jkr80 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Witam Przejrzałem kilka podobnych problemów ale odpowiedzi do nich nie znalazłem AUTO: Audi 1.6 ADP + LPG BRC SQ24 Problem: Auto bardzo ciężko odpala za 4, 5 razem niezależnie od temperatury - zwykle najpierw pracuje tak jakby na 1,2 garki później jak zaskosczy wchodzi od razu na 1800-2000RPM z czasem sie to stabilizuje. Auto jeździ normalnie czy to na benzynie czy lpg - problemu z mocą nie ma. Falowanie na biegu jalowym ale nie częste (z dużą częstością). Jak już silnik podniesie obroty to chwilę je trzyma. Kilka dni wcześniej zauważyłem że przy pojemności ok 1/2 zbiornika paliwa na dystansie ok 80 km paliwomierz zszedł prawie do 0 i zaświecił sie komornik. Auto zostawione na noc. Na drugi dzien paliwomierz wskazuje ok t.j. 1/2 zbiornika ale sytuacja powtarza się. Po 2-4 razach problem znika. Czy można oba w/w problemy połaczyć? Przeprowadzo: 1. sprawdzanie blędów - nie ma2. porównanie temperatury (VAG) - tej z tablicy i z ECU - wynik pozytywny3. sprawdzenie rezystancji czujnika temp. w temp otoczenia - ok 25 st.C - 1 para pinów ok 750 om 2par pinów ok 1620 om - wydaje się że wartości ok4. sprawdzenie czystości przepustnicy i adaptacja5. sprawdzenie wtryskiwaczy - rezystancje po 15,5 om, rozpylają - brak wycieków - sekwencja wtrysków ok - odpinanie poszczególnych wtryskiwaczy powoduje pracę na trzech cylindrach - nie ma rożnic6. podmieniony regulator ciśnienia na listwie wtryskowej7. świece maja ok 35kkm8. nie widać przebić na kablach WN9. elementy rozdzielacza zapłonu - ok 10 Paliwo w baku jest11. Przepływomierz czy to odłączony czy nie odłączony rożnic na biegu jałowym nie ma Proszę o pomoc w diagnozie tudzież podpowiedzi co jeszcze sprawdzić. PozdrawiamJ. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
jkr80 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2017 może napisze ktoś co jeszcze można sprawdzić albo co sprawdzić ponownie dziś wymyłem jeszcze raz przepustnicę (i zregenerowałem jej potencjometry) - nic to nie dało zauważyłem że dziś na zimnym silniku jak w końcu odpalił na 1-3 garków (nie wiem na ile ale na pewno nie na 4) dało się słyszeć wystrzały wgląda to tak , że na ciepłym silniku jednak lepiej pali ale zaraz po zgaszeniu. jak dłużej postoi to też problemy Proszę o pomoc
jkr80 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2017 Nie wiem dziś lub jutro spróbuję zmierzyć i dam znać. Co ewentualnie posprawdzac u mechanika który ma sprzęt ale nie jest za dobry w diagnostyce? Pozdrawiam J.
BlackHazelAudi Opublikowano 12 Czerwca 2017 Opublikowano 12 Czerwca 2017 zobacz jak ze swiecami jest moze tez one juz sa wyeksloatowane daletego ci tak ciezko lapie i tak jak mowisz pracuje na 2 garkach u mnie mechanior stwierdzil ze pracuje na 3 garach i kazalem mu wymienic odrazu wszystkie tobie tez to radze bo jak kazda bedzie z innej pary butow to mozesz miec problemy pozniej male dziadostwo koszt jakies 100-140 zl a silnik o wiele lepiej pracuje no i moze bd lapac ci odrazu na wszystkie gary
jkr80 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2017 Myślałem o świecach ale ich zużycie objawiało by się bardziej przerywaniem pracy silnika - jak wytłumaczyć podnoszenie obrotów biegu jałowego na np 2000 i utrzymywanie ich? Pozdrawiam J.
BlackHazelAudi Opublikowano 12 Czerwca 2017 Opublikowano 12 Czerwca 2017 (edytowane) a sprawdziles czy dolot masz dokladnie zalozony na przepustnice ? bo ja tez mialem kiedys taka sytacje ze mialem strzaly w silniku co sie okazalo mialem nie do konca naciagniety dolot i z tad bylo slychac takowe strzaly bo zasysal zbyt duzo lewego powietrza (nie przez filtr) a z instalacja lpg wszystko wporzadku ? nic nie ma nie pokojacego w tym ? Edytowane 12 Czerwca 2017 przez BlackHazelAudi
jkr80 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2017 (edytowane) Hej no więc ciśnienia paliwa jeszcze nie zmierzyłem bo nie mam dostępu do mechanika na szybko (sam wszystko robię przy aucie to i mechaników nie znam) wymieniłem filtr benzyny miał 200kkm ale wymiana nic nie dała; jeżeli chodzi o lpg to sprawdziłem że nie ma nieszczelności i zjawiska zalewania dolotu gazem dolot sprawdzę jutro Dziś natomiast na benzynie w południe odpalił od pierwszego strzału i wszedł od razu na 3000RPM a wieczorem nie chciał odpalić w ogóle ewentualnie pracował na obrotach ok 200-400RPM - coraz bardziej mi się wydaje że usterka leży po stronie układu zasilania benzyną gdyż na gazie auto normalnie jeździ a cyrk z odpalaniem jest tylko na benzynie - chociaż podwyższone (ok 2000RPM) na biegu jałowym występują i na gazie. Generalnie mam w planie sprawdzenie pompy paliwa W linku film jak pracują wtryski: https://drive.google.com/file/d/0B_T2BSF0f2IXak43YnBERTI3eEk/view?usp=sharing Proszę dajcie znać jeśli link nie działa. Czy tak powinny pracować wtryskiwacze? Edytowane 15 Czerwca 2017 przez jkr80
jkr80 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2017 (edytowane) A więc: Pompa paliwa sprawdzona - podaje sprawnie paliwo aż do samej listwy wtryskowej - przepompowała w sumie z 15 l benzyny Wtryskiwacze pod ciśnieniem nie puszczają paliwa Napięcia na złączu pompy przy spięciu na krótko zasilania - ok 12V przekaźnik sprawdzony - ok przepustnica - rezystancje ok Zacząłem przeglądać układ zapłonowy świece 3 czarne 1 szara Cewka ok - rezystancje ok, na zaciskach rozdzielacza zapłonu (czujnik halla) przy włączonym zapłonie 1-2 - 12V na zaciskach 1- 3 napięcie 4,95V Edytowane 16 Czerwca 2017 przez jkr80
baraka Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Takie cyrki moze tez robic tps w przepustnicy.O ile jest wytarta sciezka ..Rozumiem że pompa daje 4 bary po przygazowaniu?/
jkr80 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2017 Hej nie miałem jak sprawdzić tego ciśnienia. Ale teraz jest tak, że auto w ogóle nie chce zapalić. Przesiedziałem cały długi weekend nad tym autem i mam go już dość. Skończyły mi się pomysły. Sprawdziłem dodatkowo: Iskrę na każdej świecy z osobna Wymieniłem całą benzynę z baku na nową - jakaś czarna była - myślałem że zatankowałem może przez pomyłkę ON Niektórzy mi radzą abym sprawdził rozrząd ale jak jeździł ostatnio na gazie ok tylko na benzynie były problemy to nie wydaje mi się aby to był rozrząd. A te wtryskiwacze z linku podanego wyżej to dobrze rozpylają?
BlackHazelAudi Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Wymień świecę na pełny komplet być może napięcie źle przekazuje to raz dwa Silnik jest suchy dookola ? Czy gdzieś masz zapocony bardziej ? Może ci siadł jeden gar Nie chce cie straszyć ale obejrzyj silnik do okoła jak tylko ci pozwala dostęp Aha i sprawdź po wymianie świec waga czy żadnych błędów ci nie walnie Daj znać co i jak trzymaj się ;-)
jkr80 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2017 Świece wymieniane były ze 30kkm temu. Jak by padł 1 gar to na pozostałych 3 powinien ruszyć. A on od soboty milczy. Planuję zaprowadzić go do mechanika. Pozdrawiam J.
BlackHazelAudi Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 a kreci rozrusznik jeszcze ? ja mialem ostatnio czyszczenie baku paliwa bo ktos kiedys ON wlal i jakis szlam byl i przez to zatarła sie pompa paliwa moze nie wyczysciles pompy i jakas reszte miala tego co w baku i umarl sprobuj go odpalic na Lpg (awaryjnie ) jezeli to nic nie da MECHANIK czeka
jkr80 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2017 W brc sq 24 nie ma trybu awaryjnego aby odpalić na LPG. Przy wymianie paliwa przepłukałem cały układ paliwowy łącznie z powrotem do baku-nic to nie pomogło. Rozrusznik jeszcze kręci, aku cały czas podładowuję. Pozdrawiam J.
BlackHazelAudi Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 A rozrząd ok ? Bo to ostatnia myśl jaka mi przyszła do głowy może odmówił ci posłuszeństwa albo co najgorsze pasek się urwał :-(
jkr80 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 Pasek jest cały i dobrze napięty. Myślałem o rozrządzie ale uważam że nie byłoby wtedy poprawnej pracy na LPG. Sprawdzałem wczoraj jeszcze przepływomierz i nie wiem czy tu czegoś nie ma bo w procedurze diagnostyczne jest że lampka kontrolna powinna świecić podczas rozruchu a nie świeciła. Pozdrawiam J.
patryq633 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Mi się wydaję że czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest padnięty, błędne dane wysyła do komputera i komputer później złą dawkę paliwa dobiera.
jkr80 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 Czujnik temperatury był sprawdzany na vagu, multimetrem i dodatkowo był podmieniony - efektów nie było żadnych. Pozdrawiam J.
BlackHazelAudi Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Ciągle mi nie daje spokoju to że mówisz że nie masz wgl przycisku do gazu To w jaki sposób przelaczasz z gazu na beznyne nie mów mi że automatycznie to trochę dziwne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się