Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpnięcie przy zmienianie biegu, dwumas?


adrian242424

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam następujący problem w mojej B6 1.8T, podczas jazdy i zmiany biegu, gdy odpuszczam już sprzęgło mam wyczuwalne szarpniecie. Dzieje się to przy zmianie w niskich partiach obrotów (2-3tyś), gdy zmieniam bieg np. na 2 lub 3 i puszczam płynnie powili sprzęgło, to przy połowie skoku pedału auto szarpnie tak jak byśmy gwałtownie puścili sprzęgło. Miał ktoś podobny problem? Dodam, że sprzęgło było wymieniane przez poprzednio właściciela, a dwumas był podobno dobry. Wibracji nie odczuwam na biegu jałowym, podczas gaszenia nie ma charakterystycznego stuku, a podczas ruszania z 1 biegu bez gazu nie ma drgań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, 

Kolego w moim aucie były podobne objawy.

Przy zmianach biegów silnik przetrzymywał podwyższone obroty, które następnie gwałtownie opadały powodując szarpnięcie.

Przyczyna okazała się prozaiczna - tzw. czujnik położenia pedału sprzęgła.

Znajduje się nad pedałem sprzęgła (aby się do niego dostać musisz rozebrać panel w desce nad pedałami)

Wymiana jest prosta.

Koszt ok. 40 pln.

Powinno pomóc,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale z silnikiem jest wszystko ok, to szarpniecie jest wyczuwalne jak by gdzieś był luz poduszki, dwumas? Czujnik na pewno działa bo przy wcisnieciu sprzęgła przy jeździe na tempomacie wyłącza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dzisiaj jedną rzecz, podczas jazdy na 3 biegu ok 30km/h zacząłem wciskać i puszczać gwałtownie sprzęgło, czuć wtedy, że buja silnikiem, a lewarek od biegów rusza się, wychodziło by na to, że winna jest któraś poduszka tylko od której zacząć, tej na skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam bardzo podobny objaw i też nie mogę sobie z nim poradzić.  Sprzęgło wymieniłem bo myślałem że się kończyło ale problem jak był tak jest. Wymieniłem jeszcze zawór dv bo myślałem że może on nie puszcza i po wciśnięciu sprzęgła podbija obroty ale to też nie pomogło. Wymieniłem też odbój z przodu silnika który był już kiepski ale też nic. U mnie dodatkowo przy zmianie biegów poza szarpnięciem podczas puszczania sprzęgła podczas zmiany biegu występuje tak jakby nie do końca wysprzęglenie. Zastanawiałem się jeszcze czy przyczyną szarpnięć nie jest wysprzęglik ale jego nie zmieniałem jak n razie. A Ty rozwiązałeś problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, michal008 napisał:

Witam, mam bardzo podobny objaw i też nie mogę sobie z nim poradzić.  Sprzęgło wymieniłem bo myślałem że się kończyło ale problem jak był tak jest. Wymieniłem jeszcze zawór dv bo myślałem że może on nie puszcza i po wciśnięciu sprzęgła podbija obroty ale to też nie pomogło. Wymieniłem też odbój z przodu silnika który był już kiepski ale też nic. U mnie dodatkowo przy zmianie biegów poza szarpnięciem podczas puszczania sprzęgła podczas zmiany biegu występuje tak jakby nie do końca wysprzęglenie. Zastanawiałem się jeszcze czy przyczyną szarpnięć nie jest wysprzęglik ale jego nie zmieniałem jak n razie. A Ty rozwiązałeś problem?

Jeszcze z tym walczę nie mam za bardzo na to czasu, ale pomału diagnozuje rożne możliwości, na pewno mam coś pokopane z DV, założyłem nowy, ale obroty nadal podbija będę musiał sprawdzić wężyki i N249, dodatkowo u mnie jest coś, z którąś poduszką, bo ostatnio przy redukcji z 4 na 3 było czuć, że silnik lata, podejrzewam tą od kierowcy, bo z tej strony najbardziej dźwiga sinik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...