Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje auta/drżenie napinacza paska osprzętu


Kubal2216

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam problem z wibracjami na biegu jałowym mojego B7.  Czuć drżenie na fotelach, lekko kierownicy.

Czy to normalne, że na biegu jałowym napinacz paska drży jak w tym filmie:

Wymieniłem napinacz paska osprzętu, koło pasowe wału korbowego, sprzęgło alternatora, pasek osprzętu i dalej drży... Jak dodam gazu, to drżenie napinacza ustępuje.

Macie jakieś pomysły, co można sprawdzić?

 

Edytowane przez Kubal2216
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem napinacz paska osprzętu, koło pasowe wału korbowego, sprzęgło alternatora, pasek osprzętu i dalej drży... Jak dodam gazu, to drżenie napinacza ustępuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozostaje Ci jedynie krzywa ośka alternatora lub tzw. TenTypTakMa.

Zwiększenie obciążenia (włączenie klimatyzacji, uruchomienie wszystkich odbiorników prądu) zmienia coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączenie klimatyzacji nic nie zmienia.

Trochę irytuje mnie to drganie, ale brak mi już pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak akurat w tym silniku, ale w swoim AWT po zakupie miałem problem z właśnie tym napinaczem, po kilku miesiącach doszedłem że były dwie długości paska, oczywiście miałem ten dłuższy o kilka mm, po wymianie na odpowiedni wszystko jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, strazak93 napisał:

Nie wiem jak akurat w tym silniku, ale w swoim AWT po zakupie miałem problem z właśnie tym napinaczem, po kilku miesiącach doszedłem że były dwie długości paska, oczywiście miałem ten dłuższy o kilka mm, po wymianie na odpowiedni wszystko jest ok. 

Przyznam, że tego nie brałem pod uwagę.

Wg tego co widzę wychodziły paski 6PK 1570 oraz 6PK 1590.

Ja mam obecnie zakupiony ten krótszy czyli 6PK 1570 i to jest odpowiednia długość.

 

Edytowane przez Kubal2216
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego, przerabiałem ten sam problem, dodatkowo u mnie nowy napinacz już po wymianie wydawał stuk przy lekkim kopnięciu pedału gazu na obrotach biegu jałowego. Niech ktoś pomoże Ci, klucz chyba 17 albo 19 płaską załóż na napinacz i go przytrzyma a potem kolega niech przygazuje. Jak wibracje ustąpią przy tym zabiegu to jest za długi pasek. Założyłem krótszy i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Woj_ta_s napisał:

Witam. Kolego, przerabiałem ten sam problem, dodatkowo u mnie nowy napinacz już po wymianie wydawał stuk przy lekkim kopnięciu pedału gazu na obrotach biegu jałowego. Niech ktoś pomoże Ci, klucz chyba 17 albo 19 płaską załóż na napinacz i go przytrzyma a potem kolega niech przygazuje. Jak wibracje ustąpią przy tym zabiegu to jest za długi pasek. Założyłem krótszy i jak ręką odjął.

Witaj, dzięki za zainteresowanie się tematem.

Wystarczy dodać gazu i już napinacz nie drży (nawet nie ma potrzeby zakładać klucza). Problem jest tylko na biegu jałowym.

Pasek mam założony takiej długości jak zaleca producent czyli 6PK 1570. Nie wiem jaki krótszy mógłbym założyć :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety problem dalej występuje.

Po włączeniu klimatyzacji całe auto mocniej drży (aż prawa lampa drży) i jak podjadę pod tył auta to widać drżenie światła...

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...