Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Turbo - regeneracja / nowe ori / zamienniki P&P


krolo777

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem wczoraj w AME chcąc podnieść trochę moc w moim avfie i o zgrozo wyszło że turbo przeladowuje pod koniec - geometria + czyszczenie do zrobienia. 

Tyle słowem wstępu. Tylko że że znalezieniem kogoś ogarnietego u mnie w Anglii (jutro startuje z Polski autem) graniczy z cudem. A z racji tego że pracuje w salonie Audi zastanawiam się czy po prostu nie wymienić turbawki na nową a tą wysłać do regeneracji jak będzie już wyjeta. 

I teraz pytanie: jak wrócę na pewno znowu pojadę do AME i jest dylemat. Jeżeli wkładać nowe turbo to kupować ori czy są zamienniki P&P które lepiej pompuja z którymi poradzą sobie angielscy mechanicy którzy potrafią tylko wymienić części :-) 

Proszę o jak najliczniejsze porady i propozycje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi masz od cholery.... [emoji3]

Ja miałem podobny dylemat, miałem przeładowanie i zbierał mi się dopiero w okolicy 1800rpm a od 2k miałem już 1.6bar.

Anglicy kładą tanie chińczyki a jeśli nie całość z Chin, to podkreślają ten kraj i wkładają środek wiadomego pochodzenia, nie mówiąc już ze tutaj nie potrafią dobrze turbiny zrobić czy wyważyc. Każdy szanujący się krajan woli wysłać turbine do Polski i zrobić to tak jak należy.

Masz AVF powiadasz... Ja właśnie takiego robię, co prawda nie ma za wiele opisanego ale możesz zaglądnąć do mojego wątku...

Co do turbiny, jak auto wróci już do mnie to muszę zobaczyć czy miałem ORI turbine czy ktoś chińską założył bo sprzedawca zapewniał że turbo po regeneracji, na pewno pójdzie do regeneracji jeszcze raz i pewno będzie na sprzedaż pod warunkiem że jest ORI, jeśli nie to oddam ja komuś i niech sobie ją zrobi jeśli będzie chciał.

Obecnie założyłem GTB17VKRL, nie powiem jak to chodzi bo jeszcze nie wiem, ale wiem że osoba która mi ją poleciła i sprzedała, gwarantuje jej działanie i jest to modyfikacja którą mogę polecić również tobie, turbina podchodzi p&p, będziesz musiał przerobić tylko dwie rzeczy co może cię to nic nie kosztować.

Daj znać co zrobiłeś lub jeśli jeszcze nie, to co postanowiles.

Acha, w Polsce za taką turbine dasz tyle samo co tutaj za regenerację lub "niby dobrego" dedykowanego chinola, wiem bo sam to przerabiałem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną nic nie robiłem. Staram się nie kręcić obrotów za 3k. Muszę powiedzieć że odcięło mi już ze dwa razy turbine, ale po ponownym odpaleniu spokój. Co do czyszczenia można zrobić we własnym zakresie no ale jeszcze geometria.  

Opcja pierwsza: wysłać turbo do Polski do kogoś porządnego.

Opcja druga: nowe turbo ori kupowane w salonie (700 funtów - po zniżkach 630)

Opcja trzecia: sam środek dokupić ori - nie znam ceny jeszcze. 

Muszę jeszcze poczekać trochę z tym tematem, bo potrzebuje codziennie auta - przynajmniej do póki nie kupię drugiego (tak to jest dzielić z kimś samochód :-D) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już odbiorę auto, zobaczę co z moją jest. Są trzy mozliwosci:
1) włożony cały chińczyk
2) moja ORI ale bilet z chinczyka
3) cała ORI ale robił to typowy angola który się na tym calkowicie nie zna.
Moja ma przeladowanie ale nie wyłącza się, idzie do końca, logi robiłem to do 5k kręciłem i nic, czyli nie rozumiałem dokładnie co boli, jeden mówił że za ciężkie koło i nie może się wkręcić, drugi powiedział że geometrii wina i zapiekła się. Obstawiam drugie bo auto stało.
Jeśli zależy tobie na ORI, mogę odsprzedać niedrogo moja i albo oddasz ja do całkowitej regeneracji co i tak taniej wyjdzie niż nowa z serwisu, albo swoją zrobisz a tą wstawisz tymczasowo.
Albo kupisz gtb17 i jeszcze sporo zostanie w kieszeni, wybór do ciebie.
BTW. Wiem co to dzielić auto i dzieci, ja tak mam i do tego jeszcze sam pracuję więc wiem jak jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie przycina to jeden jedyny sprawdzony środek. Przepalić :decayed:

Edytowane przez karaluch8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak słyszałem, ale moja turbawka już zdjęta i zastąpiona GTB17, nie chciało mi się bawić w przepalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gtb17 wchodzi p&p? Nie trzeba od razu mapy robić? Lepszy ma potencjał niż ori?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem zrobione już razem z kolektorem, wchodzi p&p, tylko dwie rzeczy musisz przerobić, powiększyć jedna koncowke dolotu o kilka cm najlepiej na ciepło i wchodzi, a drugie to wąż gumowy który tam przychodzi, trzeba przedłużyć o kilka cm lub skombinowac dłuższą wersje, ale to pikuś...

Obecnie chodzi bez remap u, podejrzewam że chodzi jak seria, bo ostatecznie auto mam odebrać nie później jak w piątek!

Hehe, ORI zrobisz na 170-180 i ma dość, GTB17 nie dość że masz na kulach to jeszcze większy potencjał, ja nie wiem czy nie będę królikiem doswiadczalnym i nie będę podnosił o 5-10bhp za każdym razem, muszę tylko wszystkie graty przygotować a jest tego jeszcze sporo, no i kosztów mnie to może wyjść, nie wiem czy nie zamknie się wszystko w 10k [emoji3]

Zaraz logi wkleje, może ktoś to odczyta i powie co jest nie tak.

Logi robione na starym turbo.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja nie chcę tyle pieniędzy pchać w 1.9tdi ale jeżeli już mam do wymiany/naprawy turbine to można wsadzić taką z większym potencjałem. Kiedyś jak wtryski padną to też wsadzi się wydajniejsze. 

Ile na Gtb17 można wydmuchać z samym programem? 170-180 jak na serii? Czy coś ponad? Może moment lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś dmuchal do 260 ale to już podchodzi pod stage3 i musisz wiele rzeczy wymienić, ja chce skończyć na stage2 i zobaczyć na ile mi pozwoli.
Jesli przychodzi moc, przychodzi też moment, chyba że tuner pomiesza coś i zwali cała robotę.
Na serii możesz śmiało zrobić 170 bez dymie nią jak wszystko zdrowe, później możesz spróbować 180 ale nikt nie zagwarantuje że będziesz miał czysty zderzak, na 190 to max z serii ale musisz mieć downpipe, uwolniony wydech, intercooler turbo i wtryski będzie chodziło na jego granicy i ogólnie nie polecam.
Ja najpierw robię program na 180, później zbieram resztę gratów i jadę dalej.
Myślę że jeśli zrobisz wydech, downpipe, intercooler, pompki to możesz śmiało robić 230-240.
Aaa, powyżej 200+ sprzęgło może się uklonic do podmiany na mocniejsze, być może solid bo dwunastu może klęknąć w zależności od jazdy...
Dobrze żeby tuner ogarnął moment na gładko i nie robił kopa z dołu, inaczej nici z tego.
Jeśli nie chcesz wydawać kasy, ogarnij turbo i zrób program, później zdecydujesz co dalej, sądzę że 180+ wystarczy na początek, i tak nie możesz przekroczyć 70mph, chyba że lubisz ryzyko [emoji14] :D

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się kolega z AME tuning jest ogarnięty. Na chwilę obecną jeżdżąc kilka razy 180 konnym dieslem (400nm) wydaje mi się to wystarczającą mocą. Pojeżdżę kilka lat i zmienię na s4 ewentualnie na Bexa. Pożyjemy zobaczymy.

Także zmieniając na Gtb17 można dmuchać 180 i nie przejmować się niczym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Audi stroiłem właśnie w AME-Tuning naprawdę gość warty polecenia zna się na rzeczy :-) Możesz założyć gtb1756vk i zrobić 180 km później najwyżej uwolnisz moc jeśli będzie Ci mało ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną jeżdżąc kilka razy 180 konnym dieslem (400nm) wydaje mi się to wystarczającą mocą.

Także zmieniając na Gtb17 można dmuchać 180 i nie przejmować się niczym?

Śmiało, pozniej dochodzą już inne graty, jedne tanie, inne droższe...
Jak ogarnę swojego to podpowiem co i jak, mapa to nie wszystko...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czekam na wskazówki :-) chciałbym w sumie jak najwięcej rzeczy zrobić samemu ale wymianę turbo zostawię raczej fachowcowi. 

@RumJanek

Co do wskazówek to czekam z niecierpliwością. Zobaczę co będę w stanie zrobić sam w polowych warunkach :-D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalistą i ekspertem nie jestem, trafiłem po prostu na ogarnietego gościa...

Czasami tunerzy i firmy zawodzą, trzeba udać się do takich jak "Gregor" i zrobić to z głową, nie dając sobie wmówić że mapowanie musi odbywać się na rolkach...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być na rolkach. Mam tu takiego mistrza audi, który zrobił koledze 3.0 tdi na 300km, znaczy najpierw zrobił 270 żeby silnik się do mocy przyzwyczaił :-D drugi znajomi kupił od niego a8 3.0tdi które ma ponoć 360km/600nm. Wykresów nie ma, w a8 ponoć coś było dlubane a w a6 sama mapa. 

Tacy magicy tutaj są. Sam pojechalbym zrobić mapę na 180 żeby później pojechać na chamownie i sprawdzić. Ale szkoda auta bardziej niż kasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chce moja turbine podgonić na mapie bez rolek, ale to nie będzie gotowiec tylko mapa robiona indywidualnie po logach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...