Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o ocene logów 2.0 ALT


killler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.mam problem z moim alt, na zimnym silniku szarpie nim oraz obroty faluja, po rozpedzeniu auto gasnie.Jestem poczatkujacy w temacie diagnostyki prosze o wyrozumialosc. Zrobilem kilka logów na postoju, poki co nie mam bateri do lapka zeby zrobic dynamiczne..Zrobilem tez kilka screenów oraz auto scan.Obecnie w silniku po wczorajszym skasowaniu bledów brak.wszystko robilem na zimnym silniku po nocy stania.

http://vaglog.pl/log-003_033_y6c11.html

http://vaglog.pl/log-014_015_016_6aKLK.html

http://vaglog.pl/log-032_033_002_1S62ApK.html

http://vaglog.pl/log-091_015_016_74Lg6a.html

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
Scan: 01,02,03,08,09,0F,11,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56,57,65,67,69,75,76,77
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 909 557 D  
   Component: 2.0L R4/5VS         0002
   Coding: 0011501
   Shop #: WSC 63351
Nie ma bledów :) .
Readiness: 0110 0101

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 614 517    
   Component: ABS/ESP front       1726
   Coding: 04275
   Shop #: WSC 06435
Nie ma bledów :) .

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 820 043    
   Component:   A4 Klimaautomat   1012
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 63351
1 Blad Zapis.:
01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Address 09     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 907 279 C  
   Component: int. Lastmodul  RDW 0203
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 63351
Nie ma bledów :) .

Skipping Address 15-Airbags

Address 16     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 953 549 F  
   Component: Lenksáulenmodul     0308
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 63351
Nie ma bledów :) .

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 920 900 H  
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D26
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00006
   WAUZZZ8E62A254534     AUZ6Z0B0017003
Nie ma bledów :) .

Address 46     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 959 433 AD
   Component: Komfortgerát T85    0316
   Coding: 06720
   Shop #: WSC 63351
4 Znalezione:  
01561 - Left Rear Door
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
            61-00 - Won't De-Safe
01562 - Right Rear Door
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01562 - Right Rear Door
            61-00 - Won't De-Safe

Address 56     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 035 186 AA
   Component: concert II  GRO    0004
   Coding: 01065
   Shop #: WSC 06335
4 Znalezione:  
01301 - Control Module for Voice Recognition (J507)
            49-00 - No Communications
01303 - Telephone Transceiver (R36)
            49-00 - No Communications
00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
            49-00 - No Communications
00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier
            36-00 - Open Circuit

End   -------------------------------------------------------

 

130_131_134_zimny silnik.JPG

advanced.JPG

Readiness.JPG

Edytowane przez killler
zmiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem dzis logi dynamiczne

http://vaglog.pl/log-032_033_002_sb7Hk3.html

oraz test sondy lambda, niestety nie udalo mi sie uruchomic testu drugiej sondy mimo utrzymywania obrotów ok 3 tys.jutro to jeszcze raz sprawdze.Niestety w kodach gotowosci sa caly czas te bledy, czyzby jedna sonda calkowicie padła ?

 

Readiness.JPG

untitled.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 130 koni to ten przepływomierz mało pokazuje. Więc być może jest padający i stąd korekty. Na wszelki wypadek spr tą szczelność, a przepływke wykąp w IPA.  Jak nie pomoże to nowa.
Pierwsza sonda ładnie, oscylacyjnie, wprowadza korekty więc jest raczej OK. Na przyszłość nie dodawaj gazu w logu statycznym.
Testy robią się same jeśli przejedziesz większy dystans więc jakbyś jechał w trasę to wtedy sprawdź. Z tego co mowisz to może jest coś z drugą sondą lub katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przepływka deczko zaniza ale zamówilem juz preparat do czyszczenia moze pomoze.dodac ze przepywka byla juz podmieniana i nie wiele to pomoglo.no tylko jedna sonde udalo mi sie przetestowac niestety drugiej nie chce sie uruchomic test, ale spróbuje jeszcze raz.najbardziej martwia mnie te kody gotowosci(readines) poniewaz tam caly czas sa bledy i nie wiem o czym to swiadczy czy o padnietej sondzie czy jak. dodac ze jak odepne przepływke to auto po rozpedzeniu nie gasnie i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe... ważne było na co była ta przepływka podmieniana,. Bo może inna używka czy zamiennik, tez nie sprawny, a może przyczyną zaniżania jest co innego. Tego nie wiem, sprawdzisz to tylko sam. Ale skoro przy odpięciu jest lepiej to też daje jakieś wskazanie na przepływkę.
Najważniejsza jest pierwsza sonda bo to ona wpływa na pracę silnika, spalanie itp. Druga jest sondą diagnostyczną katalizatora. Jeśli nie przejdzie testu to najpewniej albo sonda albo kat padaka. Szczeże nie wiem czy padająca sonda nr dwa może wpływać na gaśniecie, ale nei wydaje mi się. Przytkany kat to już brzmi bardziej prawdopodobne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w grupie 036 udalo sie wykonac test i wyszlo tak jak na screenie B1-S2 OK, to jest druga sonda tak ta za katalizatorem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak S2 to sonda za katem. S1 to sonda przed. W 036 test za katem w 034 tej przed katem. Czyli co 034 nie poszło? Nie patrzyłem na screen że tam jest S2 OK.  Pamiętaj że do testów pasuje ciepły silnik.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w 034 ciagle bylo test off auto bylo rozgrzane kat mial powyzje 400 stopni a obroty trzymalem nawet pod 3 tys.jutro zrobie mala traske i spróbuje jeszcze raz ta 1 sonde przetestowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz. Sonda może działać tylko być już po prostu za wolna (stara) dla przejscia testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha dobrze wiedziec. a w logach statycznych w grupie 032 tam ma caly czas byc w obu kolumnach 0 ?z tym ze statyczne robilem na zimnym silniku. w sumie w dynamicznych jest w pierwszej kolumnie caly czas 0.6 a w drugiej 0. to moj pierwszy raz z vagiem, dlatego tez nie znam sie za bardzo na tych odczytach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

032 to korekty LTFT które przy każdym kasowaniu błędów są zerowane. I trochę schodzi żeby się ustawiły od nowa (nawet z 30km). Wg VW mają one wynosić do +/-10 tak samo jak w 033. Jednak dobra praktyka mówi o 032 do +/-5 jak najbliżej 0. No i podobnie z 033 czyli STFT. Widać że przy logu dynamicznym 032 (wolne obroty) zaczęło się powoli ustawiać.  W drugiej kolumnie w 032 jest korekta dla większych obciążeń silnika. Z tym że przy logu dynamicznym (pełne obciazeniee, but w podłodze), przynajmniej u mnie, strategia jest taka że jest przyjmowana tam wartość możliwie bliska 0 (tylko na moment pełnego obciążenia). 
Jeszcze jedno. Sprawdziłem wczesnej ten log: http://vaglog.pl/log-003_033_y6c11.html   i tu sonda S1 ładnie pracuje, ale tu:  http://vaglog.pl/log-032_033_002_1S62ApK.html  jest faktycznie dużo gorzej z jej oscylacją.
Z tym że do sprawdzania oscylacji sondy sprawdza się 033 pojedynczo. Sprawdzanie 3 grup może poprzez opóźnienia odczytu wpływać na wynik.  Logi zawsze na ciepłym, no chyba że problemy są tylko na zimnym silniku. A tak to przynajmniej dać się sondzie rozgrzać.
 

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak problem jest glownie na zimnym silniku po uruchomieniu dopoki auto chodzi na ssaniu i obroty sa na 1200, wtedy sarpie nim i troche faluje obrotami, po spadnieciu na 900 obr wszystko jest w porzadku. natomiast co do gasniecia to zarówno na zimnym jak i cieplym po rozpedzeniu gdzies powyzej 80km/h i wrzuceniu na luz auto gasnie.po odpieciu przepływki jest ok. czyli co postaram sie jeszcze jutro zrobic test sondy 1. wykonac jeszcze jakies logi/screeny dla rozjasnienia sytuacji ?w ogole dzieki za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chęcią zobaczę 003+033 i 002+033 tak żeby było moment odpuszczania gazu oraz gaśnięcia przy wrzucaniu luzu. 002+020 podczas jazdy (nie musi być log dynamiczny pełny do odcinki, ale żeby było przyspieszanie). Ale nie wiem czy te logi coś dadzą ;) na bank trzeba się zainteresować sondą, szczelności i przepływką. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zrobie te logi bo i tak innej opcji narazie nie ma, przepływke przeczyszcze po swietach.co do sondy zrobie test ew poszukam na podmiane.ze szczelnoscia psikalem plakiem gdzie sie da ale nic nie zauwazylem niepokojacego.no nic bede szukal:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis cos mnie tknelo zajrzec pod maske i natrafilem na ciekawa rzecz, rura dolotowa byla tylko przylozona do przepustnicy prawie w ogole sie nie trzymala, no to co kleszcze sciasnalem opaske i zalozylem rure jak trzeba, ucieszony ze to koniec moich problemów odpalam auto i co dalej szarpie, po rozpedzeniu gasnie, zadnych zmian, wiec wychodzi ze szczelnosc az tak duzej roli nie odgrywa skoro tu prawie dolot byl odlaczony. zrobilem tez nowe logi, dynamiczne oraz kilka o ktore prosil kolega zwonko, na czas powrotu z trasy odpialem przepllywke i tak zrobilem 30km bylo ok po wrzuceniu na luz obroty spadly do ok 700-800 delikatnie bujnelo wskazówka i utrzymywaly sie na ok 900.

logi

dynamiczny

http://vaglog.pl/log-032_033_002_8j9Ik2b.html

statyczny na zimnym silniku niestety silnik juz chwile chodzil i tylko chwile nim poszarpalo i falowalo potem sie ustabilizowalo ale co nieco widac ze te obroty falowaly

http://vaglog.pl/log-032_033_002_yl9V10.html

kolejne logi rozpedzalem auto do ok 100km/h wrzuclaem na luz po czym auto gaslo

http://vaglog.pl/log-002_033_kxf82.html

http://vaglog.pl/log-003_033_E7Wp3.html

http://vaglog.pl/log-002_020_i4rwl.html

http://vaglog.pl/log-034_030_J3v10ZF.html

dodam ze dzis rano w Readines(kody gotowosci) bylo dodatkowo jedno pole czyli oxygen(sensor) na zielono.

Niestety dalej nie moge wywolac testu sondy lambda 1

dodatkowo po raz kolejny psikalem w okolicach przepustnicy wszedzie gdzie sie da plakiem ale nic nie zauwazylem podejrzanego.Jak gasze auto slychac takie jakby spuszcanie powietrza nie wiem czy to jest normalne.Po swietach dojdzie srodek z Liqui Moly do czyszczenia przeplywek to ja przeczyszcze bo ewidentnie nie domaga. Prosze o ocene logów, podpowiedzi wskazowki bo ewidentnie koncza mi sie pomysly

 

kody.JPG

lambda.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.04.2017 o 15:59, killler napisał:

szczelnosc az tak duzej roli nie odgrywa skoro tu prawie dolot byl odlaczony.

Odgrywa odgrywa. Tylko po to jest sonda żeby mimo nieszczelności silnik sobie radził.

Dnia 16.04.2017 o 15:59, killler napisał:

Jak gasze auto slychac takie jakby spuszcanie powietrza nie wiem czy to

To jest podejrzane, ale nie mam pomysłu co by mogło taki odgłos wydawać.
 

Dnia 16.04.2017 o 15:59, killler napisał:

psikalem w okolicach przepustnicy wszedzie gdzie sie da plak

No dobra a może masz dziurę w kolekotrze albo uszczelki nie ma. Może masz wydech dziurawy.  Najlepiej pompka czy kompresor z nanometrem i wtedy sprawdzać. Przez "szczelność dolotu" rozumie się każdą najmniejszą nawet rurkę która tam dochodzi.
 

Dnia 16.04.2017 o 15:59, killler napisał:

Niestety dalej nie moge wywolac testu sondy lambda 1

Spróbuj po prostu sprawdzić po przejechaniu trasy... Dziwne, może to sonda faktycznie miesza... Nie znam dokładnie strategii silnika po odpięciu przepłwyki ale może wtedy już nie korzysta z korekt lambdy... 
Musisz szukać dalej tych dziur, ewentualnie zainteresować tą sondą. Tylko niby korekty wprowadza, lambda factor jest wysoki... naprawdę wyglada OK.
W logach nic ciekawego nie widzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby ta szczelnosc ma bardzo duze znaczenie ale tak jak mówie rura dolotowa byla tylko przylozona nawet nie nalzoona na przepustnice, po zamontowaniu jak nalezy zadnej roznicy nie mam a przeciez musialo od groma lewego lapac.po uszczelnieniu przeplywka pokazuje jeszcze mniej.tym kompresorem i manomeitrem jak mam sprawdzic ten dolot ?a moze lepiej kupic wakuometr i sie wpiac poprostu w ktores wezyki ?

dodam jescze ze na postoju mozna butowac do spodu i puscic gaz i wszystko jest ok obroty ladnie spadna do 900. a podczas jazdy nietstety ciagle wystepuje gasniecie, tak jakby ewidentnie bylo za duzo powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to dziwne i nie potrafię tego wyjaśnić ale faktycznie po złożeniu korekty są większe a pomiar mniejszy. Jak ciem przepływomierz zmierzył więcej wcześniej... 

Może coś co blokuje dopływ powietrza i w konsekwencji przepływomierz mierzy mniej ? Może coś rozpioles przez przypadek przy okazji?  Albo ten przepływomierz lub sonda żyje własnym życiem. 

Co do szczelnosci no to odpinasz sprawdzana rzecz  gdzieś zapinasz kompresor i manometr reszte wylotow zatykasz robisz ciśnienie i sprawdzasz czy ciśnienie jest stale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...