Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Leon 2.0 BKD problemy z szarpanie EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od dłuższego czasu mam problem w swoim Leonie 2.0 BKD z 2006r.

Otóż na zimnym silniku auto szarpie/przerywa w czasie jazdy na niskich obrotach.

Pewnego razu postanowiłem zaślepić na chwilę wężyk od zaworu EGR i auto w końcu zaczęło jeździć normalnie, więc jeden mechanik powiedział, że EGR do wymiany.

Kupiłem nowy EGR Wahler wraz z kompletem uszczelek, założyłem go sam + dodatkowo przeczyściłem przepustnicę i niestety auto nadal szarpie, tak jak na starym zaworze EGR...

W czym może tkwić problem? Wężyk gdzieś jest nieszczelny? Czy może z przepustnicą jest coś nie tak?

Nie wiem czy te problemy z szarpaniem nie zaczęły się jak sobie dokupiłem i zamontowałem górną, plastikową pokrywę silnika, bo jej wcześniej po prostu nie było...

Pozdrawiam

Opublikowano

A podłączałeś VAGa do auta? są jakieś błędy? jak wyglądają wtryski?

Może coś z vacum się dzieje.. brakuje paliwa\podciśnienia i szarpie?

Opublikowano (edytowane)

Nie ma żadnych błędów.

Tak jak właśnie pisałem, jak zaślepię ten wężyk od EGRu, to auto jeździ normalnie.

Logi robione jeszcze na starym zaworze EGR:

Basic Settings:
003 - http://vaglog.pl/log-003_2ZFeB0.html
011 (na samym dole) - http://vaglog.pl/log-011_53s83.html

statyczne na zimnym silniku:
001 - http://vaglog.pl/log-001_lRnvi8h.html
004 - http://vaglog.pl/log-004_w9zA7.html
013 - http://vaglog.pl/log-013_QOQ1e.html
018 - http://vaglog.pl/log-018_Z7P9W39.html
023 - http://vaglog.pl/log-023_zavTFJ.html

Zrobiłem dodatkowo, chociaż podobno tak się nie robi logi dynamiczne na zimno, delikatna normalna jazda, wtedy kiedy właśnie zaczyna szarpać, w zakresie do ok. 2500 obrotów.

dynamiczne grupowo na zimnym silniku:
013, 018, 023 - http://vaglog.pl/log-013_018_023_qn2G1Y.html

statyczne na cieplym silniku:
001 - http://vaglog.pl/log-001_7gSb3w1.html
004 - http://vaglog.pl/log-004_X967M.html
013 - http://vaglog.pl/log-013_62Sr6H2.html
018 - http://vaglog.pl/log-018_1Yy166.html
023 - http://vaglog.pl/log-023_Dc0D47.html

dynamiczne grupowo:
001, 004 - http://vaglog.pl/log-001_004_Y0zqqRc.html
003, 011 - http://vaglog.pl/log-003_011_7oWK5.html
011, 010 - http://vaglog.pl/log-011_010_fQH7G2.html
003, 008, 011 - http://vaglog.pl/log-003_008_011_C21VD.html

Edytowane przez Sander
Opublikowano

Oto moja klapa gasząca po otwarciu:

563c9414da062655med.jpg

Po otwarciu puszki wyleciało sporo oleju.
Jak widać chyba dwa ząbki są ułamane.

Teraz pytanie czy te ząbki mają wpływ na pracę przepustnicy w czasie jazdy czy służą tylko do gaszenia?

Tą klapę da się gdzieś zregenerować czy szukać używki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...