Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie przyjmuje kodowania po wymianie modułu i taśmy


czachapll

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem sobie kierownicę z poduszką od b7 z multifunkcją, czyli moduł Q i taśma 12pin z końcówką A.

Błędy 01044 i 00778.

Złożyłem wszystko do kupy, multifunkcja działa, przyciski się podświetlają ale mam błąd ABS (czerwony wykrzyknik w kółku). Przeczytałem, że trzeba zmienić kodowanie bo mam błędy złego kodowania. Robię tak:

1. 03 ABS
2. 11 LOGIN 09555
3. 10 Kodowanie 04255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie)
4. 11 LOGIN 40168 [zerowanie czujnika kąta skrętu]
5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]
6. 06 wyjście

i nic, dalej jest błąd i pełno kontrolek.

Widziałem, że kilka osób miało podobny problem ale tematy kończą się bez konkretnej odpowiedzi.

Jakiś inny sposób na to?

 

 

Edit: Pomogło przełożenie takiej małej części która jest u góry taśmy.

Edytowane przez czachapll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie której konkretnie części pomogło? mam dokładnie ten sam problem. Nie da się zakodować i tyle. Po kodowaniu soft code nadal jest 00000, program czasami po kodowaniu wywala brak połączenia ze sterownikiem. Ogólnie klapa. Nie wiem czy ja coś źle poskładałem czy coś jest z kodowaniem nie tak? Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta mała część to czujnik kąta skrętu, Też miałem problem z kodowaniem, okazało się że przyjął kodowanie pod inny rodzaj hamulców 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po kodowaniu pod inny rodzaj poszło bez problemu? Ja mam dokładnie takie samo kodowanie jak Ty. Login 09555 i kodowanie 04255. Kiedy sprawdzam czujnik położenia kierownicy jest cały czas 2.5 stopnia. Nie zmienia się od ruchu kierownicy. A to dziwne bo zmieniałem tylko moduł, taśma i cała reszta została stara. Niedługo jadę na urlop a kontrolki się świecą jak choinka. Dodatkowo nie mogę wejść w engine i sterownik 46 instruments...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłeś moduł więc masz do kodowania wszystko, kąt skrętu też. A jak kręcisz kierownicą to zmienia się kąt na wag? Mojego kodowania ci nie podam bo robiłem to ponad rok temu i nie pamiętam, ale wiem,że też miałem problem z esp właśnie,pomogło zakodowanie pod inny rodzaj hamulców lub kół bo dokładnie nie pamiętam. Spróbuj, kody są gdzieś w dziale "wymiana kierownicy pod multifunkcję" ja działałem według tego właśnie

 

 

Edytowane przez GOLI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie robiłem według tej orocedury i nic. Wygląda to jak by się dane kodowanie nie chciało zapisać w module. Podczas kodawoani, gdy kręcę kierownicą wartości czujnika się nie zmieniają. Cały czas jest 2.5 stopnia i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez miałem cały czas 2.5 stopnia. Ale ja kupiłem moduł Q i taśmę A pod multi. Przełożyłem tą swoją cześć ze starej taśmy do nowej i dlatego nie działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Nie pasuje mi taśma do nowego modułu? Kurcze, skoro mam moduł L to jaką mam mieć taśmę?

Mam kierownice bez multi trójramienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z kodowaniem tego modułu. Okazało się, że silnik BFB koduje się "9"-ką (z tego co pamiętam).  Trzeba także mocno uważać, bo wartości w "Login" różnią się od tych które kodujemy - dopiero poprawne zgranie ich obu pozwala na zapisanie zmian. Gdzieś znalazłem także w procedurze adaptacji czujnika skrętu, że trzeba w trakcie skręcić na chwilę koła.

Siedziałem chyba z godzinę, po czym się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi nie chodzi o taśmę tylko tą małą cześć, która jest przypietą do taśmy. Jak będę miał jak to zrobię Ci zdjęcie tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, udało się zakodować bez wymiany taśmy na oryginalnym kodowaniu. ;) Teraz mam tylko jeden problem. Nie mogę wejść w ENGINE żeby włączyć tempomat. Wyskakuje mi błąd że nie ma komunikacji ze sterownikiem. Macie jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz zapłon i poczekaj chwilę. Po ponownym włączeniu od razu próbuj połączyć się ze sterownikiem silnika

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nic to nie daje. Ustawienia w vcds, przesyłam w załączniku.

Podobno są jakieś zabezpieczenia. Wiecie coś o tym? :(

vcds1.PNG

vcds2.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...