Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura znacznie spada podczas otwarcia termostatu


nike166

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

 

Panowie mam mały problem i w sumie już kiedyś o tym pisałem ale nie rozwiązałam go tak jak należy. Chodzi o to, że gdy jadę w trasie do 120km/h wszystko jest Oki temperaturę ładnie trzyma 90'C szybko się nagrzewa ale problem pojawia się podczas wyprzedzania bądź już naprawdę szybkiej jazdy np typu autostrada , od 3.5 tys obr temperatura zaczyna spadać tak jakby termostat się otwierał i silnik na dużym obiegu nie mógł się dogrzac , zależy jak długo jadę z obrotami powyżej 3.5 tys to temperatura spada nawet do 60'C. Potem przejadę około 4km w normalnej prędkości typu 100km/h i temperatura wraca na 90'C. Termostat wymieniałem 2x wahler teraz gates i identyczne objawy . Możecie mi podpowiedzieć co jest nie tak że takie dziwactwa mi się dzieją ? Czy ten silnik tak ma i na dużym obiegu w zimę nie potrafi się dogrzac bo termostat wykluczam skoro siedziały 2 nowe różnych firm i identyczne objawy . Pod kompem żadnych błędów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to nie jest wina termostatu, po prostu masz 90 st. na zegarach wiadomo gdy jest zima temperatury ujemne i jak jedziesz z prędkością powiedzmy ponad 100 km/h to auto ma na tyle dobre chłodzenie że temperatura spada. Sam jak jeżdżę szybciej te ponad 100 nawet w nocy w lecie to temperatura maleje do tych 75 st. Także to że temperatura ci maleje przy szybszej jeździe jest w pełni normalne, dziwi mnie tylko że aż do 60 stopni. Te wartości licznikowe nie są bardzo dokładne możesz jeszcze sprawdzić na klimatroniku czy faktycznie wtedy jest te 60 st czy lekko ponad jeśli będzie inaczej ze jest o 10 st więcej to zwyczajnie przekłamuje licznik lub czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak niskich temperaturach silnik wolno się nagrzewa , ale i szybciej wytraca złapaną temperaturę dlatego myślę że masz ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis tydzien temu jechałem autostradą, przycisnąłem tak do 160 i temperatura z 90 spadła mi na 70. Olałem to w sumie bo było dość zimno, -10. Ale zauważyłem że auto dłużej mi się rozgrzewa. Zamiast tych 4 km musiałem przejechać 8 żeby pojawiło się 90 stopni na zegarach. W sobotę wyciągnąłem termostat i okazało się że urwała się jedna plastikowa łapka trzymająca sprężynę i termostat puszczał trochę płynu na duży obieg. Wymieniłem na nowy Behr i problem ustał. Rozgrzewa się normalnie, test autostradowy potwierdził usunięcie awarii. Jedyny problem to grzanie na postoju, raz jest a raz nie ma. Ale to inny problem

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no to mnie uspokiiliscie , ja wymieniałem 2 termoststy różnych firm i to samo dlatego dziwne mi się wydało :) w sumie w ciepłe dni takich spadkow nie odnotowalem :) myślałem nad zmianą czujnika jeszcze ale skoro mówicie że macie to samo to dam sobie chyba spokój z wydawaniem na marne pieniędzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi termostatami to też różnie bywa .Nowe , firmowe i wadliwe. Było nawet o tym pisane więc zależy na jaki się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jeszcze zapytam dla pewności , poprawnie włożony termostat powinien być tą ostrą strona do kroćca ? Bo teraz tak się zastanawiam czy oby nie pomyliłem stron bo trochę się śpieszyłem :)

Najdziwniejsze jest to se temp. Spadnie np do 60 stopni a z nawiewu leci gorące powietrze takie jak przy 90 stopniach . Może ten czujnik temp wariuje sam już nie wiem. A jeszcze mam tak że np mam 90 stopni stoję na światłach dam gazu na postoju do 4-5 tys i temp momentalnie spada do 60/70 stopni ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik możesz też sprawdzić,  może on szwankuje.  Ciesz się kolego że poczas szybkiej jazdy temperatura maleje i że nie masz problemu z układem chłodzenia,  tak jak ja i dużo osób z forum.  Ja potrafię jechać 120 km/h i na klimatroniku mam 97stopni.  I do tego twarde węże( szykuje się do remontu silnika przez to) . Za cholere temperatura nie chce spaść.  Także,  nie masz tragedii.  

Edytowane przez Robertk86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale znowu na niedogrzanym silniku więcej pali :) mam trochę przetarte kable na wtyczce czujnika , izolacja ze starości sparciala chyba może to przez to ale nie dotykają do siebie czy do masy . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to co niektórzy tutaj piszą, tzn. że to 'normalne'. Paroma samochodami w życiu jednak jeździłem i w każdym zawsze wskazówka stała jak trzeba jak już się rozgrzał. Nigdy nie było żadnych dziwnych spadków, a tutaj spada mi tak jak dzisiaj rano przy wyprzedzaniu kilka razy prawie o całą kreskę jedną.

Może jest to 'normalne' dla tego konkretnego auta, ale coś mi się nie wydaje.

Przymierzam się do wymiany termostatu ale przeraża mnie ta robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...