Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Klapa gasząca - czy wszystko jest w porządku ?


NikoA4

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie co do klapy gaszącej-telepie mi silnikiem przy gaszeniu.Siłownik klapy gaszącej raczej działa,bo kiedy gaszę autko to ramie siłownika jest zasysane przez membrane do środka.Pytanie jest jak głęboka ma się chować to ramie?U mnie jest to 1-1,5 cm i nie powraca odrazu.Jestem świeżo po wymianie wężyków podciśnieniowych i zaworów n 18 i n 239.Przed wymianą aż tak nie trząsł.Wężyki podłączyłem według schematu z forum ,są na 100% dobrz podłączone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz wątpliwości czy klapa gasząca w pełni zamyka prześwit wewnątrz jej obudowy to na wyłączonym silniku zdejmij wąż powietrza doładowanego wchodzący na obudowę EGR/klapy gaszącej i palcem wciskaj ramię siłownika w stronę membrany patrząc jednocześnie czy klapa przekręca się w pełnym zakresie i czy nie przycina jej gdzieś wewnątrz obudowy a następnie porównaj jaki skok musi wykonać siłownik do momentu pełnego przysłonięcia prześwitu przez klapę gaszącą;

następnie na założonym wężu na obudowę EGR odpal silnik i nie gaś go z kluczyka tylko wciśnij palcem siłownik klapy gaszącej obserwując jednocześnie zachowanie silnika przy gaszeniu czy znowu będzie nim rzucać bo nie jest wykluczone, że przyczyna może być w wyrobionych poduszkach zawieszenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze musisz sprawdzić czy jest podciśnienie doprowadzone do siłownika EGR, czy wężyk jest założony .. mi kilka razy pękł.

Problemem może być sam siłownik możesz go sprawdzić zdejmując z niego wężyk podciśnienia wciskając siłownik do końca po czym przytrzymać palcem otwór na który był założony wężyk, jeśli siłownik zassie i będzie trzymał znaczy się że jest ok (siłownik jest dostępny tylko razem z całym EGR).

Ale moim zdaniem to nie wina EGR .. ja przez jakiś czas jeździłem bez i nic nie telepało. Sprawdzić warto ale przyczyny szukałbym gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moim zdaniem to nie wina EGR
no nie EGR tylko samej klapy gaszącej :wink4:

ja miałem problem z wężykiem podciśnienia przy membranie i wiem jak telepało silnikiem przy gaszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moim zdaniem to nie wina EGR
no nie EGR tylko samej klapy gaszącej :wink4:

ja miałem problem z wężykiem podciśnienia przy membranie i wiem jak telepało silnikiem przy gaszeniu.

A gdzie niby Twoim zdanie znajduje się klapa gasząca ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moim zdaniem to nie wina EGR
A gdzie niby Twoim zdanie znajduje się klapa gasząca ??

EGR a klapa gasząca to dwie różne rzeczy i klapa nie znajduje się w EGR tylko we wspólnej z nim obudowie :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,dzięki wielkie panowie za poradę,jednak wężyk bym wykluczył co do siłownika i klapy gaszącej to sprawdzę to jutro.Małe pytanko;Czyli ta klapa gasząca powinna zamykać całkowicie dopływ powietrza?Nie wiem czy to ma jakiś związek ale rano jak odpalę autko to przez 10-15 sek silnik pracuje nie równo :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rano jak odpalę autko to przez 10-15 sek silnik pracuje nie równo

tu akurat bardziej bym się dopatrywał spalonej lub spalonych świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moim zdaniem to nie wina EGR
A gdzie niby Twoim zdanie znajduje się klapa gasząca ??

EGR a klapa gasząca to dwie różne rzeczy i klapa nie znajduje się w EGR tylko we wspólnej z nim obudowie :tongue4:

Niestety nie kupisz ich oddzielnie :cool1:

sorki za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu,sprawdziłem wedugł waszych wskazówek klapę gaszącą,ściągnąłem tą rurę od strony egr i sprawdziłem;klapa zamyka sie bez najmniejszego oporu jest tam trochę syfu ale nic sie nie przyciera,ramie siłownika ok,membranę sprawdziłem w sposób taki;podłączyłem do niej kawałek wężyka i zassałem ustami,ramie siłownika wciągnęło bez problemu aż do końca,przytrzymałem tak przez około min i siłownik sie nie cofnął ani mm wnioskuje że membrana jest szczelna i sprawna.Zapewniłem sobie pomoc drugiej osoby i zgasiłem auto poprzez wciśnięcie palcem siłownika klapy gaszącej i silnik zgasł niczym benzyna płynnie bez telepawki. :shocked:przypomne ze wymieniłem zawór sterujący klapą gaszącą n 239, kupiony w aso,wymieniłem go dlatego iź po ściągnięciu z niego wężyków było tam trochę wody,woda pojawiła sie tez w zaworze sterującym egr który również wymieniłem,wężyki też zostały wymienione.panowie co to może być nowy zawór n 239 nie sprawny?[br]Dopisany: 06 Styczeń 2009, 22:20_________________________________________________Co do tych świec żarowych,to jak sie ściąga te,no właśnie jak sie to nazywa; wtyczki?Chodzi mi o tą gumowa końcówkę, którą jest doprowadzony prąd do świecy ona jest jakoś nasadzona na tą świece,jak ją ściągnąć?Próbowałem ją ściągnąć jak w przypadku tradycyjnych świec,ale nie idzie.Nie chciał bym czegoś uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nauczka ... że jak wszystko działa to lepiej nie wymieniać :decayed:

Jak masz druga osobę do pomocy to może sprawdzić czy zawór dopuszcza podciśnienie, powinien zasysać w momencie wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Nie jestem pewien czy gdzieś jeszcze nie masz drugiego takiego zaworu ale ja nie wiem dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powod miałem taki ,źe byl brak mocy,ale o tym jest w innym moim watku.Skoro wymienilem na nowe to powinno być dobrze ale nie dziale jak trzeba.Sprawdze jeszcze ten zawór tak jak napisales.Jakby co to zaloże stare spowrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinien zasysać w momencie wyjęcia kluczyka ze stacyjki.

małe sprostowanie - powinien otworzyć drogę podciśnieniu (czyli aby membrana zassała siłownik sterujący dźwignią klapy) w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce w pozycję wyłączenie zapłonu a nie jego wyjęciu ze stacyjki) - taki mały niuans.

Co do braku mocy to zupełnie inna brocha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie,brak mocy to inna brocha,po wymianie n 18 i n 239 z mocą wszystko już jest ok,tylko te telepanie kiedy gaszę silnik.Jak gaszę normalnie z kluczyka to siłownik klapy jest wciągany przez membranę tylko że gdzieś z 30% :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprawdziłeś membranę i niby "trzyma" to musisz poszukać po wężyku dziury. Jak inaczej wytłumaczyć fakt, że skok jest tytlko 30%-owy ?

Sorki, ale to tak na chłopski rozum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to tłumaczyc,ale wężyki wymieniłem na nowe,dodam tylko że one wchodziły jakoś lużniej na miejsce tych starych,ale nie spadają i raczej trzymają.A czy jest możliwe że ten nowy n 239 może byc nie sprawny?Sprawdze jeszcze raz to wszystko na weekend.

Proszę jeszcze o małą podpowiedz co do tych świeczek o których pisałem wcześniej,bo chciałbym je wymienić i nie wiem jak się do tego zabrać,to raczej nie jest nic skomplikowanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mnie oczy rozbolały od tego szukania i nic na temat demontażu świec żarowych,dużo jest tematu jakie kupić, a nad tym to już sie nie zastanawiam BERU.Jeśli wiecie coś na temat demontażu to proszę o jakiś link albo nawet fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...