Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wywala płyn.


nashkarol

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć maniacy. 

Mam ogromny problem ze swoim A4 B5 1.9 AFN. Postaram się wszystko dokładnie opisać i proszę Was o rady i wskazówki. 

Po odpaleniu auta wszystko jest niby ok, silnik się stopniowo nagrzewa, łapie 90 stopni i trzyma ładnie w pionie. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest uzupełniony do max. Kiedy pojeżdzę trochę po mieście, albo wyjadę na trasę i silnik chodzi pod większym obciążeniem zaczynam wyczuwać zapach płynu w kabinie. Jest to znak, że króciec upustowy z dołu zbiornika puszcza już płyn. W tym momencie po otworzeniu maski widać, że większość płynu została zassana do silnika, węże są dosyć mocno napuchnięte, górny wąż od chłodnicy jest gorący, a dolny zimny. Z wężyka powrotnego do zbiorniczka płyn nie leci jednostajnie, psika co chwilę. Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego zaczyna mocno syczeć i płyn wraca z powrotem do zbiorniczka (poza tym oczywiście, który został wyrzucony przez otwór w jego dolnej części). Jako pierwsze wymieniłem właśnie ten korek od zbiorniczka, nic nie pomogło. Gdy zorientowałem się, że po długiej trasie dolny wąż chłodnicy jest zimny postanowiłem wymienić termostat. Wymieniony Wahler - nic nie pomogło. Olej w silniku utrzymuje się na tym samym poziomie, stan na bagnecie się nie zmienia, auto nie dymi, w zbiorniczku wyrównawczym nie zauważyłem żadnej mazi, plam oleju ani bombelków powietrza. Ani razu temperatura silnika za wskaźniku nie przekroczyła 90 stopni, ogrzewanie działa jak marzenie. 

Co o tym sądzicie ? Wg mnie mało objawów jak na uszkodzoną uszczelkę głowicy. Pompa wody raczej też nie, bo temperatura nie skacze. Mi jeszcze przychodzi do głowy zatkana chłodnica. Może przez to płyn nie może ruszyć na duży obieg i zaczyna rosnąć ciśnienie ?

Proszę o pomoc, chciałbym sprawdzić najpierw wszystko co może być tego przyczyną, zanim odstawię auto na wymianę uszczelki i planowanie głowicy. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak piszesz wyczysc najpierw chlodnice, a co do uszczelki to mozesz zrobic test i sie sprawa wyjasni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bandyta928 napisał:

tak jak piszesz wyczysc najpierw chlodnice, a co do uszczelki to mozesz zrobic test i sie sprawa wyjasni

Jakubie o jakim teście mowa, bo nigdy tego nie robiłem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto chodzi na wolych obrotach to odkręć korek od zbiorniczka.
Jeśli będą pojawiać sie w nim bąble powietrza to znaczy ze uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Brzeziak napisał:

Jak auto chodzi na wolych obrotach to odkręć korek od zbiorniczka.
Jeśli będą pojawiać sie w nim bąble powietrza to znaczy ze uszczelka.

Ok czyli następny trop, przy takiej próbie auto ma być nagrzane jak rozumiem ? W zasadzie nie raz odkręcałem korek przy odpalonym i rozgrzanym aucie i nigdy żadnych babli nie zauważyłem. Płyn jest klarowny. Ale spróbuje jeszcze raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie znalazłem te testery, chyba od tego zacznę. Zamówię ten zestaw, przetestuję i będzie wiadomo czy jest w ogóle nad czym dyskutować :) 

Dzięki, pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Wykonałem test na zawartość spalin w układzie chłodzenia i nie wykazał nieprawidłowości. Dodatkowo poświęciłem cały dzień na płukanie układu środkiem odkamieniającym. Płukanie wykonywałem bez termostatu. Po spuszczeniu wody z tym środkiem, w zbiorniczku wyrównawczym pojawił się straszny syf, w palcach okazało się, że są to grudki, takie drobny piasek. Zdemontowałem zbiorniczek, wypłukałem, przelałem cały układ czystą wodą demineralizowaną, zamontowałem termostat i zalałem wszystko nowym płynem. Po dobrym nagrzaniu auta i wykonaniu prób obciążeniowych na trasie problem pozostał. Węże puchną, dolny wąż nadal zimny i przy ostrym "butowaniu" popuszcza płyn spustem zbiornika wyrównawczego. 

Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić. Dlaczego robi się takie podciśnienie w układzie i dlaczego po tak mocnym nagrzaniu auta (próby robiłem przy słonecznej pogodzie, temperatura ponad 22stopnie) nie nagrzewa się dolny wąż i chłodnica w dolnej części jest zimna. Przecież płyn powinien pójść na duży obieg. Termostat zamontowałem nowy oryginalny i nic to nie zmieniło. 

Piszcie swoje sugestie, będę sprawdzał wszystko po kolei. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź termostat gotując go w wodzie. Jeżeli jest sprawny i poprawnie zamontowany, jeszcze raz sprawdziłbym chłodnice, te środki odkamieniające dają marny efekt. Spróbuj przepłukać ją pod ciśnieniem tylko nie za dużym. Wymontuj ją i sprawdź czy w ogóle przepływa przez nią woda. A wężyk przelewowy zbiorniczka wyrównawczego jest drożny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelew sprawny, bo jak sie ostro nagrzeje to plyn leci przelewem. W sumie zeby sprawdzic chlodnice nie musze jej demontowac. Zdejme gorny i dolny waz, wsadze od gory waz ogrodowy i odkrece kran :) zrobie ta probe w weekend, bo juz nerwy mi puszczaja. Nie chce tez wymieniac po kolei chlodnicy, pompy wody itp itd skoro nie ma jednoznacznej diagnozy. Wolabym, zeby ktos konkretnie powoedzial, ze uszczelka pod glowica do wymiany i sprawa zalatwiona. Ale w sumie kazdy mowi, ze nic na to nie wskazuje, a diagnozy dalej brak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie pompa wody. Ogrzewanie działa jak marzenie, bo całe ciepło idzie do góry czyli na nagrzewnicę. W AFN-ie pompa jest chyba na pasku osprzętu więc można sprawdzić luz. Ściągasz pasek i ruszasz pompę we wszystkie strony. Razem z luzem występuje często wyciek płynu z pompy. Nie słychać, może jakichś nie pokojących odgłosów na zimnym silniku?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, żadnych odgłosów. Wycieków przy pompie też nie ma, bo jak wyciągałem termostat, to zrzucałem osłonę silnika (od spodu jest lepszy dostęp) i przy pompie sucho było. A jakby pompa wody walnęła, to temperatura po ciągłym butowaniu auta na wyższych obrotach nie przekroczyłaby 90 stopni ? Bo ani razu nie zaobserwowałem, aby wskazówka poszła dalej niż na 90 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...