Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędne wskazania temperatury


Bułkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Około miesiąc temu zakupiłem A4 B5 1.6 ADP. Od momentu kupna występował problem ze wskazaniem temperatury silnika - wskazówka notorycznie leżała. Po przeczytaniu dziesiątek wątków doszedłem, że problemem może być w uszkodzony czujnik G62. Owy czujnik odnalazłem na OLX (używany- oryginał, wg sprzedawcy działający). Po zainstalowaniu sytuacja nie zmieniła się, a dodatkowo wyskakiwał błąd "16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High". Czujnik ten się różnił od oryginalnego, który miałem wcześniej, dlatego natychmiast ruszyłem do ASO po nowy oryginał, który będzie w 100% pasował do mojego auta. Po zakupie i zamontowaniu nowego czujnika wykonałem pierwszy przejazd (ok. 30-40km), wskaźnik ruszył, ale nie wyszedł poza 70 stopni. Przez następny tydzień sytuacja taka sama z tym, że czujnik, albo leżał albo dochodził do 70 stopni (w zależności od humoru). W weekend znowu wykonałem jazdę 30-40km, ale wskazówka przez cały czas leżała. Po podłączeniu VAG wyskoczył błąd "16500 - Engine Coolant temp (G62) : Implausible Signal PO 116-35-10--- INTERMITTENT". Po skasowaniu błędu gdy odpaliłem silnik na postoju wskazówka w ciągu 10min wskoczyła na 70 stopni i dalej nie wychodziła. Błąd ten powraca, przy każdym odpaleniu silnika. Czy miał ktoś z Was podobny przypadek? Dodam jeszcze, że po podłączeniu VAG wykazuje -20stopni na bloku silnika i w bloku instrumentów :facepalm:.

Po odpaleniu silnika na postoju 1 wąż od chłodnicy jest ciepły, a drugi zimny. Po około 20-30min lub kilku kilometrach jazdy oba węże robią się ciepłe. 

Planuję oddać auto do znajomego, który prowadzi serwis, w celu naprawy tego błędu oraz przeglądu. Z racji jednak, że warsztat ten jest ok 240km ode mnie zrobię to dopiero w okolicy świąt Wielkanocnych. Do tego czasu, na ile mi możliwości i czas pozwolą, mogę pogrzebać nieco w aucie, stąd też prośba o jakieś pomysły na wyeliminowanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Bułkowski napisał:

Witam! 

Około miesiąc temu zakupiłem A4 B5 1.6 ADP. Od momentu kupna występował problem ze wskazaniem temperatury silnika - wskazówka notorycznie leżała. Po przeczytaniu dziesiątek wątków doszedłem, że problemem może być w uszkodzony czujnik G62. Owy czujnik odnalazłem na OLX (używany- oryginał, wg sprzedawcy działający). Po zainstalowaniu sytuacja nie zmieniła się, a dodatkowo wyskakiwał błąd "16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High". Czujnik ten się różnił od oryginalnego, który miałem wcześniej, dlatego natychmiast ruszyłem do ASO po nowy oryginał, który będzie w 100% pasował do mojego auta. Po zakupie i zamontowaniu nowego czujnika wykonałem pierwszy przejazd (ok. 30-40km), wskaźnik ruszył, ale nie wyszedł poza 70 stopni. Przez następny tydzień sytuacja taka sama z tym, że czujnik, albo leżał albo dochodził do 70 stopni (w zależności od humoru). W weekend znowu wykonałem jazdę 30-40km, ale wskazówka przez cały czas leżała. Po podłączeniu VAG wyskoczył błąd "16500 - Engine Coolant temp (G62) : Implausible Signal PO 116-35-10--- INTERMITTENT". Po skasowaniu błędu gdy odpaliłem silnik na postoju wskazówka w ciągu 10min wskoczyła na 70 stopni i dalej nie wychodziła. Błąd ten powraca, przy każdym odpaleniu silnika. Czy miał ktoś z Was podobny przypadek? Dodam jeszcze, że po podłączeniu VAG wykazuje -20stopni na bloku silnika i w bloku instrumentów :facepalm:.

Po odpaleniu silnika na postoju 1 wąż od chłodnicy jest ciepły, a drugi zimny. Po około 20-30min lub kilku kilometrach jazdy oba węże robią się ciepłe. 

Planuję oddać auto do znajomego, który prowadzi serwis, w celu naprawy tego błędu oraz przeglądu. Z racji jednak, że warsztat ten jest ok 240km ode mnie zrobię to dopiero w okolicy świąt Wielkanocnych. Do tego czasu, na ile mi możliwości i czas pozwolą, mogę pogrzebać nieco w aucie, stąd też prośba o jakieś pomysły na wyeliminowanie problemu.

Skoro po kilku km jazdy oba węże są ciepłe to termostat do wymiany ;) jak wymienisz będzie na pewno trzymał 90 ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też podejrzewałem. Jak mi się uda to niedługo sam wymienię, albo poczekam do świąt. Przez to może być również błąd 16502? Z tego co patrzyłem to jest to błąd sygnału/obwodu czujnika.

Edytowane przez Bułkowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bułkowski napisał:

Tak też podejrzewałem. Jak mi się uda to niedługo sam wymienię, albo poczekam do świąt. Przez to może być również błąd 16502? Z tego co patrzyłem to jest to błąd sygnału/obwodu czujnika.

16502 P0118 4076 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, skoro czujnik temperatury kupiłeś w ASO to na pewno jest okej, nie ma co się go czepiać na razie, ogarniesz termostat i jeśli nie będzie okej to dalej pomyślimy, ale myślę że po wymianie termostatu wszystko powinno wrócić do normy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłem się chodziło mi o błąd 16500, ale zrobię tak jak mówisz i dam wtedy znać czy przyniosło to efekty:) Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się wiązce od czujnika, wtyczce, psiknij jakimś preparatem do styków. Masz tam klimatronik? Można sprawdzić, ma osobny czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez klimatronika. Przy wymianie czujnika psikałem wtyczkę. W weekend jeszcze raz ją zobaczę i przyjrzę się wiązce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16500 P0116 4074 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT

W takim razie wychodzi na to że czujnik do wymiany

Edytowane przez Adrian1727
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

No przeciez na trzech czujnikach ma problemy, w tym jednym z aso. To co ma po czwarty jechać i dalej auta nie zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mszark napisał:

@up

No przeciez na trzech czujnikach ma problemy, w tym jednym z aso. To co ma po czwarty jechać i dalej auta nie zrobić?

No faktycznie ;) sorry, zapomniałem o tym fakcie, cały temat czytałem kilka dni temu i wyleciało. W takim razie co kolega proponuje ? Tak ogarnąłem całość jeszcze raz, to myślę że wymiana termostatu pomoże a ten błąd pewnie z tego powodu że auto ciągle nie może sie dogrzać a komputer widzi winę czujnika, a winą jest termostat, dobrze myślę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam problem z wiązką, albo kolega ma dużego pecha i wszystkie czujniki były do d*py. Najlepiej miernikiem sprawdzić wiązkę czy są przejścia i nie ma zwarcia. Kolejnych nie ma co kupować do puki wiązki nie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mszark napisał:

Obstawiam problem z wiązką, albo kolega ma dużego pecha i wszystkie czujniki były do d*py. Najlepiej miernikiem sprawdzić wiązkę czy są przejścia i nie ma zwarcia. Kolejnych nie ma co kupować do puki wiązki nie sprawdzi.

Nie no czujniki jeszcze z ASO nie ma co obwiniać. U mnie nie pokazywało temperatury na liczniku to wymieniłem czujnik na febi z allegro za 27 zł. Później się okazało że to nie wina czujnika a licznika, wymieniłem licznik i zwykły czujnik febi za 27 zł z allegro mam do tej pory auto odpala bez problemu, nie mam błędów także jak autor wymienił już czujnik z ASO to czujników można się odczepić... no chyba że to wielki pech hehe:D:D ale nie sądzę. Pozdrawiam i czekam na informacje po wymianie termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie winą błędnego wskazywania był termostat. Po wymianie od razu po odpaleniu silnika, temperatura rośnie. Nie ma wahań, ani losowych wskazań więc usterka usunięta! Dziękuję wszystkim za pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...