Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dziwne skoki temperatury.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moze ktos mi pomoże tu na forum bo zglupialem juz do reszty. Sprawa jest taka. Byl robiony silnik głowica zawory itp i teraz jak jade temperatura trzyma sie na 90 stopni a stanie na chwile i w chwile rośnie do około 100 paru stopni przed robpta silnika ciagle trzymał 90 a teraz na postoju ponad 100. Co moze byc przyczyna? Z gory dziekuje za pomoc.

Opublikowano

Czy to bylo by możliwe ze termostat padł i sie w ogole nie otwiera? Bo dzis sprawdzilem węże jak pokazało sie 100 stopni i górny byl gorący a dolny do wychodzi z termostatu do chłodnicy chłodny. Czy raczej mogła pąpa wody zdechnac?

Opublikowano
Dnia 14.04.2017 o 22:03, zmyjeso3k napisał:

Czy to bylo by możliwe ze termostat padł i sie w ogole nie otwiera? Bo dzis sprawdzilem węże jak pokazało sie 100 stopni i górny byl gorący a dolny do wychodzi z termostatu do chłodnicy chłodny. Czy raczej mogła pąpa wody zdechnac?

Wyciągnij termostat i sprawdź go, pompę wody też możesz wyjąć i zobaczyć w jakim stanie. Teoretycznie podczas pracy silnika nagrzanego do 90st. górny wąż ma być gorący a dolny zimny jeśli oba byłyby gorące/ciepłe znaczyłoby że termostat przepuszcza. Co do temperatury 100st. ciężko mi powiedzieć może faktycznie to wina termostatu, złośliwość rzeczy martwych. Najlepiej wyciągnąć termostat i przy okazji sprawdzić pompę wody jeśli była dawno wymieniana bądź nie wiesz kiedy była wymieniana.

Opublikowano

ta

Dnia 14.04.2017 o 22:03, zmyjeso3k napisał:

Czy to bylo by możliwe ze termostat padł i sie w ogole nie otwiera? Bo dzis sprawdzilem węże jak pokazało sie 100 stopni i górny byl gorący a dolny do wychodzi z termostatu do chłodnicy chłodny. Czy raczej mogła pąpa wody zdechnac?

Sprawdź jeszcze czujnik  vagiem czy nie świruje Jakie wartości pokazuje na blacie a jakie przekazuje do ecu czy są takie same jesli tak to wtedy szukaj winowajcy w termostacie czy w pompie 

Cytuj

 Teoretycznie podczas pracy silnika nagrzanego do 90st. górny wąż ma być gorący a dolny zimny jeśli oba byłyby gorące/ciepłe znaczyłoby że termostat przepuszcza. 

Nie wypisuj Kolego bzdur Sprawny termostat otwiera się przy 87*C to jak w tym przypadku 90* moze być dolny wąż zimny jak już obieg duży jest otwarty :facepalm:

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, OLIVER napisał:

 Teoretycznie podczas pracy silnika nagrzanego do 90st. górny wąż ma być gorący a dolny zimny jeśli oba byłyby gorące/ciepłe znaczyłoby że termostat przepuszcza. 

Nie wypisuj Kolego bzdur Sprawny termostat otwiera się przy 87*C to jak w tym przypadku 90* moze być dolny wąż zimny jak już obieg duży jest otwarty :facepalm:

Fakt, masz kolego 100%-ową rację, pomyliłem się podczas pisania tego posta, rzeczywiście tak jest że przy 90st. termostat otwiera pełny obieg. Przyznaje mój błąd 

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano

Po pierwsze tu wyjaśnienia pena kwestie wskaźnik na liczniku zaokragla. Np. Będzie 85-105 pokazuje 90 sprawdzone na kilku egzemplarzach b5. A druga sprawa może być korek uszkodzony i niema obiegu to idze prosto rozpoznac. Jak układ zapowietrzony to ogrzewanie raz grzeje raz nie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Witam po wymianie pompy i termostatu wszystko wróciło do normy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...