Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dane do ustawienia Gazu, CL OL, grupa 008 jak odczytać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie :)

Jestem mechanikiem, ale tylko dla siebie, czasami też dla znajomych, ale nie pobrałem od nich nigdy żadnej opłaty, ale w porównaniu z wami moja wiedza jest uboga. Potrzebuje waszej pomocy. Na innym forum założyłem temat o lpg w mojej A4 B5 ADR bo są problemy, nawet nie podaję linka bo niesmacznie zaczyna się robić, ale to mniejsza z tym. Potrzebuję odczytać z OBD jakąś grupę 008 oraz czy samochód jest w trybie CL czy OL w danym momencie, "wyszukaj według PID&VID" (choć nie wiem czy to się tego tyczy)

Mam jakiś stary OBDII lata temu kupiony do kasowania błędów i inspekcji, ale chodzi tylko na polski vag 4.9, żadne VSCD, Vag Commander czy Vagcom nie działają na nim.  Wystarczy do wykonania powyższych czynności czy zamówić K+CAN? Co to jest zimny vag tak po normalnemu?

Byłbym wdzięczny za odpowiedź i kaj to wejść żeby te rzeczy odczytać.

 

Opublikowano (edytowane)

Nie powiem Ci która grupa bo nie pamiętam, na pewno STFT i LTFT czyli korekta krótka i długa, krótka generalnie interesuje Cię w danej chwili i dobrze jak nie lata od -20 do +20%, jak jest ok to ona sobie lata w okolicy 0% raz na +, raz na -, długa po czasie ma być jak najbliżej 0, jesli bedzie oscylowała w okolichach +/-5% to bedzie ok, im bliżej 0 tym lepiej i tak masz ustawić instalację aby w czasie rzeczywistym STFT latało w okolicy 0% +/- 5% jest ok. CL jest wtedy kiedy sonda pracuje naprzemiennie, jeśli sonda zacznie pokazywać 0% przy przyspieszaniu to wtedy jest już OL, dobrze mieć do pomocy wykres jej pracy bo wtedy widać czy pokazuje w OL bogato czy ubogo. Ja miałem do pomocy BT, telefon i program Tourque z wykresem i pracą sondy, program troche wolny ale do domowego użytku wystarczający i można bezpiecznie ustawić instalację aby to latało ok. U mnie ogarniała tak 200KM i 300Nm.

 

Zimny VAG zwykle dotyczy tej grupy, jest to opcja zubożania na zimnym, gdyż w VAGu zwykle komp bardzo dolewa przez co na zimnym mamy zbyt bogato, wtedy silnik potrafi sie mulić, gasnąć itp, po rozgrzaniu to mija. Zimnego Vaga też tez można ustawić na czas, obroty, cisnienie, czas wtrysku do jakich działa, tak by w jak najdokładniej ustawić czas wtrysku przy zimnym silniku. Mniej wiecej tak to działa, jest jeszcze cisnienie kolektora it.

Przykład

Czas wtrysku na zimnym skacze do 22ms, wtedy potrzeba włączyć ZV, ustawiasz max czas np 12ms do 3 tyś rpm  i 50*C, jesli jest ok i nie ma muła oraz sonda nie wariuje to jest ok i można tak zostawić. To jest przykład, bo jest jeszcze cisnienie kolektora i kilka innych opcji. Wszystkie te ustawienia rozbijają sie o to co pokazuje sonda i na jej podstawie trzeba ustawiać, lub jak masz szerokopoasmówkę wtedy jest jeszcze lepiej, ale bez niej tez się da.

To tez zalezy jaki masz sterownik, bo STAG jeszcze w mierę dobrze ma napisane algorytmy wtrysku i w wiekszości aut nie potrzeba właczać ZV, ale już LPGTECH potrzebuje właczenia tej opcji, bo kiepsko ogarnia zimny silnik i leje ile chce.

Ma byc tak aby STF oscylowało w okolichach 0, ale bez przesady, oraz LTF

Edytowane przez Magik123
Opublikowano

Kabelek styknie Ci taki http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-vag-usb-kkl-line-we-wtyku-obd-i6613000433.html a do niego VCDS Lite.

ADR ma sondę wąskopasmową i jak ktoś nie wie w jakich trybach ona pracuje to nawet z nim nie dyskutuj.

Ponadto w takim aucie najlepiej stroić pod AFR z zewnętrzną sondą.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...