lucasso86 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam, Chciałbym podzielić się swoim problemem, a zarazem poprosić o rzeczową ocenę oraz konstruktywną odpowiedź. Od kilku TYGODNI zmagam się z doskwierającym problemem odpalania silnika (rosyjska ruletka - raz odpala, a raz nie). Nie ma zależności między panującą na zewnątrz temperaturą, czy wilgotnością. W listopadzie akumulator oraz rozrusznik były badane testerem zużycia, przy okazji wymiany opon w warsztacie wulkanizacyjnym. Z resztą aku zakupiony został na początku zeszłego roku. Pojazd ma zamontowaną instalację gazową S-TAGa, reduktor parownik AC typ R01. Jeśli silnik odpali to pracuje stabilnie; na jałowym biegu 800 obr/min przy rozgrzanym silniku, brak jakichkolwiek falowań. Podczas jazdy na wszystkich biegach praca bez zastrzeżeń i dynamiczna - na gazie jak i benzynie. Komputer pokładowy nie wyświetla żadnych checków. Wymienione zostały: rozrząd z boscha, pompa paliwa, czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury cieczy chłodzącej (po sugestiach mechaników); problem nadal występuje. Kręci rozrusznikiem ale nie odpala. Samochód został oddany do naprawy u dwóch mechaników. Pierwszy raz przy wymianie rozrządu pojazd odpalał bez zarzutu podczas pobytu na warsztacie więc mechanik zbagatelizował zgłoszoną przeze mnie usterkę. Ostatnio zawiozłem do innego mechanika pod kątem tejże usterki i samochód od środy do soboty również odpalał. Po odebraniu z warsztatu pojazdu i po przejechaniu kilku tras ponownie wystąpił problem odpalania. Stały błąd jaki występuje to 17944 - na VAGu Diagnosta (4ta osoba niezależna w tym zamieszaniu) wskazał poniższy NASTAWNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU" jako ogniwo do wymiany związane z błędem na VAGu. Problem polega również na tym, że za błędne diagnozy cierpi moja kieszeń. Póki co wskazanego czujnika jeszcze nie wymieniłem. Oczywiście mam zamiar oddać pojazd w fachowe ręce po raz 3ci ale liczę na to, że ktoś coś ciekawego odpisze. Poniższy filmik nie jest mojej produkcji i proszę nie sugerować się jego tytułem. W moim przypadku nie ma znaczenia, czy pojazd przez dłuższy czas nie był uruchamiany i podczas kręcenia rozrusznikiem nie pojawiają się żadne checki na wyświetlaczu deski rozdzielczej. Umieszczam link tylko dla zobrazowania problemu. Kiedy słyszę, że na któryś cylindrach zaczyna palić to pracuję delikatnie pedałem gazu; kilka razy udało mi się wskrzesić bestię. Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez lucasso86
krzysztof-kosior1 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Dnia 9.04.2017 o 12:49, lucasso86 napisał: Diagnosta (4ta osoba niezależna w tym zamieszaniu) wskazał poniższy NASTAWNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU" jako ogniwo do wymiany związane z błędem na VAGu. Kolego, Ten błąd nie musi oznaczać uszkodzonego napinacza ! Czy poza błędem masz jakieś dzięki metaliczne stamtąd? a 2. to zrob logi dynamiczne (jak już opali) na 2gim biegu kanałów 060 090 093 a ja Ci powiem, czy napinacz jest do wymiany. Poza tym, może tutaj zosbaczymy czy nie przestawił się rozrząd i nie powoduje tego problemów z opalaniem. Odpowiedz mi na te dwie kwestię i będziemy razić dalej ! Nie chce mi się pisać jak naprawić ten napinacz bo to zależy od tego co w logach zobaczę. Czekamy !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się