Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brązowy płyn chłodniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od niedawna stałem się posiadaczem Audi. Tuż po zakupie został wymieniony rozrząd wraz z pompą wody. Niestety po przejechaniu około 1400km wskaźnik poziomu oleju osiagnął stan minimalny, natomiast płyn chłodniczy przybrał z różowej, brązowawą barwę. Nie widać w nim tłustych plam. Pytanie brzmi czy poszła uszczelka pod głowicą ? Nie łapie temperatury. Płynu nie ubyło i nie przybyło.

 

Opublikowano

Nie poszła. Może była zalana wcześniej wodą i po prostu kamień się zrobił i płyn przebarwil się na brązowo. Spusc płyn, przeplucz parę razy wodą, zobaczysz co będzie leciało. Miałem tak samo kiedyś w 80. :)

Opublikowano

Dobra w takim razie to wykluczam. Zastanawia mnie jedno, zrobiłem dolewke oleju, po zrobieniu trasy znowu zaświeciła się kontrolka. Pytanie czy istnieje możliwość że spartacili cos przy wymianie rozrzadu czy zmienic olej z valvoline 5w30 na 10w40 ? Bede bardzo wdzieczny za pomoc. ;)

Opublikowano
Dnia 2.09.2017 o 01:53, Wujek Abdul :)) napisał:

Dobra w takim razie to wykluczam. Zastanawia mnie jedno, zrobiłem dolewke oleju, po zrobieniu trasy znowu zaświeciła się kontrolka. Pytanie czy istnieje możliwość że spartacili cos przy wymianie rozrzadu czy zmienic olej z valvoline 5w30 na 10w40 ? Bede bardzo wdzieczny za pomoc. ;)

Co ma rozrząd do kontrolki oleju? Osobiście mam zalany 10w40 i jest ok. Ale gdy kupiłem audi to zalana była 5w40 i musiałem robić dolewki. Gdy zmieniałem filtry zalalem 10w i póki co nie dolewam nic, dosłownie. :) A jak z wyciekami? Zajedz do garażu po dłuższej trasie i będziesz widział czy są plamy czy nie.

Opublikowano

1.8t tylko olej 5w i to jakiś porządny, nie żadne 10w!

Opublikowano

Co do brązowego płynu... miałem to samo i do tego oka na płynie :/ ale u mnie ewidentnie poleciała uszczelka bo jak zagrzalismy autko to przy odkreceniu korka wywalało płyn.

Oczywisćie po operacji płyn jeszcze minimalnie sciemniał ale to standard :)

Opublikowano
2 godziny temu, tazzi napisał:

 ale u mnie ewidentnie poleciała uszczelka bo jak zagrzalismy autko to przy odkreceniu korka wywalało płyn.

 

Na ciepłym silniku zawsze wywali płyn przy odkręceniu korka. 

Opublikowano

Nie zgodzę się. ... ja nawet po ostrym bucie spokojnie otwieram i nic się nie robi.... sfuczy troszkę ale nie wybija nic

Opublikowano

Ja mam to samo. Brąz jak z solarium ;d Wcześniej bankowo była woda w całym układzie pływają drobinki jakiegoś shitu, prawdopodobnie w chłodnicy wszystko jest. Działa Ci nagrzewnica? ;d Ja swoją musiałem wymieniać i zakładać sitko na wlocie wężą, bo bym od razu miał zawalone. Teraz czyszczę okresowo i jest ok. Nie mniej, chyba...wymienię chłodnicę :D 

PS. Olej 10w40 brał mi, 5w40 i jest spokój. Oczywiście coś sensownego, jak Motul 8100 ;) 

Opublikowano

sprawdź czy nie masz wycieków w okolicy napinacza łańcuszka rozrządu oraz wąż odmy często murszeje i rzuca olejem to są ulubione  miejsca tego silnika do wypluwania oleju ;)

co do oleju radził bym zostać przy 5w, a jaki olej to ile aut tyle porad i każdy musi przez to przebrnąć sam zalewałem kilka marek aż w końcu znalazłem swojego faworyta 

Opublikowano

Wszystko jest w porzadku jak narazie. Oleju nie ubylo, plynu tez nie. Wszystko pod obserwcja. Mysle ze jak zdejmowali caly przod to cos namodzili, ze olej spadl. Dzieki za pomoc ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...