Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX - Słaba moc, prośba o rzucenie okiem na logi


andriu16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Pewnie wszyscy grilują ale może ktoś będzie miał chwilke rzucić okiem na logi. Pacjent to A4 1.8T BEX. Nie wiem czy to już przyzwyczajenie czy poprostu nie czuję już takiej mocy.

Szczerze to nigdy nic nie robiłem w tym kierunku  i nie wiem czy napewno dobrze zrobiłem logi także mam wielką prośbę o sprawdzenie i ewentualną podpowiedź czy wszystko jest ok. Przynajmniej dla mnie auto nie ma mocy. Czasami ze świateł to cieniasy potrafią lepiej sie zbierać, no chyba że mocniej się przyciśnie. MOże to złudzenie a może już za długo nim jeżdżę:)

Grupy: 002, 031, 033

   http://vaglog.pl/log-002_033_031_osSM3.html

Grupy: 003, 020, 031

   http://vaglog.pl/log-003_020_031_JwyUWx.html

Grupy: 115, 118

   http://vaglog.pl/log-115_118_du9GN.html

Z góry dzięki za analizę pozdrawiam :)

Ps. Ma programowo wyciętą drugą sondę także nie wiem czy to jakiś wpływ ma i chyba błąd od grzałki w termostacie ale nie zauważyłem żeby to miało jakiś wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi nie wyglądają źle, moc powinna być, jedyny problem to że sonda nie wprowadza korekcji, był jakiś błąd od sondy przed logami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Dzięki za odp. Nie od strony sondy nie było żadnego błędu, jedynie ten błąd chyba grzałki termostatu odrazu wyskakuje po skasowaniu ale tego nie wiązałbym z żadnym spadkiem mocy. Co mi się przypomina to to że przy usuwaniu programowo drugiej sondy gość który to robił wyłączył mi diagnostykę silnika( nie wiem czy celowo żeby nie pokazywało błędu czy przypadkiem) ale po jakimś czasie gdy padła mi cewka zauważyłem to że mimo pracy na 3 garach nie dawało żadnego błędu. Po ponownym odstawieniu auta do niego przywrócił diagnostykę. Wracając do tematu to te odczyty w logach dotyczą pierwszej sondy? Jaki ona ma wpływ na pracę? i jak ogólnie wyglądają te moje parametry? Czy wygląda to w miarę ok czy może coś zaczyna podupadać?

Raczej mam ogólną wiedzę na temat silników i chęcią przyjmę każdą radę aby dalej cieszyć się jazdą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy to tylko tyle że nadal nie jest dobrze zrobione usuniecie drugiej sondy jesli pierwsza nie wprowadza korekcji, sprawdz czy w kanale 032 zmieniają sie wartości czy ciągle są zera.

Edytowane przez Łukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Łukasz13 napisał:

Znaczy to tylko tyle że nadal nie jest dobrze zrobione usuniecie drugiej sondy jesli pierwsza nie wprowadza korekcji, sprawdz czy w kanale 032 zmieniają sie wartości czy ciągle są zera.

Aha. Może to głupio zabrzmi ale to też zrobić dynamicznie czy poprostu w czasie jazdy odczytać sobie kanał 032? Wiesz co tak podejrzewam że nie do końca to usunięcie mogło pójść dobrze bo tak jak pisałem najpierw miałem wyłączoną diagnostykę a dopiero później po reklamacji gość pewnie poczytał co trzeba zrobić i usunął ale tak jak piszesz nie do końca dobrze. Rozumiem że pozostałe parametry są w normie? A jakie są konsekwencje tego że ta sonda nie wprowadza korekcji? czy to że ciągle dobiera taką samą mieszankę mimo zmieniającego się zapotrzebowania?(tak na chłopski rozum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze wejdziesz w kanal 32 i zobaczysz co jest w okienkach. Co do braku korekcji sondy to niestety przy uszkodzeniu jakiego elementu w aucie typu przeplywomierz, pompa paliwa itd. Sonda nie bedzie wprowadzala z tego powodu korekcji, moze to powodowac jazde np. na ubogiej mieszance co w dluzszej perspektywie moze doprowadzic do uszkodzenia silnika.

Wysłane z mojego HT6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Czyli wartości w kanale 032 powinny się zmieniać? Jutro postaram się sprawdzić. A jeśli chodzi o tą moc o której piszę na początku to myślisz że to jednak przyzwyczajenie? Z odczytów nie wynika że coś jest nie tak?

A i jeszcze pytanko odnośnie sprawdzenia właściwego usunięcia sondy jak można skontrolować kogoś kto to zrobił? Czy tak jak piszesz w kanale 032 powinny wartości się zmieniać czy jest coś jeszcze co można sprawdzić? Chyba nie pojadę już do tego samego gościa bo w sumie już było to z 3 lata temu ale jeśli znowu ma coś popsuć to już wole do kogoś zaufanego. Dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do reszty logów wyglądają wporządku, wartości w 032 powinny być różne od zera, zerują się tylko po skasowaniu błędów, jeśli cały czas są na 0.0 i nic się nie zmieniają nawet jak przejezdzisz sporo km to znaczy że coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...