Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie licznika -> zmiana na wersję EU w celu pozbycia się ostrzeżenia o 120km/h...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam dwa auta ze stajni VAG w specyfikacji GCC (Zatoka Perska), roczniki 2015. Specyfikacja licznika zakłada, że przy przekroczeniu 120km/h licznik wydziera się niemiłosiernie - jest to przyjęte jako standard w krajach Zatoki Perskiej, nie mniej są też kraje, w których można tam jeździć 140km/h i tu pojawia się problem, bo w zasadzie jeździ się tu po autostradach tylko z takimi prędkościami... Wygooglałem, że jest to rezultat kodowania regionu licznika (analogicznie do kodowania modułu komfortu w zależności od kraju mamy klakson przy zamykaniu drzwi i/albo albo mryganie kierunkami). Ten sam problem mają posiadacze VAGów m.in. w Hong Kongu...

Jest to o tyle irytujące, że informacja o alarmie przejmuje funkcje wyświetlacza (golf mk7) i nie pozwala zobaczyć prędkości (dopóki nie potwierdzisz przyciskiem, po czym znika, ale przesłania zasięg / kilometry na "małym" liczniku), w RS4 B8 po prostu zasłania aktualną prędkość na centralnym wyświetlaczu dopóki nie zwolnię poniżej 119 (i nie znalazłem jeszcze przycisku, którym dałoby się "potwierdzić" że rozumiem - zabier mi to z oczu)... szalenie irytujące. W RS4 mam możliwość ustawienia dodatkowych dwóch limitów prędkości (informacyjnej - limit 1 i limit2, nijak się mają do tego zapisanego na sztywno 120 km/h).

Mam możliwość albo szukać lokalnego "tunera", albo zamówić rodzimy interfejs (obd2.pl?). Na ich stronie nie znalazłem jednak opcji "zapytaj sprzedawcę...", stąd pytanie na forum... czy ktoś ma doświadczenia? Którym interfejsem to osiągnę w obydwu autach i jaki soft kupić? (A może ktoś się podejmie zrobić to zdalnie? - chociaż takie opcje to chyba tylko w Subaru...? )

 

Opublikowano

odpowiem sobie sam, bo nie znalazłem żadnej odpowiedzi... zamawiam na początku http://obdeleven.com/ (zamiast investować w VCDSa) i spróbuję czy da radę przekodować licznik na wersję EU...

 

Opublikowano

odpowiem sobie sam - wyłączyłem wszystko vcds'em...

jest odpowiednia pozycja w długim kodowaniu instrumentów. Zarówno w Golfie MK7...

v4.jpg

...jak i w moim A4:

v3.jpg

Temat można zamknąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...