Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasysa korek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem A4 B6 sprowadzonej ze Szwajcarii. Zauważyłem ostatnio, że nie trzyma równych obrotów na biegu jałowym więc poczytałem forum i okazało się, że trzeba wyczyścić przepustnicę. Tak tez zrobiłem, później zrobiłem adaptację VAGiem ale dalej nic to nie pomogło, obroty były około 1100 czasem więcej. Czytając dalej trafiłem na temat odmy, więc wziąłem się za sprawdzanie. Okazało się też, że gdy silnik pracuje to nie można wyciągnąć korka oleju bo jest tak zassany. Rozebrałem całą odmę i wyczyściłem, było tam trochę szlamu. Standardowo wymieniłem kruciec który wchodzi do skrzyni korbowej, bo się rozpadł jak go wyciągnąłem.  Zobaczyłem też, że nie działa zaworek 035 103 245 G ten ze sprężynką który umieszczony jest w trójniku. Z racji tego, że dzisiaj nie mogłem nigdzie dostać tego zaworka (będzie dopiero na środę) założyłem zwykły zaworek zwrotny taki za 15zł, żeby był na chwilę, ale nie jestem pewny czy w dobrą stronę go założyłem. Powinien on upuszczać powietrze w stronę kolektora? Druga sprawa to ten grzybek o numerze 034 129 101 B. Czy on powinien mieć przepływ powietrza w obie strony? Czy ma działać tylko w jedną? Suma sumarum założyłem wszystko, skręciłem szczelnie i ok. Obroty nie falują, trzyma około 900, ale korek od oleju zasysa dalej. Co to może być?

Opublikowano

Ten czarny grzybek w TIP działa tak, że na wolnych obrotach zasysa z odmy w dolot a przy przyspieszaniu kiedy turbina ssie, zasysa membranę w grzybku i zamyka go. Ten pod kolektorem zaworek na wolnych tak samo ma ssać opary a przy przyspieszaniu ma sie zamykac.

Opublikowano

Ten pod kolektorem zaworek wiem ze jest uszkodzony bo niema w nim membrany. Ale jak sprawdzić tego grzybka czy dziala prawidlowo?

Opublikowano

Zawór zwrotny charakteryzuje się tym, że przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę i tak należy go sprawdzić. Jeżeli mowa o zaworku w trójniku przed odmą, ma on puszczać w stronę kolektora gdy panuje tam podciśnienie, natomiast gdy turbo załaduje i robi się ciśnienie, zawór ma nie puszczać powietrza w stronę skrzyni korbowej. 

Opublikowano (edytowane)

Czyli ten grzybek dmuchając w niego ustami powinien puszczać tylko w jedną stronę? 

cp012845-pcv-breather-valve-vw-passat-audi-a4-18t-audi-tt-034-129-101-b-genuine-oe.jpg

Problem rozwiązany. Ciśnienia w silniku już nie ma. Powodem był uszkodzony zaworek 035 103 245 G a nie ten grzybek. 

Edytowane przez kamilm123
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...