Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Zawór klapy gaszącej


b0cian

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem dzis podpialem pod komputerek audiczke diselka i otoz wyskoczyl mi blad 01282 N239 ---- Zawór Klapy przepustowej w przewodach ssania.

o co tu chodzi moze ktos mnie nakieruje z gory dziekuje i pozdrawiam[br]Dopisany: 06 Styczeń 2009, 21:40_________________________________________________prosze o przeniesienie tematu pomylilem dzialy

przepraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co jest z tym zaworem, czy ma uszkodzenie mechaniczne czy elektryczne a chodzi dokładnie o ten zawór, który widać na foto poniżej (układ sterowania klapą gaszącą jest zaznaczony na żółto na pierwszym rysunku a sam zawór to ten z lewej strony rysunku)

z tego jednak co wiem, to silnik AHU nie jest wyposażony w klapę gaszącą więc jak to jest u Ciebie ?

74911d880fbcaeafm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jeśli Twoje autko ma 90 KM mocy to albo masz silnik AHU albo 1Z a jeśli 110 KM to silnik AFN i w żadnym z tych wymienionych przeze mnie silników nie ma klapy gaszącej (no chyba, że producent zaczął ją stosować w AFN-ie po 1998 roku w co wątpię);

jeśli nie wiesz jakie masz oznaczenie silnika to możesz je u siebie sprawdzić oglądając pole numerowe bezpośrednio na bloku silnika tak jak na załączonej fotce (foto dotyczy silnika benzynowego ale w Twoim jest oznaczenie i numer w tym samym miejscu i może go trochę przysłaniać króciec wodny wychodzący z głowicy) :

fbe9a5afbafe1751m.jpg56cd7e7cee28e276m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz vaga to podepnij jeszcze raz i podaj dokładnie jakie błędy wyrzucił i sprawdź przy okazji czy masz siłownik sterowania klapą gaszącą w swoim silniku przy obudowie zaworu EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc załóżmy, że masz klapę gaszącą a wtedy błąd dotyczy usterki elektrycznej i albo jest przerwa w zasilaniu tego elektrozaworu albo zwarcie do masy,

musisz zacząć oględziny od jego wtyczki i gniazdka i najlepiej wysuszyć suszarką a następnie przeczyścić styki i spryskać je spray'em do złącz elektrycznych oraz dalej sprawdzić wiązkę elektryczną czy nie jest gdzieś przetarta jej izolacja, zrobić sobie przejażdżkę i ponownie sprawdzić vagiem czy błąd się pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b0cian w dolnym lewym rogu schematu na fotce poniżej jest obudowa zaworu EGR wraz z membraną

i siłownikiem sterowania klapą gaszącą i z tyłu tej membrany biegnie wężyk - idąc za tym wężykiem trafisz do tego elektrozaworu N239 na schemacie, poza wejściem na wężyki ma on też gniazdko na wtyczkę elektryczną i to od niej właśnie musisz zacząć sprawdzanie braku zasilania lub zwarcia z masą :

808d038a6c2f6f39m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...