Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T AEB Analiza Logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Autko zaczęło mi szarpać w przedziale od 2000 tyś. do 3000 tyś obrotów szczególnie na gazie  na benzynie sporadycznie ale też występuje.

Błędy jakie pokazuje komputer to 00561

I teraz pytanie czy szarpanie może być spowodowane zużyciem się świec ja od kupna przejechałem około 20 tyś kilometrów i nie zaglądałem do nich.

Jeżeli pasowało by je wymienić to na jakie ??

Nie wiem czy zrobiłem odpowiednie logi jeżeli będzie trzeba jeszcze jakieś to dodam.

http://vaglog.pl/log-001_002_Kq9Oik1.html

http://vaglog.pl/log-003_XX06a.html

http://vaglog.pl/log-007_013_yzD3rGf.html

http://vaglog.pl/log-016_018_uFCX4.html

http://vaglog.pl/log-023_025_z6hIZu0.html

Wszystkie logi robiłem na pb.

Opublikowano

Zrob 002+007 dynamicznie. Trochę stuka wiec moga być swiece do zmiany. 

Opublikowano
22 godziny temu, zwonko napisał:

Zrob 002+007 dynamicznie. Trochę stuka wiec moga być swiece do zmiany. 

http://vaglog.pl/log-002_007_O3gMPU.html

 

Opublikowano

I na tym logu przerywalo? 

Opublikowano
Godzinę temu, zwonko napisał:

I na tym logu przerywalo? 

Nie tu akurat tak wyszło że nie przerywało. Czasami zdarza się że szarpanie nie występuje ale to rzadko podczas przyśpieszania szczególnie na piątym biegu szarpanie jest masakryczne.

Opublikowano

to z tego logu Ci nic nie powiem...

 

Opublikowano
Dnia 3.05.2017 o 19:53, zwonko napisał:

to z tego logu Ci nic nie powiem...

 

Świece zmienione to samo.  Odpiłem przepływkę dla testu zero różnicy. Co może być przyczyną??

Opublikowano

Przepływka mierzy dobrze jak na serie AEB więc jej bym się nie czepiał. Skoro na gazie jest gorzej niż na Pb to są dwaj podejrzani (przynajmniej najbardziej prawdopodobni): układ zapłonowy i regulacja LPG.  Jakie masz aktualnie wartości w gr008?
Powtórz log 002+013 żeby sprawdzić czy dalej stuka.  Potem sprawdź regulację LPG. Możesz to zrobić w ten sposób: jedziesz dajmy na to na LPG utrzymujesz stałe obciążenie silnika, zaczynasz logować 007+008, odmierzasz czas (np. 30sekund) i przełączasz na Pb cały czas utrzymując stałe obciążenie. Zrób takie logii 007+008 dla wolnych obrotów, dla dajmy na to np. 3ci bieg i 2500obr i np. 5tybieg i 2000obr.
Alternatywa to zakręcenie LPG na butli (lub wyjeżdzenie do 0),  wyjeżdżenie resztek w LPG w przewodach (łączyć pare razy LPG mimo zakręconej butli tak żeby wszystkie resztki się zużyły), skasowanie błędów silnika (powinno to spowodować wyzerowanie grupy 008) (być może trzeba odpiąć aku),  i przejechanie z 40km na Pb. Potem sprawdzić 008 i zapisac na kartce. Dla pewności jeszcze ze 20km na Pb i dopiero odpalić LPG. Jeśli przestało szarpać na Pb to problem jest w gazie. Jeśli nie to układ zapłonowy.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki sprawdzę to jak będę mógł tylko że teraz nie mam bardzo jak sprawdzić logów bo znajomy wyjechał a sam nie mam laptopa ale spróbuje coś ogarnąć zrobię logi tak jak piszesz i dam szybko znać.

Autko po tym jak przekroczę te magiczne 3 tyś obrotów zbiera się ładnie i idzie do samego końca.

Znalazłem u nas na forum ktoś opisywał duklanie taki sam problem jak mój i u niego winny całej tej sytuacji był sterownik silnika postaram się załatwić sobie na podmiankę ecu i wzmacniacz zapłonu (to na obudowie filtra powietrza ) a tu  dam link do jego wątku 

 

Edytowane przez Zivia
Opublikowano

No cóż mam powiedzieć, mówiłem że stuka pytanie czy dalej czy już nie. A jeśli stuka to jest problem z zapłonem (najczesciej). Może to być i ECU. Próba nie szczelba jak masz skąd załatwić ;)

Opublikowano (edytowane)

Dobra coś mam 2+13 na gazie http://vaglog.com/log-002_013_gu6SL0W.html 

2+13 na pb http://vaglog.com/log-002_013_0CcT4.html

7+8 na początku pb potem gaz http://vaglog.com/log-007_008_RX2gv.html

statyczne

7+8 pb http://vaglog.com/log-007_008_aOWVk5.html

7+8 gaz http://vaglog.com/log-007_008_6jB8j.html

 

Mam nadzieje że nic nie pomieszałem. W poniedziałek zakręcę butle z gazem i pojeżdżę trochę i dam znać w między czasie spróbuje załatwić ecu.

Edytowane przez Zivia
Opublikowano

Na lpg nie stuka. Wiec na pb to pewnie kwestia starego paliwa. Normalnie powiedziałbym ze szarpanie to kwestia wtryskow lpg ale skoro jest to na pb tez to pewnie ten ecu. Ale dla pewnosci powiedziałbym trochę na pb z zakręconym gazem 

Opublikowano

Problem ostatnio się nasilił autko straciło moc po odpaleniu chwilami pracowało na 3 cylindry. Wizyta u mechanika szybka diagnoza jedna cewka do wymiany. Teraz ładnie pali na wszystkie cylindry szarpanie przy przyspieszaniu ustało. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...