Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju,przejście z 10W na5W a przed tym płukanka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam pytanie kupiłem auto 3 m-c temu,silnik 1.8T, przelot 220 000(niby wygląda po wnętrzu ale kto go wie) poprzedni właściciel zmieniał olej w maju zalał mobila 10W40. Zbliża się wymiana oleju i teraz pytanie chcę zalać Valvoline Maxlife tylko czy dalej 10W40 czy zejść do 5W40? W TDI schodziłem i nic nie ciekło, tu również silnik ogólnie suchutki aczkolwiek mam pewne obawy gdyż pod korkiem widać zastanawiający osad i teraz czy kupić płukankę i zrobić zanim spuszczę stary olej? Czyszczenie smoka konieczne aczkolwiek kolega mi odradza płukanie coby nie narobić sobie bałaganu. Jak to wygląda w Waszych przypadkach, miał ktoś taki syf pod korkiem?

Z góry dzięki za pomoc.

 WP_20161231_14_08_55_Pro.jpg

Edytowane przez markus85
Opublikowano

Hej,

Po zakupie samochodu olej miałem 10w40 , raz zmieniłem tez na 10w40, po czym pojechałem we Wrocku do WTM motors i zmienili mi na 5w40. Silnik chodzi o niebo lepiej, oleju nie ubywa zbytnio. Spalanie z 13 litrów gazu wskoczyło na 10 litrów, po prostu inny silnik. Można zmienić śmiało .

Opublikowano

Ja przeszedłem na 5W40 LiquiMoly zaraz po zakupie auta, przy przebiegu 270 tyś.  przed tym oczywiście płukanka. Zrobiłem już ponad 30 tyś. silnik chodzi wyraźnie ciszej, jak ma się coś złego stać to i tak się stanie nawet jak zalejesz ten sam olej :)

Opublikowano

rób płukankę i lej Motula x-cess albo LM 5w40.ja tak robiłem w a3 żony i nic nie cieknie,silnik lepiej pracuje i nie wywala błędu napinacza.a na LM 10w40 błąd był

Opublikowano

ja aktualnie jeżdżę na elf 10w40, ale nie jestem zadowolony... na początku było fajnie, ale po przejechaniu 5tys już zaczyna głosniej pracować i odzywa się łańcuch... za dwa miechy będę znów wymieniać olej (staram się co 10tys) przejść na 5w40? jak go kupiłem jeździł na mobil 10w40.

Opublikowano (edytowane)

jeżeli chcesz zrobic to prawidłowo to płukanka niech 10 min auto chodzi ,zlac olej i miska w doł odrazu bo ten cały syf musi gdzieś zleciec.

Edytowane przez hunter91
Opublikowano

To co widzisz to plastikowa osłona na wałki tam syf zawsze bedzie sie gromadził. Przychylam się do posta kolegi hunter w 1.8, 1.8T płukanka, przejscie na 5w40 oraz zrzucenie michy i czyszczenie jej ze smokiem to taki standard jak rozrząd po kupnie auta.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...