Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buja autem na zawiasie H&R


sanmicu

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka mam pewien problem w A4 B7 1.8. Po zmianie zawieszenia na H&R 50/40 - sprezyny i amorki przód, marki H&R a amorki tył WKTOR czy jakoś tak - ich
fotka: http://fotowrzut.pl/VI956VF5UV
Do prędkości powiedzmy 120km/h auto zachowuje się spoko. Zmiana pasa jest naturalna jak przed zmianą zawieszenia, może przy koleinach czuć i lekko rzuca ale to tez kapcie 19" to robią swoje. Problem pojawia się przy większych prędkościach -  jazda ponad 150km/h (co przy tym silniku jest niczym bo przed zmianą zawiasu jeżdziłem i po 230) jest po prostu niebezpieczna. Auto pływa przy zmianie pasa, kierownicą lekko trzeba manewrować aby utrzymać prosty tor jazdy, każdy podmuch wiatru czy wyprzedzanie np cieżarowych jest odczuwalne w aucie co powoduje spory dyskomfort. Generalnie autem buja, ale kierownica się nie telepie jak przy błędnej żbieżności. Robilem zbieżnosc drugi raz i geometrie z parametrami dla RS4 i nic nie dało, bo za 1 razem od razu po zmianie zawiasu ustawili mi parametry od A4 i to samo. I tutaj mam kilka domysłow jak rozwiązać owy problem bo poczytałem o tym troche. Chcialbym was prosic o opinie na ten temat :D

1. Wymiana stabilizatorow na S4 / RS4 albo jakies inne sportowe? Bo obecnie mam ten oryginalny z zawiasu 1BA.. A auto sporo siadło na HR
2. Wina opon? Na przodzie mam pirelli a na tył imperiale chińczyki. Gościu na geometrii zasugerował mi żebym przełożył przód z tyłem i zobaczył co wtedy
3. Uszkodzenie wachacza lub innego elementu podczas wymiany zawiasu - chociaż to raczej nie możliwe.
4. Przy zmianie zawiasu mechanik nie zamontował plastikowych podkładek pod gumy (widac je na 2 foto z linku powyzej) - maja jakies znaczenie ?

Edytowane przez sanmicu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kolego w serii 1BA zmienione amorki przód na MTS i sprężyny NeuSpeed -40mm te ze zmienną odległością zwoi, tył amorki seryjne KYB i sprężyny -45mm. Przód wszytskei gumy na wahaczach twardsze z poliuretanu (wszytskie waahcze ori Audi), tył seria. Felgi 9" szerokości 18" średnicy i na tym lekki naciąg 225/40 R18 Bridgestone Potenza S001 na przodzie i z tył ten sam rozmiar tylko, że Conti Sport Contact2. Jest twardo (szczególnie przód), a przy 150 to mogę wręcz szarpnąć kierownicą i auto idzie po sznurku. Szczerze to na seryjnym zawiasie 1BA przy 220 nie miałem problemów ze zmianą pasa ruchu :)

Sprawdź luzy na wahaczach (i gumy i swożnie), łączniki stabilizatorów, same stabilizatory, koncowki drążków kierowniczych. Kompletne zawieszenie do sprawdzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sęk że na seryjnym 1BA tez auto zachowywalo sie normalnie. Problemy nastąpily po zmianach :/ Dlatego raczej wykluczałbym tutaj elementy których nie wymieniałem t.j wahacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na stację diagnostyczną i niech sprawdzą Ci zawieszenie całe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że sprawdzali.. ostatnio nawet przy okazji korekty parametrów geometrii z A4 na RS4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Rs4 to inna bajka pod względem zawieszenia. Zrób porządnie geometrie na 1be i nie kombinuj. U mnie było identycznie jak piszesz ale po podwyższeniu zawiechy. Co fachowiec to inna opinia, miałem już nawet sanki i tuleje wymieniać. Wczoraj po porządnym sprawdzeniu i ustawieniu zbieżności auto jedzie jak po sznurku po koleinach.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na stacji diagnostycznej i robili korektę geometrii i nic nie dało..  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony masz nowe czy używki, ja tak miałem przy słabych oponach, niby bieżnik ok , po zmianie na nowe auto nawet po koleinach się klei i nie rzuca nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przodzie miałem pirelli (uzywane 6.5mm z 2013r), a na tyle imperiale nowe.  Zamieniłem ostatnio przód z tyłem, zrobiłem kilkanaście kilometrów autostradą i nawet przy sporych prędkościach nie rzuca (nie buja) tak tyłem auta no i jest bardziej stabilnie.  A przód wcale nie jest głośniejszy niż poprzednio co były kapcie z pirelli. Za tydzień będę miał do pokonania ponad 150 km autostradą to zdam relację z jazdy ale mysle ze będzie lepiej. 

Edytowane przez sanmicu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom chyba tak. A wiesz, przód napędzany chinolem i tak jest silnikiem itp odpowiednio obciążony to auto nie reaguje tak na jakość opon jak to było w przypadku w miarę lekkiego tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...