kamilm123 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem A4 B6 sprowadzonej ze Szwajcarii. Zauważyłem ostatnio, że nie trzyma równych obrotów na biegu jałowym więc poczytałem forum i okazało się, że trzeba wyczyścić przepustnicę. Tak tez zrobiłem, później zrobiłem adaptację VAGiem ale dalej nic to nie pomogło, obroty były około 1100 czasem więcej. Czytając dalej trafiłem na temat odmy, więc wziąłem się za sprawdzanie. Okazało się też, że gdy silnik pracuje to nie można wyciągnąć korka oleju bo jest tak zassany. Rozebrałem całą odmę i wyczyściłem, było tam trochę szlamu. Standardowo wymieniłem kruciec który wchodzi do skrzyni korbowej, bo się rozpadł jak go wyciągnąłem. Zobaczyłem też, że nie działa zaworek 035 103 245 G ten ze sprężynką który umieszczony jest w trójniku. Z racji tego, że dzisiaj nie mogłem nigdzie dostać tego zaworka (będzie dopiero na środę) założyłem zwykły zaworek zwrotny taki za 15zł, żeby był na chwilę, ale nie jestem pewny czy w dobrą stronę go założyłem. Powinien on upuszczać powietrze w stronę kolektora? Druga sprawa to ten grzybek o numerze 034 129 101 B. Czy on powinien mieć przepływ powietrza w obie strony? Czy ma działać tylko w jedną? Suma sumarum założyłem wszystko, skręciłem szczelnie i ok. Obroty nie falują, trzyma około 900, ale korek od oleju zasysa dalej. Co to może być?
--Rafcio-- Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Ten czarny grzybek w TIP działa tak, że na wolnych obrotach zasysa z odmy w dolot a przy przyspieszaniu kiedy turbina ssie, zasysa membranę w grzybku i zamyka go. Ten pod kolektorem zaworek na wolnych tak samo ma ssać opary a przy przyspieszaniu ma sie zamykac.
kamilm123 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Ten pod kolektorem zaworek wiem ze jest uszkodzony bo niema w nim membrany. Ale jak sprawdzić tego grzybka czy dziala prawidlowo?
marhew Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Zawór zwrotny charakteryzuje się tym, że przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę i tak należy go sprawdzić. Jeżeli mowa o zaworku w trójniku przed odmą, ma on puszczać w stronę kolektora gdy panuje tam podciśnienie, natomiast gdy turbo załaduje i robi się ciśnienie, zawór ma nie puszczać powietrza w stronę skrzyni korbowej.
kamilm123 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2017 (edytowane) Czyli ten grzybek dmuchając w niego ustami powinien puszczać tylko w jedną stronę? Problem rozwiązany. Ciśnienia w silniku już nie ma. Powodem był uszkodzony zaworek 035 103 245 G a nie ten grzybek. Edytowane 4 Maja 2017 przez kamilm123 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się