Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czarny biedak :)


Grohu

Rekomendowane odpowiedzi

Hey.

Od września 2015 roku jestem właścicielem swojego pierwszego autka. Jako, że najeździłem się służbowymi dieslami o mocy nieprzekraczającej 100 koni to prywatnie przysiągłem, że nigdy nie kupie diesla, a w miarę dynamiczną benzynę co chociaż trochę da mi radości z jazdy. Jak benzyna no to padło na 2.0TFSI CDNB seryjnie 180 koni. W swoim krótkim życiu miałem okazje pojeździć dłużej autami z różnymi bajerami typu line assist, aktywny tempomat nawet kamera na podczerwień, która w nocy wychwytuje obiekty i doszedłem do wniosku, że jako fan motorsportu nie jest to mi potrzebne bo i tak najchętniej to bym to wszystko wywalił i po prostu jeździł ;) Bo osobiście nic mi nie daje tyle frajdy jak dobrze prowadzące, hamujące i przyśpieszające auto. Dlatego szukając auta w ogóle nie brałem pod uwagę wyposażenia, a stan techniczny auta i tak oto trafiłem na Audi A4B8 2010r w manualu niestety z napędem na przód za bardzo dobre pieniądze. Auto miało robione kompletny stage 2 olejowy w Corlingu za który nie zapłaciłem finalnie po batalii sądowej ani grosza. Z własnych pieniędzy zapłaciłem za kompletny rozrząd i nowe turbo bo nie chciało mi się tego dwa razy robić, a jak już Łukasz z Corlingu wyjął motor to była najlepsza okazja do ogarnięcia tematu. Auto ma lakier oryginalny oprócz prawego tylnego nadkola bo było porysowane (max 170 mikronów) i oczywiście zderzaka tylnego z racji tego, że jest od S4 i był malowany na nowo.  

Wyposażenie standardowe czyli grzane lustra, grzane fotele, ele szyby i lustra, czujnik zmierzchu, MMI nawet nie wiem jakie, audio zwykły concert (chociaż dzisiaj marki MG :banan:)  itd...

Auto przeszło kilka modyfikacji :) Oto lista najważniejszych i planowanych:

Zrobione:

- Felga 18 cali ori Audi ET47 (pomalowane)

- Dystanse 20mm tył i 13mm przód 

- Amortyzatory Bilstein B8 Sport

- Sprężyny Eibach -30/35mm

- Opony Dunlop Sport Max RT

- Hamulce S5 345mm / 330mm  OZ Sport z klockami Ferodo DS + przewody w oplocie

- Trójramienna kierownica sline

- Mieszek Sline 

- Pełny wydech MG Motorsport (link do filmiku poniżej)

- Program w Compsporcie na 289 km i 450 nm

- Ledowe białe DRL

- Fotele i boczki Alcantara / skóra + grzanie + lędźwie 

- Oświetlenie wnętrza biały led

- Nowa dwumasa i sprzęgło LUK

- Grill i kratki plaster miodu

- Test zegarów , lap timer, temp oleju 

- Zderzak S4 z dokładką na 4 kominy (były dwie wersje teraz została wersja pomalowana LY9B + ori listwa)

To chyba tyle jak coś mi się przypomni to dam znać bo się już trochę pogubiłem :)

 

A teraz zaplanowane:

 

Do zrobienia:

- Jestem umówiony na kwiecień do Compsportu na intercooler bo już zaczyna robić się ciepło i nie chciałbym aby auto konało

- Na koniec kwietnia pełna korekta lakieru + ceramika + ogólny detailing wnętrza itd... + szyby tył 25% i przód z 95% 

- Na wakacjach K04 aby autko było ciut szybsze bo tej mocy ciągle mało i mało... 

- W garażu leży sufit, boki, pasy, deska czarna, tunel i wszystko to aby zrobić czarny środek ale jestem za leniwy po zimie i nie mogę się zmusić aby to zakładać :)

- Szyby tył 25% i przód z 95% 

 

 

Teraz czas na parę fotek: 

Tak auto wyglądało po zakupie:

 MwlruYD.jpg

Qw7knZl.jpg

Tutaj na stole operacyjnym:

C0c9VTB.jpg

Wnętrze:

H0TjoPO.jpg

kQ3XvH8.jpg

Czyli wstyd, hańba i ubóstwo....

Aleee jakiś czas później przybyło parę modów, które były już zaplanowane przed zakupem i auto obecnie wygląda tak: 

6RIMSAE.jpg

dZVM5oE.jpg

bY3XYQ1.jpg

3VOWXPU.jpg

PIkSIFS.jpg

ADM8aEn.jpg

Więcej fotek z wnętrza zrobię jak posprzątam ale to już po wizycie u auto detailera. Aha i sory za efekty na zdjęciach ale foty robione telefonem i trochę za dużo efektów dałem :) Chociaż może....

Obiecany filmik z wersją zderzaka w folii:  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie rozumiem inwestowania sporych pieniędzy w auto, które jak baza wypada dość słabo - FWD czy to nawet brak xenonu.

Nie szkoda Ci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś w ogóle mi nie szkoda. Co mi z xenonu jak 90% czasu jeżdżę w dzień jak nie 95%. OK można powiedzieć ze dodaje plus 5 do wygladu i ogólnie prestiżu ale jak mam być szczery ten szlaczek kropkowany w b8 to mi się w ogóle nie podoba. Jak już bym zmieniał to na polifta bo tam robi Led robotę. Mocna oska to super sprawa daje sporo funu chociaż wiadomo ze wolałbym quattro. Zależy kto czego oczekuje od auta jedni patrzą na spalanie inni na wyposażenie, a ja po prostu lubię sobie na tor wyskoczyć, polatać i ogólnie czerpać frajdę z jazdy. Jezdzilem na torze a5 kolegi w quattro i wierz mi albo nie ale jadąc oska jest więcej funu niż czekanie z gazem na wyjściu wciśnięcie gazu i..... nic - pojechał? Do jazdy w trasę czy na wakacje mam inne auto, a to ma mi dawać fun.  Jak ktoś kupuje Audi aby jeździć od punktu A do B czy zimą przebijać się przez zaspy, ogólnie auto rodzinne główne to też bym nie widział sensu kupować Audi w FWD i z takim wyposażeniem i tu się zgadzam. Lepiej kupić nie wiem Superba czy octavie, golfa, passata itp...

Edytowane przez Grohu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz wrażenia że lepszym wyborem byłoby jakieś BMW do takich celów?

B8 w żadnej wersji to nie jest mistrz zakrętów, nie z silnikiem który jest w większości przed przednią osią.

Co do xenonu - absolutnie nie mam na myśli wrażeń wizualnych. Trochę dziwne że autem "zabawką" jeździsz głównie w dzień.

Edytowane przez komoornik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem BMW e46 m3 albo e92 335i ale kupić w tym kraju egzemplarz godny uwagi to można szybciej chyba w lotto wygrać i tak padło na audi a dlaczego to po prostu była okazja. No i łatwość modyfikacji 2.0tfsi tez była istotna. No i druga sprawa to koszty utrzymania bo utrzymać audi b8 w stanie wzorowym to da się ogarnąć ale ilość kasy potrzebnej do włożenia w m3 na topowych częściach to można się zdziwić. Wygrał trochę rozum 

Edytowane przez Grohu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie modzona. Po robotach już fajnie wygląda no i brzmi. Niech sprawuje się jak najlepiej i bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne że Tobie się podoba, bo jak dla mnie 'kompozycja' kolorystyczna wnętrza to totalna porażka, ciemne fotele i jasna deska z wykładziną i tunelem środkowym. Ale to twój samochód i tobie ma się podobać. A jeśli szukałeś samochodu do fanu i jazdy po torze to raczej brakuje quattro.

5 godzin temu, Grohu napisał:

Jezdzilem na torze a5 kolegi w quattro i wierz mi albo nie ale jadąc oska jest więcej funu niż czekanie z gazem na wyjściu wciśnięcie gazu i..... nic - pojecha

Czy ja dobrze zrozumiałem że wg Ciebie jeżdżąc quattro po zakrętach trzeba czekać na wyjście z zakrętu by wcisnąć gaz? Bo jeśli tak to nie potrafisz wykorzystać napędu, quattro daję możliwość o wiele wcześniej dodawać gazu w zakręcie niż FWD i każdy Ci to powie.

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle zrozumiałeś :) Tak zgadzam się quattro daje tą przewagę pomagając tyłem ale efekt wychodzi taki, że po prostu odjeżdżasz jak po szynach. I jak ktoś chce polatać to auta typu cupra, megane rs, focusy rs czy inne mocne ośki dla mnie są po prostu ciekawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest fenomen trochę, że katowanie układu napędowego (bo taka jest rzeczywistość przy mocnym FWD) może dawać fun :)

Robiłeś jakieś pomiary Racelogic? Bo interesują mnie różnice Quattro/S Tronic vs FWD/Manual w konkretnie tym samym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RL zrobię jak wstawię cooler za około miesiąc. Sam jestem ciekaw ile dostanę od 0-100, i czy coś zyskam z rolki. Napisze napewno :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to wyszlo. Wydech i dokladka z s4 pasuje do zderzaka sline czy trzeba cały zderzak zmieniać? Wrzuć proszę jakieś foto wydechu dokładniejsze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie zmodzony egzemplarz, brzmienie wydechu super ;) Powodzenia w dalszych modach!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, LukiKRK napisał:

Fajnie to wyszlo. Wydech i dokladka z s4 pasuje do zderzaka sline czy trzeba cały zderzak zmieniać? Wrzuć proszę jakieś foto wydechu dokładniejsze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Zderzak od S4 to nic innego jak Sline od zwykłego A4 różniący się tylko dokładką. Więc jak masz Slina to możesz śmiało montować dokładki od S4. Aha i jak byś szukał dokładki od S4 to lepiej szukaj kompletnej z listwą bo miałem zimą puknięcie w tył i pękła na fakturze z PZU koszt listwy w ASO to 500 zł.... aha i są dwa rodzaje listw znaczy dwa odcienie chrom i titanium chrom czy jakoś tak koszt drugiej tej bardziej matowej to ponad 700 zl :) A zdjęć nie robiłem jak będę wymieniał olej to podjadę i porobię. 

Edytowane przez Grohu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak cooler założony auto po korekcie wypluło 292 konie i 466 nm więc coś tam doszło ale wiadomo kwestia błędu pomiarowego no i cooler nie jest od dodawania mocy, a od jej trzymania szczególnie jak jest ciepło. Na szybko nagrałem z ręki 100-200 startując z drugiego biegu i nie wiem czy nie lepiej byłoby zaczynać od trójki ale to kwestia sprawdzenia. Aha i najważniejsze było z górki więc wynik nie jest miarodajny. Po długim weekendzie przymocuje telefon na stałe do kierownicy i już porobię na płaskim bo dzisiaj za duży ruch. 

NxchY39.jpg

i filmik: 

 

Edytowane przez Grohu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASR przy 90 km/h? Sucho było?

Ile taki IC?

Kiedy pomiary RL? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie było sucho cały czas wilgotno tutaj po prostu błota bylo w pewnym momencie i się uslizgnal normalnie na sucho trakcji nie zerwe z 2 od tych 50-60. Co do RL to nie wiem czy w Białymstoku da się wypożyczyć bo sam nie posiadam. RL napewno zrobię jak k04 wpadnie ale patrząc jak się przejechałem octavia rs 400 konna to po prostu z rolki oska leci niemiłosiernie. Cooler 4500 z korekta, montażem i wszystkim co potrzebne. Temp dolotu na serii 50 stopni po 2 przejazdach przy Temp otoczenia 15 stopni. A na unitronicu coś koło 20. Aha i pogadałem trochę i próbowali wystroić a5 na coolerze od biturbo i tragedia, a nie temperatury ?

Edytowane przez Grohu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RL masz na allegro dostępny do wypożyczenia również wysyłkowo.

Popraw stopkę, tak czy siak cena zaporowa za taki IC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem na płaskie dla testu z trzeciego biegu i wyszło tak; 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...