem może zimne luty gdzieś w panelu klimatronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma błędów i wszystko działa jak należy więc klapa chodzi przy normalnym użytkowaniu. A jak robisz nastawy podstawowe to wszystkie silniczki się zerują?

No właśnie wszystkie się zerują...

Panowie, one się zawsze wyzerują... Na tym polegają nastawy podstawowe - klimatronik uruchamia silniki i jądą do skrajnej pozycji, następnie w drugą stronę. Odczytane wartości skrajne po jednej stronie są ustawiane na zero, a po drugiej, z tego co pamiętam, na 255. Położenie klapy przy danym programie (np. AUTO 22 stopnie) jest zdefiniowane już w panelu (pewnie jest mapa).

Jeżeli zrobisz nastawy na zużytym potencjometrze, to np. na środku zakresu silniczek będzie szukał właściwej pozycji i stąd to "granie", czy też "tańczenie" klap po wyłączeniu nawet. Jest to spowodowane tym, że np. na środku zakresu potencjometr powinien dać odczyt 2,4kOhm (127), a daje 0 (tak było u mnie) i klimatronik się gubi. Próbuje znaleźć właściwą pozycję, a odczyty mu skaczą - płynnie od 0-126, później 0 i dalej 128-255.

Zakładając, że macie dobrze wpiętą kostkę w klimatronik, to wasze problemy biorą się z zużytych potencjometrów (najprawdopodobniej). Ja się pozbyłem głuchego stukania i problemu z klapą oszraniania poprzez wymianę wszystkich potencjometrów (6 silniczków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczki zawsze się zerują chyba że któryś z nich jest całkiem padnięty i nie ruszy. Wtedy silniczek nie przeprowadzi adaptacji czyli nie przejdzie od lewej skrajnej pozycji do prawej skrajnej i po prostu się nie wyzeruje. W silniczku pada jak pisałem wyżej potencjometr on jest winny całemu temu gubieniu pozycji :kwasny:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostki w klimatroniku czyste.

No dobra a jesli mam błąd v71, wyjmuję go i w jego miejsce wpinam np v158 lub v117 i nastepnie vaguje i dalej mi blad v71 wywala. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tykanie silniczkow mialem od kupna auta ,ale te gorace powietrze przy 18c od jesieni.Mysle ze to nie jest wina silniczka v71 ktory odpowiada za obieg zamkniety.Najszybciej v158 iv159 lub strerowanie klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tykanie silniczkow mialem od kupna auta ,ale te gorace powietrze przy 18c od jesieni.Mysle ze to nie jest wina silniczka v71 ktory odpowiada za obieg zamkniety.Najszybciej v158 iv159 lub strerowanie klimatronika.

ZABA ma rację za temp odpowiada v158 i v159. A co do podmiany silniczków miejscami to radziłbym Ci podmienić same potencjometry(te co są w środku) a nie całe silniczki i wtedy spróbować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też dziwne, u mnie na vagu tylko błąd v71

v158 i v159 sprawne, brak błędu a przy 18C sauna w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pozbyłem głuchego stukania i problemu z klapą oszraniania poprzez wymianę wszystkich potencjometrów (6 silniczków).

wymieniłeś te wszystkie potencjometry na te niebieskie co pokazywałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłeś te wszystkie potencjometry na te niebieskie co pokazywałeś?

Jeszcze do tego nie usiadłem - brak wolnej chwili. W międzyczasie szukam też czegoś "bardziej" pasującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytam ten wątek i kilka innych i nadal nie wiem co robić. Oto lista problemów w B6 1.8T AMB :

1. Juz 2 razy prawa strona wiala mi gorącym powietrzem pomimo, ze mialem utawione na LO. Po kilku zmianach temepratur dla prawej strony z LO na HI i znowu na LO pomogło i prawa strona zaczeła poprawnie działać. Ale ten defekt powraca.

2.Jak nacisnę na przycisk "przedniej szyby" to włacza sie nawiew na nogi, a na szybe nic nie wieje.

3. Jak nacisnę przycisk "strzalka do gory" to nie wieje na szybe.

podlaczylem vag i oto moja lista bledow:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 820 043 L

Component and/or Version: A4 Klimaautomat 1116

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 63351

7 Faults Found:

00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)

41-00 - Blocked or No Voltage

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

30-00 - Open or Short to B+

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Czy moglibyście powiedzieć jak moją wersja VAG moge zrobic nadstawy podstawowe i co mam dalej robic z moimi problemami? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy jak Ty z silniczkami nastawczymi. Nastawy podstawowe możesz spróbować wykonać, tą wersją VAG jaką masz czyli 3.11

U mnie nastawy nic nie zmieniały, dalej silniczki zawieszały się. Zamieniłem wszystkie na używki z Audi B7 2006r - szukałem jak najświeższych i póki co mam na VAG-u czysto bez błędów, a klimatronic w końcu dmucha jak powinien i ustawia prawidłowo kierunki wiania

Polecam też przeczyścić styki w kostkach/wtykach idących do silniczków jakimś contact cleanerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje, zrobilem ten test, ale nie wiem czy poprawnie. Widze, ze jest tam przycisk start/next, czy to oznacza, ze sam przelaczam poszczegolne czesci testu czy czekam az on to sam zrobi? Ktory test odpowiada za nawiew na szybe?

Gdzie znajde silniczek i ramie do sterowania i rozruszania klapy nawiewu na szybe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje, zrobilem ten test, ale nie wiem czy poprawnie. Widze, ze jest tam przycisk start/next, czy to oznacza, ze sam przelaczam poszczegolne czesci testu czy czekam az on to sam zrobi? Ktory test odpowiada za nawiew na szybe?

Gdzie znajde silniczek i ramie do sterowania i rozruszania klapy nawiewu na szybe ?

Kolego nie robisz testu tylko nastawy podstawowe (Basic Setting ) Poszukaj na forum było wiele razy opisane. A silniczki znajdziesz po odkręceniu schowka.

---------- Post dopisany at 08:18 ---------- Poprzedni post napisany at 08:18 ----------

Dzieki za informacje, zrobilem ten test, ale nie wiem czy poprawnie. Widze, ze jest tam przycisk start/next, czy to oznacza, ze sam przelaczam poszczegolne czesci testu czy czekam az on to sam zrobi? Ktory test odpowiada za nawiew na szybe?

Gdzie znajde silniczek i ramie do sterowania i rozruszania klapy nawiewu na szybe ?

Kolego nie robisz testu tylko nastawy podstawowe (Basic Setting ) Poszukaj na forum było wiele razy opisane. A silniczki znajdziesz po odkręceniu schowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę, jezeli twórcy forum zmienią mechanizm wyszukiwania na taki jak byl dotychczas to chetnie sobie sam poszukam, ale poki co NIE DZIAŁA ON DLA MNIE ZADOWALAJACO BO MAM MILION NIE ZWIAZANYCH Z TEMATEM INFORMACJI.

Wracając do tematu, zrobiłem tak jak w linku podanym przez turzola tzn:

wchodzisz w (08) klimatronic i wykonaj "test",

klapy i nawiewy będą sobie chodzić,klikaj "next" aż do zakończenia "END",

powróć do odczytania błędów i jeśli jakieś się pojawiły wykasuj je ,

potem wchodzisz w basic settings(04),

blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób

[Adaptację -10]

Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) .

Odpowiedź w stylu silniczki są pod schowkiem też jest "prawie" zerowa, bo tą informacje znalazłem w każdym wątku, ale nikt nie pisze, który z nich jest do klapy sterowania nawiewem na szybe. Bo w ogole mi nie wieje na szybe i nie wiem co z tym zrobić.

Bardzo proszę o bardziej prezycyjne odpowiedzi.Nie każdy jest wielkim masta wyjadaczem rezaczem i rozbierał auto 100x na kawałki.

Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wampir

jeśli chodzi o nawiew na szybę to na bank chodzi o silniczek z zielonym ramieniem. Po odkręceniu schowka masz dostęp do 5-ciu silniczków . Ten z zielonym ramieniem jest po lewej stronie.

U mnie była ta sama sytuacja i po podmianie silniczka na uzywany (sprawny) wieje jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...