Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

Chciałem się tylko upewnić zanim zacznę rozbierać...

Klima cały czas pięknie działała i nagle po 2 godzinnym postoju ruszam i jest brak klimy. Podpinam w domu kompa i mam 3 błędy:

Control Module Part Number: 8E0 820 043 AA

 Component and/or Version:   A4 Klimaautomat   1324

          Software Coding: 00000

           Work Shop Code: WSC 07777

3 Faults Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

       41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

       30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

       09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Po skasowania mam ciągle jeden:

1 Fault Found:

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

       09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Rozumie, że problem robi silniczek numer 3?

Flash_12.jpg

To jego muszę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest 3, też miałem z nim problem pomogło psikanie kontakt sprajem w potencjometr i adaptacja klimatronika bez tego nie chciał się ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @matio446

Zabrałem się dziś za to ale nie naprawiłem. Rozkręciłem wszystko, zdemontowałem silniczek numer 3 na którego wskazuje błąd 735 oraz silniczek tuż obok numer 2 ze względu, że nawet jeśli silnik nie chodził to silniczek sobie "pykał" i minimalnie ruszał dźwignią - czytałem, że tego problemem też jest potencjometr. W środku niestety super czysto, styki itd. wręcz sterylnie.

Zamieniłem potencjometry pomiędzy silniczkami i błąd 735 znikł ale pojawił się 604 czyli od silnika nr. 2 czyli wszystko jasne, potencjometr uszkodzony.

Flash_12.jpg

Miałem całą nagrzewnice z 2004 ale UK niestety potencjometry ciut inne, zamontowałem i zero reakcji, nawet nie przechodzą nastawy podstawowe. Wszystkie inne się ruszają a ten stoi. Zamontowałem jeszcze ten potencjometr do innego silniczka w celu weryfikacji ale również zero reakcji. Przełożyłem nawet silniczek + potencjometr ale nadal zero reakcji więc niestety jest to nie kompatybilne.

Tyle ile mogłem wyczyściłem stary potencjometr kontaktem U oraz S + kompresor (trochę rozchyliłem nożykiem te kółko). Wtyczka tak samo ale niestety bez poprawy.

Po nastawach podstawowych wywala błąd 1206 ale po skasowaniu nie wraca, zostaje 735.

2 Faults Found:
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
       09-00 - Adaptation Limit Surpassed
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
       27-00 - Implausible Signal

Nagrałem również film, przed wszystkimi akcjami prawa klapa był zamknięta, teraz zostaje otwarta, czy tak jest ok? Dlaczego nadal jest błąd skoro "działa/rusza"

Oczywiście robiłem dziesiątki raz nastawy, adaptacje + odłączanie akumulatora.

Najważniejsze pytanie. Czy od tego nie działa mi klima bo sam już wątpię, że takie głupstwo w tym przeszkadza? Widać, że sprężarka się nie załącza, wentylator się nie kręci, rurki ani ciepłe ani zimne.

Akurat strzeliło teraz jak na dworze + 30 stopni :doh:

DSC_1563.jpg DSC_1565.jpg DSC_1567.jpg DSC_1569.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

01206

(Kody błędów)

* * Sygnał przedziału czasu wyłączenia zapłonu. Niezrozumiały sygnał.

735 Potencjometr w V113 - G143

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@darooo

Ta klapa co jest widoczna na filmiku jest otwarta w przypadku włączenia obiegu wewnętrznego lub gdy ustawisz temperaturę na low z włączoną klimatyzacją. Jaką masz sprężarkę, masz jeden pasek osprzętu czy dwa? Jak masz tą na dwa to sprawdź czy przypadkiem nie odpadł kawałeczek sprzęgła zrywanego przenoszącego napęd z rolki na wałek sprężarki.

http://obrazki.elektroda.net/36_1271173324.jpg

szpej z lewej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klapki to tak mi się wydawało, że na początku byłam zamknięta a później jak potetrałem to już zostawała otwarta nawet jak miałem tryb Auto. Mogłem źle założyć potencjometr? Tzn. założyć obkręcony o 180 stopni czy jemu jest wszystkoizm jedno?

sprawdź czy przypadkiem nie odpadł kawałeczek sprzęgła zrywanego przenoszącego napęd z rolki na wałek sprężarki.

Sprężarka na osobnym pasku. Patrzyłem tyle o ile pod maskę, wszystko się kreci, pasek, rolka... nic nie piszczy, bije. Wszystko przed działało ładnie, normalnie klima chłodziła, żadnych dziwnych dźwięków nie wydawała. Pojechałem do sklepu było jeszcze ok, wracam i d*pa.

Jedyne błędy na vagu to tylko te w klimie.

Rozumie, że zamówić na allegro taki silniczek i tyle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapka na auto może być zamknięta albo otwarta, ważne aby przy obiegu zamkniętym była otwarta i bez obiegu zamknięta. Rolka sprężarki będzie się kręcić zawsze, tylko jak nie masz tej metalowej części to nie będzie przenosić obrotów na wirnik sprężarki. U jak padła klima, żadnych błędów na kompie nie było, przy wymianie oleju znalazłem tą część łączącą wirnik z rolką na osłonie dolnej silnika. Objawem tego może być szum z okolicy sprężarki, szumi na wyłączonej klimie a ustaje po włączeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie oleju znalazłem tą część łączącą wirnik z rolką na osłonie dolnej silnika

Trochę nie rozumie... chodzi ci o to z prawej strony?

http://www.laser-sinex.pl/wp-content/uploads/2012/02/sprz%C4%99g%C5%82o-zrywalne-kompresora-klimatyzacji.jpg

Mam spojrzeć czy mam to "całe"?

Wiem, że koło od sprężarki będzie się kręcić "luźno" i dopiero jak załączy się klima, cewka spowoduje, że koło zacznie napędzać sprężarkę... ale wracając do tej gumy to rozumiem, że masz na myśli, że ustrojstwo zerwało się tak po prostu i teraz "kręci" się w koło? Ale jak to może odpaść skoro jest skręcone centralną śrubą?

Co do silniczka zamówiłem dziś z Exeo 2010 rok o takim samy numerze, mam nadzieje że będzie kompatybilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, patrząc przodem do maski to będzie po lewej na dole. W sprężarce z tym sprzęgłem tłoczy ona czynnik cały czas, nie ma sprzęgła magnetycznego które rozłącza napęd jak nie używasz klimatyzacji, wydatek pompy jest regulowany poprzez dławienie na wyjściu zaworem dławiącym.

U mnie ta część odpadła 3 razy w przeciągu pół roku, za każdym razem mocno dokręcałem tą śrubę ale i tak się luzowała. Teraz trochę zmniejszyłem naciąg paska klimatyzacji i się trzyma już rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zasada z cewką była w B5.

W końcu dobrze zajrzałem pod maskę i niestety znalazłem "kapsel" sprzęgła zrywnego :doh::thumbdown:

Mam nadzieje, że ze sprężarką wszystko ok i rozpadło się to tylko ze starości...

Nie wiem jeszcze co i jak ale temat będzie trzeba rozpracować... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz jakiś mistrz Cię skasuje jak za złoto sam ogarniesz temat.

---------- Post dopisany 02-07-2014 at 12:43 ---------- Poprzedni post napisany 24-06-2014 at 11:54 ----------

Witam ponownie kupilem komplet szesciu silniczkow nagrzewnicy z audi B7 z 2007 roku. Ale nie o to chodzi wymienilem wszystkie piec te co sa w schowku oprocz tego pod kierownica. Mam pytanie dzisiaj bede podlaczac VAGa do auta jak nie pokaze bledow to robic nastawy podstawowe i czy robic adaptacje na nowo, przyuczac Vin. Wymienilem rowniez panel klmatronika od B7.

I juz na sam koniec zauwazylem ze lewa polowa w aucie jak dam na LO duzo lepiej chlodzi. Mysle ze prawa strona tylko dmucha i slabo chlodzi co o tym myslicie czemu slabo chlodzi jedna strona.

Wysłane z mojego Szajsunga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zmieniałeś panel to powinieneś przyuczyć VIN. Jeżeli wyciągałeś/podmieniałeś silniczki to powinieneś zrobić nastawy podstawowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę dalej :hi:- takie błędy u mnie wyskoczyły po zrobieniu nastaw podstawowych i adaptacji nie wiem czy tak poprawnie jest zrobiona adaptacja

Wchodzimy w adaptacje [10], następnie wybieramy kanał [081] i klikamy [read]

Wpisujemy nową wartość: 26467 Kończymy enter/save ?

Po wszystkim widzę to:

00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135) - który to potencjometr ??

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

01172 - Temperature Sensor: Driver's Heated Seat (G59) - co to jest?

30-00 - Open or Short to B+

01171 - Temperature Sensor: Passenger Side Heated Seat (G60) - co to jest?

30-00 - Open or Short to B+

Po skasowaniu wracają te błędy może jakieś pomysły co robić dalej by wreszcie zaczęło wszystko poprawnie działać:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz grzane d*py ???? 2 i 3 są to błędy czujników podgrzewania fotela kierowcy i pasażera.

Z Pierwszym błędem walczyłem wiele razy na wszelkie możliwe sposoby, wymiana silniczków, klimatronika, kodowanie cudowanie i niestety zawsze wraca .......

Z tego co pamiętam po wymianie klimatronika na b7 występuje problem z podgrzewaniem tylnej szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam grzane tylko jeszcze nie podlaczylem, a ktory to silniczek blad wywala i dalej mam wrazenie ze jedna strona slabiej chlodzi czy to mozliwe?

Wysłane z mojego Szajsunga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mialem to samo strona od kierowcy chlodzila a od pasarzera dawolo cieplem u mnie wystarczylo dobic klime pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem wcześniej klimatyzacja jest nabita. I można sterować ciepłym i zimnym powietrzem z dwóch stron tylko z prawej części kiedy daję na LO nie leci tak chłodne powietrze jak z lewej strony i to mnie najbardziej zastanawia. Gdzie jest jakaś usterka bo myślę że jest.

No i nie mogę zrobić albo coś mi nie wychodzi z tymi adaptacjami nie mogę w kanale 81 wbić 26467 i coś się nie zapisuje wyskakuje 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy blad jest silniczka niebieskiego-ciemniejszego tego ktory jest pierwszy. Otworz silniczrk i obroc potencjometr o 180st i zobacz czy sie poprawi-oczywiscie nastawy podstawowe po tym zabiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie do tego co kolega wyżej napisał:

bład 00727- bład klapy rozmrażania G135 - chodzi o silnik V107 czyli silnik z zieloną przekładnia (na samej górze)

Jesli nikt nigdy nie grzebał w klapach to przekręcenie potencjometru o 180 nic nie da, spowoduje tylko wyłamanie ori blokady na kole potencjometru (wiem to z doświadczenia) Wiele razy kombinowałem z błędem "Adaptation Limit Surpassed" i niestety nie rozgryzłem o co w tym chodzi ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...