Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moje Audi s4 - pobór oleju ponad normę /świsty-gwizdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Witam koledzy

Od tygodnia jestem właścicielem s4 b6 , piękny wóz ,niesamowity dzwięk i mega prowadzenie (moje własne odczucia) długo w sferze marzeń od teraz no ale...ale gdy już emocje ciut opadły
okazało się po kalkulacji ,że po przejechaniu ok.1700km do auta dolałem 2.5L oliwy :(
17901909_1506357746075151_635345006_o_zp
Dodam też ,że w aucie został zrobiony duży serwis na ponad 13k PLN w styczniu tego roku (zdjęcia do wglądu) . A najlepsze jest to ,że auto nie dymi zimny/ciepły/ olej nigdzie się nie leje,w samochodzie nie czuć palonego oleju a silnik ma moc rwie do przodu jak zły.
Troszkę czytałem , może wypadało by zacząć od skontrolowania odm i wymiany zaworu PVC?
Może przesiadka na 10w60?


A drugie co mnie zastanawia...to dzwięk..no właśnie czego. Generalnie samochód chodzi jakby miał kompresor mechaniczny ,specyficzny świst. Na jałowym biegu nie słychać nic - po dodaniu gazu - im wyższe obroty tym mocniej gwiżdżę. Jakaś nieszczelność w dolocie?

Tutaj skany fakturek co rzekomo zostało zrobione.

rach22_zpsp1vv6uep.jpg

rachu_zpsmgztewpm.jpg

rachu3_zpszhagslom.jpg

Autko naprawdę wygląda na zadbane , ładnie utrzymane a do tego oprócz tego oleju i świstu wszystko działa w aucie jak należy , auto pięknie ciągnie od 2.5 tyś obrotów i pompuje moc do samego końca.

Pozdrawiam , będę wdzięczny za pomoc

A może ktoś nawet zna autko?

17901909_1506357746075151_635345006_o_zp

Opublikowano

nagraj ten świst silnika

Opublikowano
14 minut temu, WYSKUN napisał:

nagraj ten świst silnika

Zaraz wychodzę z domu i spróbuje to ująć.

Zawartość dodana 56 minutes later

 

Bardzo wyraźnie nagrane :)

 

A tu jeszcze pokusiłem się o małego onboarda.

Pro

Opublikowano

Ten świst to bardziej jakiś jęk zależny od prędkości obrotowej silnika. Masz tak na zimnym tylko?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
24 minuty temu, mariusz-jagi napisał:

Ten świst to bardziej jakiś jęk zależny od prędkości obrotowej silnika. Masz tak na zimnym tylko?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
 

Zimny/ciepły

Opublikowano

Może to z okolic napędu paska wielorowkowego. Najlepiej spróbować zdjąć pasek i uruchomić silnik i sprawdzić czy to osprzęt czy np. Pompa oleju lub sprężarka klimatyzacji.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Brzmi jak pompa wspomagania trochę lub jej napęd/koła.

Opublikowano

Właśnie, trzeba sprawdzić czy dźwięk zmienia się przy obrocie kierownicą ma postoju, kiedy pompa na ciężej.

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano
58 minut temu, mariusz-jagi napisał:

Właśnie, trzeba sprawdzić czy dźwięk zmienia się przy obrocie kierownicą ma postoju, kiedy pompa na ciężej.

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Nie ma różnicy przy kręceniu kołem.

 

Dzięki za odpowiedzi , przynajmniej wiadomo do czego spojrzeć w pierwszej kolejności.

58 minut temu, mariusz-jagi napisał:

 

 

 

 

 

Opublikowano

Tu masz podobny dzwiek, zreszta wszystkie 4.2 V8 maja ten specyficzny dzwiek ale u ciebie bardziej słychac ten swist...

Jak dla mnie to rozrzad daje taki dzwiek i to tu trzeba szukac tymbardziej ze miałes elementy jego wymieniane....

Opublikowano
Dnia 14.04.2017 o 21:40, Marecki1 napisał:

Tu masz podobny dzwiek, zreszta wszystkie 4.2 V8 maja ten specyficzny dzwiek ale u ciebie bardziej słychac ten swist...

Jak dla mnie to rozrzad daje taki dzwiek i to tu trzeba szukac tymbardziej ze miałes elementy jego wymieniane....

Trochę ucichłem bo wątroba po świętach musiała dojść do siebie :)

Kolego, odpaliłem zimny motor (zero dźwięków rozrządu, grzechotek itp) 

Ten pisk, gwizd wyraźnie dobiega z przodu motoru, ale ciężko powiedzieć czy to jakiś wieloklin czy jakieś łożysko, tudzież pompa wspomagania, bo ona też jest gdzieś tutaj od przodu? 

 

Pozdrowienia 

Opublikowano

Nie pompa jest od kierowcy z tyłu :-) przez neta ciężko dac jakąś diagnozę semsowną ;-) 

Opublikowano
4 godziny temu, niebieski708 napisał:

Nie pompa jest od kierowcy z tyłu :-) przez neta ciężko dac jakąś diagnozę semsowną ;-) 

Dokładnie,jak dotrę do Polski na serwis to się pochwalę cóż to jest.  Póki co się zbroje, zawór pvc + ta druga odma zakupiona, Millers 10w60,olej do skrzyni, dyfra. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...