Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Problem z uruchomieniem silnika - zapala się kontrolka oleju


ekonom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj rano po 4 dniowej przerwie autko nie chciało odpalić. Na zegarach -15 stopni. Przekręciłem kluczyk poczekałem aż zgaśnie lampeczka od świec i kręciłem silnikiem. Przy drugiej próbie kręcenia po jakiś 10 sekundach pojawiła się czerwona lampka oleju. Olej sprawdziłem był w normie. Dodam tylko że pare dni temu zmieniałem. Ponownie zakręciłem silnikiem i komunikat na FISie odnośnie oleju pojawił się znowu. Jakie są wasze przypuszczenia ? Co to może być ? Dodam również że przy temperaturze w okolicach zera autko miało małe problemy z odpaleniem. Tak za 3-4 razem odpalał. Zeszłej zimy takich problemów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do paliwa to Lotos Dynamic i już 2 roczek na nim śmigam i w tej samej stacji tankuje więc to raczej nie to. Może być że kąt wtrysku. A może być sprawa akumulatora ? Tylko nie rozumiem czemu kontrolka oleju się zapaliła czerwona. Znajomy mi podpowiadał że to może być jakiś czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak krecisz długo silnikiem i nieodpala to kontrolka oleju sie zapala. To chyba normalne bo juz zauwarzyłem to u siebie i u kilku innych audikach u znajomych a jak wyłaczysz zapłon to dalej pokazjue ze olej czy znika?. a moze poprostu świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie kreci dlugo na zapowietrzonym ukladzie to kontrolka sie zapala, ja stawiam na zapowietrzony badz zamarzniety uklad paliwowy

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej mam TEXACO 5W40. Co do kontrolki oleju to znika po wyjęciu kluczyka i po włożeniu już jej nie ma. Jak odpowietrzyć układ paliwowy ? Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale przy wymianie filtra paliwa jakiś miesiąc temu nie chciał w ogóle odpalić bardzo długo kręciłem go żeby odpalił Jeszcze pytanko do tego kątu początku wtrysku. Czy wystarczy na ciepłym silniku zrobić logi w grupie 004 i 004BS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie uklad paliwowy albo świece do wymiany.

Jak mi paliwa brakło i po zalaniu długo kręciłem żeby odpalił to też mi się kontrolka oleju zapalała także to normalne zjawisko jak długo kręcisz.

Wstaw auto do ciepłego garażu niech postoi może paliwo zamarzło, sprawdź filtr paliwa i przede wszytskim czy masz dobre świece żarowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, że jak długo kręcisz na zapowietrzonym to po paru sekundach wsykakuje kontrolka oleju. Więc jesli masz sprawdzone paliwo to Ci pozostają świece lub układ paliwowy a najprędzej chyba filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj temperaturka już bardziej przyjazna tj. -5 autko po paru sekundach odpaliło. Pojeździłem nim trochę co by go podładować m.in. Zrobiłem również logi odnośnie kąta wtrysku http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_prosze_o_analize_logow_poczatek_kata_wtrysku-t60648.0.html . Autko odpalało cały dzień bez jakich kolwiek problemów. Stąd też przypuszczam że układ nie jest zapowietrzony. Pozostaje jeszcze kwestia tych logów i świec. Przymierzam się do wymiany. Czy te będą dobre http://www.allegro.pl/show_item.php?item=524437308 ?

P.S. Sprawdziłem również aku. 72Ah to chyba dobra pojemność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w najprostszy sposób mogę sprawdzić czy dobrze ładuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...