Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pilnie potrzebna pomoc zmiana skrzyni 5b na 6b


Rzeznik533

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu kupiłem jednomas do awx ma obecnie 4miesiące, nie dawno "PADŁA" mi skrzynia kupiłem kompletna przekładkę na 6b z exeo 2.0 tdi 170ps, jednak sprzegło pozostało stare i rozrusznik z 6b nie sięga do koła zamachowego, na dobra sprawę mogł bym założyć stary i było by ok ale przy ruszaniu do tyłu jak i do przodu auto lekko poszarpuje na starej skrzyni tego nie było, ktoś mi powiedział, że jeśli zostawiam stare sprzęgło to nowa skrzynia powinna być zamontowana bez alu dystansu który ma grubość 5mm i tyle mniej wiecej pasuje aby rozrusznik z 6b pasował ale teraz pytanie czy jak zmniejsze odstem silnik- skrzynia 5mm to wszystko się zgra i przestanie poszarpywać autem.
Dodam ze te poszaprywanie to coś w stylu jak by jakieś ząbki dobrze o siebie nie zazębiały, jak puszcze sprzęgło i jadę to wszystko jest ok.
I teraz mam dylemat szarpać skrzynie i wywalić ten dystans czy nie ktoś pomoże ?????????????????????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapy sobie uciąć nie dam, ale dystans powinien wylecieć jak zostawiasz "cienkie" sprzęgło, zamiast "grubego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, JawoR36 napisał:

Łapy sobie uciąć nie dam, ale dystans powinien wylecieć jak zostawiasz "cienkie" sprzęgło, zamiast "grubego"

możesz sobie dać ucinać bo i tak jej nie stracisz:decayed:

musisz zdjąć ten dystans i montuj rozrusznik od AWX, ja przy 228 nie miałem tego dystansu i wszystko działało dobrze. jak zakładasz z dystansem to  montujesz sprzęgło 240 plus rozrusznik do tego odpowiedni i zmieniasz tulejki prowadzące skrzynie w silniku na dłuzsze

dkz ze sprzęgłem 240mm jest wyzsze od kompletu 228mm i po to jest ten dystans

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Rzeznik533 napisał:

Dodam ze te poszaprywanie to coś w stylu jak by jakieś ząbki dobrze o siebie nie zazębiały, jak puszcze sprzęgło i jadę to wszystko jest ok.

a docisk równomiernie dokręcałeś, może sprężyna się skrzywiła i dla tego tak szarpie przy ruszaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie składałem tylko warsztat musiał bym zapytać czy ruszali sprzęgło, jeśli nie to  musi to być wina dystansu bo na starej skrzyni nie szarpało.
Ok jak wyjmę ten dystans to skrzynia zbliży się w stronę silnika wiec jak to będzie z poduszka skrzyni uda mi się ja przykrecic ?
Bo na dobra sprawę przymierzałem stary rozrusznik do skrzyni 6b z dystansem i chyba wszystko by pasowało, ale pozostaje kwestia tego poszarpywania przy ruszaniu która jest uciążliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MemberA4 napisał:

a docisk równomiernie dokręcałeś, może sprężyna się skrzywiła i dla tego tak szarpie przy ruszaniu?

Tak na dobra sprawę to mam jednomas nie wiem czy to ważne, ale przy okazji zapytam bo to mój pierwszy jednomas i wydaje dziwne metaliczne dźwięki jak wcisnę sprzęgło to słychać tylko klekotanie diesla to tak ma być czy sprzęgło jest lipne na obu skrzyniach słychać ten metaliczny dźwięk na starej i nowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal dystans i załóż rozrusznik od 5b.  Rozruszniki różnią się ilością zębów o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Rzeznik533 napisał:

wydaje dziwne metaliczne dźwięki jak wcisnę sprzęgło to słychać tylko klekotanie diesla

to raczej wina tłumików drgań w tarczy sprzęgła

domyślam się że cały komplet jednomasu załozyłeś... koło, tarcza, docisk.

14 godzin temu, bobikos napisał:

Rozruszniki różnią się ilością zębów o ile dobrze pamiętam.

dokładnie, oryginalnie montowany rozrusznik od skrzyni 6b ma więcej zębów niż ten od skrzyni 5b

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MemberA4 napisał:

to raczej wina tłumików drgań w tarczy sprzęgła

domyślam się że cały komplet jednomasu załozyłeś... koło, tarcza, docisk.

dokładnie, oryginalnie montowany rozrusznik od skrzyni 6b ma więcej zębów niż ten od skrzyni 5b

Tak mam zmienione koło tarcze i docisk na inne ale dziwnie dzwoni i nie wiem czy to norma w jednomasie czy jest lipne sprzęgło
Dystans wywale skrzyni przyblizy sie do motoru a jak wygladać będzie kwestia poduszki skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dystans wywale skrzyni przyblizy sie do motoru a jak wygladać będzie kwestia poduszki skrzyni"

Tym się nie przejmuj wszystko sobie podregulujesz na poduszkach skrzyni i silnika.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MemberA4 napisał:

"Dystans wywale skrzyni przyblizy sie do motoru a jak wygladać będzie kwestia poduszki skrzyni"

Tym się nie przejmuj wszystko sobie podregulujesz na poduszkach skrzyni i silnika.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Masz racje dystans wywalony i wszystko siedzi bez problemu poduszka skrzyni również robiłem to na trawce wiec zajeło mi to chwile auto na bloczkach wiec było ciasko wyjecie i skrecenie skrzyni 4h testu nie było bo umyłem filter powietrza i schnie
jedyne co mnie jeszcze bardzo ale to bardzo wkur to metaliczne grzechotanie w sprzęgle zakładajac je dałem nowe łożysko i obstawiałem że być cos z nim nie tak wiec kupiłem tym razem kolejne nowe ale dalej grzechocze coś i juz mnie to tak wkur że chyba kupie nowe normalne sprzegło od 240mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Rzeznik533 napisał:

metaliczne grzechotanie w sprzęgle

jedyne sensowne wyjaśnienie to sprężynki na tarczy sprzęgła hałasuja podczas obciążenia czyli połączenia skrzyni z silnikiem bo jak pisałeś wyżej po wysprzęgleniu hałas ustaje

chyba że jeszcze łożysko pilotujace wałek sprzęgłowy może być rozwalone....

a to grzechotanie wystepuje w rytm pracy silnika czy inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.05.2017 o 07:59, MemberA4 napisał:

jedyne sensowne wyjaśnienie to sprężynki na tarczy sprzęgła hałasuja podczas obciążenia czyli połączenia skrzyni z silnikiem bo jak pisałeś wyżej po wysprzęgleniu hałas ustaje

chyba że jeszcze łożysko pilotujace wałek sprzęgłowy może być rozwalone....

a to grzechotanie wystepuje w rytm pracy silnika czy inaczej?

Grzechotanie jest cały czas takie same, na obecnej i starej skrzyni było, ustaje tylko gdy mam wciśnięty pedał sprzęgła, ale sprzedawca już zapowiedział ze wymieni mi tarcze na inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...