Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T BEX - Błędy, prośba o ocenę logów


mpj92

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
jestem świeżo upieczonym właścicielem A4B6 1.8T BEX Quattro. 
Samochód podobno wyjechał z salonu z chipem Oettingera na 215KM i 320Nm (http://www.oettinger.com/en/produkte/katalog/audi/a4-b6-2001/motor-tuning/bex-a4-8e-1800-et1/)
Pojawiają mi się następujące błędy:
16885 -  Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
        P0501 - 004 -  No Signal/Communication
16891 -  Idle Control System RPM: Higher than Expected.
        P0507 - 001 -  Upper Limit Exceeded - Intermittent
17522 -  Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 008 -  Implausible Signal - Intermittent 

Pierwszy błąd myślę, że może być związany z usterką czujnika ABSu, który wymienię w przyszłym tygodniu, dlatego bardziej martwią mnie dwa pozostałe błędy.
Jak mogę się z nimi uporać? 

Zrobiłem logi dynamiczne, mogę Was prosić o rzucenie okiem i informację czy wszystko jest ok z samochodem?
Niestety sam z tym logów za dużo nie wywnioskuję, więc proszę Was o wsparcie ;)
Zrobić jakieś inne logi, żeby można było w pełni zdiagnozować kondycję silnika?
Grupy 002, 031: http://vaglog.pl/log-002_031_p308obz.html
Grupy 002, 032: http://vaglog.pl/log-002_032_jOE4c.html
Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_37zcge.html
Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_sJ3Z9.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_cuka18.html
Grupy 118, 120: http://vaglog.pl/log-118_120_yIrIW.html

Zrobiłem jeszcze kilka grup statycznie, nie wiem czy to pomoże w czymś, ale w razie czego wrzucam:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_A4uE9bK.html
Grupa 002: http://vaglog.pl/log-002_U4bFo8.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_R95US.html
Grupa 006: http://vaglog.pl/log-006_skl6sl5.html
Grupa 032: http://vaglog.pl/log-032_cWvY2E.html
Grupa 033: http://vaglog.pl/log-033_81ZTJRp.html
Grupa 034: http://vaglog.pl/log-034_18d32.html
 

Z góry dziękuję za pomoc :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po logach dynamicznych jest w dobrej kondycji więc nie ma się co martwić, dwa pozostałe błedy skaksuj i obserwuj czy będą się znowu pojawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Łukasz13 napisał:

Auto po logach dynamicznych jest w dobrej kondycji więc nie ma się co martwić, dwa pozostałe błedy skaksuj i obserwuj czy będą się znowu pojawiać.

Dzięki ;) 
Przyjrzę się tym błędom.
Mam jeszcze pytanie odnośnie grupy 120, w pomiarze momentu obrotowego maksymalną wartość jaką widzę to 278Nm przy 3480 obrotów.
Wierząc papierom od pierwszego właściciela samochód po chipie powinien mieć maksymalny moment 320Nm przy 2500 obrotów.
Martwić się tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pobawić się programikiem KPOWER, to taka nakładka na VAG-COM która rysuje orientacyjny przebieg mocy i momentu.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2017 o 18:51, Łukasz13 napisał:

Auto po logach dynamicznych jest w dobrej kondycji więc nie ma się co martwić, dwa pozostałe błedy skaksuj i obserwuj czy będą się znowu pojawiać.

Błędy skasowane, ale pojawiają się znowu raz na jakiś czas te same:
16891 -  Idle Control System RPM: Higher than Expected.
        P0507 - 001 -  Upper Limit Exceeded - Intermittent
17522 -  Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 008 -  Implausible Signal - Intermittent

Można na podstawie tego błędu odnośnie sondy stwierdzić, z którą jest problem?
Jeśli druga jest walnięta to może po prostu ją wyprogramować i kat out i będzie spokój?


Co do błędu ABS i czujnika prędkości to wymieniłem w lewym przednim kole czujnik ABS, ale dalej sytuacja ta sama:
00283 -  ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
        30-00 -  Open or Short to Plus
i w silniku
16885 -  Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
        P0501 - 004 -  No Signal/Communication

Chyba można te błędy ze sobą powiązać?

Wygląda to tak, że wszystko działa ok ale w pewnym momencie wskazówka prędkości spada do zera i zapalają się kontrolki abs i esp.
Mam wrażenie jakby działo się to po rozgrzaniu samochodu. Czy to może wskazywać na uwalony sterownik czy sprawdzić coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.08.2017 o 00:31, mpj92 napisał:

B1 S2:

bank pierwszy sonda 2. W 1.8T masz tylko jeden bank, czyli sonda druga, za katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...