bator18 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Witam. Mam mały problem, pacjent A4 B6 AWX, a mianowicie nie dogrzewa mi się silnik. Najpierw wymieniłem termostat na Wahlera przez jakiś czas było ok, po około miesiącu objawy powróciły wiec wymieniłem na oryginalny ale dalej to samo, na vagu temperatura taka sama jak na zegarze.W czym może być problem?
bator18 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) Również wymieniony. Jaka powinna być różnica temperatury między czujnikami? bo są dwa ? Edytowane 17 Stycznia 2017 przez bator18
wojtekm Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 stawiam na winny termostat, spróbuj założyć nowy, może ten który założyleś jest wadliwy
bator18 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 Zastanawiałem się i nad tym no ale mało prawdopodobne aby obydwa nowe były uszkodzone
Arek8888 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Odpal auto na zimno i sprawdź, czy po kilku minutach postoju węże przy chłodnicy zaczynają się robić ciepłe. Jeśli tak - termostat to wymiany.
bator18 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2017 Jeśli by to był termostat to jaki tym razem kupić żeby znów historia się nie powtórzyła
Arek8888 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Takie jakie wcześniej kupowałeś są OK, ale czasem zdarza się wadliwy element. Ale najpierw sprawdź na wężach chłodnicy czy to termostat, bo trochę to dziwne, że oba termostaty były wadliwe. A tak w ogóle to do jakiej temperatury max się nagrzewa? Bo w obecnych temperaturach na zewnątrz silnik ma prawo dłużej się grzać (przykładowo ja wczoraj musiałem przejechać prawie 12 km aby się rozgrzał).
bator18 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2017 Byłem sprawdzić po ponad 20 min wszystkie węże zimne. Ogólnie problem jest gdy na zewnątrz temperatura jest poniżej 10 stopni na plusie. Teraz temperatura osiąga mąż 85 stopni np. wczoraj jechałem dłuższa trasę i żeby zagrzac ja do tych 80 stopni musiałem przejechać ze 30 km również Klima bardzo szybko zbija temperature chyba za szybko
Arek8888 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Wygląda na to, że termostat jest w porządku. Obecne temperatury na zewnątrz nie sprzyjają nagrzewaniu się auta, ale mimo wszystko po 30 km jazdy powinien być już dawno nagrzany do minimum 87 stopni. Ogólnie na VAGu może pokazywać niższą temperaturę niż na wskaźniku. Proponuję jeszcze raz sprawdzić na VAGu, tylko że na całkowicie zimnym silniku (po nocnym postoju) czy czujnik nie przekłamuje. Wówczas na VAGu powinien pokazywać temperaturę zbliżoną do temperatury powietrza zewnętrznego.
bator18 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2017 Ok sprawdze, a jeszcze pytanie jaka powinna być różnica między czujnikami w bloku Engine a bloku Instruments? bo u mnie jest zawsze około 10 to normalne ?
Arek8888 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 A tego Ci niestety nie powiem bo nie wiem, nigdy nie miałem okazji zaglądać do Instruments. Ale podobno można w tej grupie zrobić test liczników i sprawdzić, czy wskazówka chodzi tak jak powinna, bo może to ona przekłamuje. Przed chwilą sprawdziłem i patrzę, że u mnie przy 70 stopniach węże są ciepłe, czyli i ja mam termostat do wymiany
bator18 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 Sprawa ma się następująco, wymieniłem czujnik temperatury na stary oryginalny, po czym temperatura wskoczyła na zegarze na 90 stopni przy czym na vagu pokazywalo 80 , ale po chwili na vagu pokazywalo już 92 i tak stanęło czy tak ma być ?
Arek8888 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Podobno wskaźniki są tak zrobione, że jak silnik osiągnie około 80 stopni to wskazówka ustawia się już na 90 stopniach, mimo że VAG pokazuje około 80. To dlatego, żeby w trakcie jazdy, gdy faktyczna temperatura silnika waha się między 80 a 100 stopni, wskaźnik pokazywał cały czas 90 a nie się zmieniała, aby nie denerwować kierowcy, że coś jest nie tak. Więc myślę, że masz wszystko ok.
bator18 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 Ok, dzięki wielkie za informację bo już nie wiedziałem co robić a tu okazało się że uszkodzony był nowy czujnik.
Arek8888 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Spoko, mam nadzieję, że Twój problem więcej się nie pojawi. Bo czasem można osiwieć szukając przyczyny usterki...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się