Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie też mam problemy z ogrzewaniem, raz grzeje, raz nie.. Najczęściej po stronie kierowcy. Dzisiaj dobrałem się do silniczków i zacząłem czyścić potencjometry. Ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem coś takiego przy jednym z silniczków:

DSC_0137.jpg

<br /><br />

jak widać brakuje jednego elementu :/ Wicie może gdzie to dostanę i za co odpowiada to cięgienko?

dodam jeszcze że to co siedzi w tej dziurze u góry jest bardzo luźne, jakby miało wypaść..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00975 - Heated Rear Window (Z1) 39-10 - Output won't Switch or Short to Ground - Intermittent01172 - Temperature Sensor; Driver's Heated Seat (G59) 30-00 - Open or Short to Plus01171 - Temperature Sensor; Passenger Side Heated Seat (G60) 30-00 - Open or Short to Plus01794 - Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number 35-00 - -

mam takie bledy...

klimatronik z B7. wiem ze tylnia szyba nie działa... ale nie jest mi potrzebna bo mam z tylu reklame.

druga sprawa jaka dzisiaj zaszła to temperatura 100*C i wiatrak po wylaczeniu auta chodził ponad 5 minut. płyn w zbiorniczku o,5 cm ponad stan.

wie ktos co to moze byc

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc u mnie dzisiaj buchało gorącem gdy na klimatroniku było na LO po stronie kierowcy, po stronie pasażera działa jak należy :wink:

Czyli pewnie klapki się zawiesiły i wystarczą nastawy podstawowe?

I tak jutro będę się chyba do tego dopierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie podepne sie pod temat od dawna walczę z klapami klimatronika, w tamtym roku klapy zawiesiły sie w trakcie trasy 120km w jedna strone na dworze -15C a tu zero ciepełka ....... po powrocie wyciągnełem wszystkie silniczki wypsikałem specyfikiem do potencjometrów zrobiłem nastawy i zadziałało ..... od jakiś 3 miesięcy cos znowy sie zdupczyło i w aucie moze byc zimno lub gorącooooo, nie było czasu i checi lecz wkoncu sie do tego zabrałem. Problem tyczy sie tylko temp reszta klap działa, zdjąłem schowek ustawiam na klimatroniku LO klapa od temp jest zamknięta, ustawiam 18C klapa max sie otwiera i przy zwiększaniu temp nie rusza sie, pierwsza myśl zwalony potencjometr. Podmieniłem potencjometry z klapy centralnej do klapy temp, ustawiłem na środku strzałke na potencjometrze zrobiłem nastawy klapa chodzi od zera do max wszystko gra, ustawiam na klimatroniku LO klapa zamknięta robie na 18C znowu to samo klapa otwiera sie maksymalnie :facepalm: wymyśliłem mały test wyjąłem potencjometr z klapy i podpiełem go samego pod kostkę, włączyłem nastawy podstawowe aby zobaczyć czy potencjometr wogóle cos wskazuje i ku mojemu zdziwieniu gdy poruszałem potencjometrem wartość płynnie sie zmieniała od 12 do 250 wiec potencjometr sprawny. Wsadziłem ponownie w klape poskręcałem i dalej to samo :wallbash: jest albo zimno albo gorąco, na Vagu wyskakują 2 nie usuwalne błędy

00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

moze ktos mi wytłumaczyc co to znaczy "09-00 - Adaptation Limit Surpassed"" skoro potencjometr działa nastawy wychodzą dobrze to dlaczego to nie działa, klimatronik padł ???? Dodam ze klapa centralna chodzi dobrze więc nie mam pojęcia skąd ten błąd

Moze ktos sprawdzic czy silnik G221 otwiera sie wraz z wzrostem ustawianej temp czy poprostu otwiera i zamyka ciepłe powietrze a inny silnik dozuje jego temperaturę

---------- Post dopisany 06-03-2013 at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany 05-03-2013 at 19:02 ----------

mogł by ktos sprawdzic jak działa prawa klapa temperatury ???? dozuje ilosc powietrza czy tylko otwiera i zamyka jego dojście ????

---------- Post dopisany 11-03-2013 at 09:21 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2013 at 21:52 ----------

no i jak panowie pomoze ktos ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie baw się w psikanie, reanimacje tylko od razu wymieniaj silniczki na nowe. Przechodziłem przez to samo i po wymianie silniczków na używane, ale z 2009roku (już poprawione) nie mam żadnych problemów. Na VAG-u w końcu czysto i poprawnie działa chłodzenie/grzanie. Dodam, że ja do wymiany miałem 4 silniczki, czyli praktycznie wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zgadzam sie z toba ale chce wiedziec jak działa prawa klapa temp, otwiera i zamyka powietrze czy dozuje je według ustawienia kmlimatronika. Musze to wiedziec aby postawic diagnozę uszkodzone klapy czy klimatronik, stwierdzam ze nie przeczytałeś mojego posta ponieważ nie pytam jak to zreanimować potencjometr tylko konkrtnie jak działa ta klapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to oczywiste, że dozuje wg ustawień klimatronica. Jeśli masz pełne otwarcie i zamknięcie potencjometr wyzionął ducha, co z resztą widać po rodzaju błędu w sterowniku.

tutaj masz schemat klap

http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/all-b6-ktos-posiada-rysunek-silnikow-klap-157853/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli np przy temp 23C na klimatroniku klapa powinna byc na środku swojej skali ???? kolego wyciągnąłem potencjometr z klapy podłączyłem bez silnika i przy recznym ruszaniu wskazaniu potencjometru sa dobre czyli powinno byc ok, jestes pewny ze wymiana silnika klapy pomorze ???? Sa to drogie rzeczy więc nie chce wpędzić sie w bezsensowne koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na szybko polecam sprawdzić na vagu/organoleptycznie czujniki temperatury w kanałach górnych. W zimie miałem problem z ogrzewaniem (lewa chłodziła a prawa grzała). Po wyjęciu lewego czujnika (G150 albo G151) problem ustąpił, a co najlepsze po przetarciu go lekko ręcznikiem papierowym i ponownym zamontowaniu wszystko działa dobrze do dziś. Przyczyną zabrudzenia czujników mogą być preparaty do odgrzybiania klimatyzacji w szpraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie mniej wiecej znajduje sie ten czujnik ??? byłęm dzis w aso za jeden silnik jedyne 342zł :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrzucisz klapkę by dostać się do bezpieczników, w górnej części masz kanał wentylacyjny. Od dołu jest wpięty czujnik, wystarczy go przekręcić ćwierć obrotu i wychodzi. Drugi jest analogicznie po stronie pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie dzis podmieniłem klapy od kumpla (u niego jest wszystko ok) i d*pa dalej nie chodzi. Mysle ze problemem jest bład klapy temperatury Adaptation Limited którego nie moge skasowac :facepalm: błedu nie da sie skasować nawet przy odpietej klapie, zamiany podmiany i wszelkie kombinacje alpejskie nic nie daja poniewaz jest ten błąd. Ma ktos jakies pomysły. Co dokładnie oznacza Adaptation Limited ???? chodzi o adaptacje ??? jak ją wykonać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zrobiłeś nastawy podstawowe po wymianie silniczka sterującego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, podczas nastaw silniczek chodził od max do min wartosci ładnie zmieniały sie od 20-250. Po zrobieniu nastawów i podmianie silniczka błąd jest dalej nie usuwalny ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem wszystko co piszecie i chyba mam ten sam problem. Wczoraj zauwazyłem ze z prawej strony grzeje na potege a z lewej chłodzi żeby zrobić temperature nastawiona na klimie. Jutro jade podpinac VAG-a to bede troche wiecej wiedzial.... juz sie rozgladam za silnjiczkiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie dzis podmieniłem klapy od kumpla (u niego jest wszystko ok) i d*pa dalej nie chodzi. Mysle ze problemem jest bład klapy temperatury Adaptation Limited którego nie moge skasowac :facepalm: błedu nie da sie skasować nawet przy odpietej klapie, zamiany podmiany i wszelkie kombinacje alpejskie nic nie daja poniewaz jest ten błąd. Ma ktos jakies pomysły. Co dokładnie oznacza Adaptation Limited ???? chodzi o adaptacje ??? jak ją wykonać

Rozbierałes ten silnik? Wyjmowałes potencjometr z obudowy?Jeżeli tak to włóz go tak jak nalezy(przekręc suwak o 180st) zrób nastawy początkowe i nie bedzie błedu o przekroczonej adaptacji:grin:

Nastawy Podstawowe /Basic settings
Przed wykonaniem nastaw robimy skan, jeżeli pojawią się błędy kasujemy je i sprawdzamy ponownie czy powróciły jeśli tak usterki muszą zostać naprawione.
UWAGA jest to warunek konieczny aby wykonać nastawy podstawowe.
Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.
Brak zapisanych błędów w sterowniku.

Uruchamiamy silnik, kllimatyzację ustawiamy w tryb AUTO:
Wchodzimy w 04 - Basic Settings
Potwierdzamy
Wpisujemy numer grupy 001i klikamy [Go]
Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.
Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Jeszcze raz dla pewności sprawdzamy czy nie pojawiły się błędy i kończymy pracę VAG-a.

Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji.

Adaptacja
Czyli przyuczanie nowego numeru VIN
Wchodzimy w adaptacje [10], następnie wybieramy kanał [081]i klikamy [read]
Wpisujemy nową wartość: 26467
Kończymy enter/save

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoje rozbierałem do czyszczenia ale przekłądałem silniczki które działały w inny aucie i dalej ten sam błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładałes silniki czy całe mechanizmy z potencjometrami? A tak wogole to odłacz na chwile akumulator i sprobuj wykasowac błedy. Ja miałem dokładnie to samo jak rozebrałem potencjometry i czyszcząc je przestawiłem o 180 st i natychmiast dostałem błedy takie jak u Ciebie, a jak masz błedy to nie zrobisz podstawowych ustawien niestety mimo ze vag pokaze ze wartosci schodzą do zera. 3h nie mogłem dojsc do tego co spierd....łem az w koncu cos mi zaswitało ze te potencjometry robią złą robote przestawiłem i błedy odrazu dało sie skasowac i nastawy początkowe poszły wraz z adaptacją bez problemu i działało przez 2 tyg. a teraz mam z tym:

http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/a4-b6-1-8t-potencjometry-g113-g221-problem-266416/.

Ale to juz inna historia związana chyba z blokowaniem sie samych klapek.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze wiem ze kreciłem potencjometrami ale nie mam pojecia ile obrotów i w która strone, przekładałem całe mechanizmy ale nic to ne dało ponieważ nie mogłem skasować błedu, nawet po całkowitym odpieciu silniczka nie da sie tego usunąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...