Brak zapłonu na wszystkich 4 świecach
0

    6 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisano (edytowane)

    Czołem!

    Problem pojawiał się bardzo sporadycznie ale ostatnimi czasy uniemożliwia mi korzystanie z auta. Objawia się tym, że silnik nagle traci zapłon i nie da się go ponownie odpalić. Rozrusznik kręci normalnie, po prostu brakuje iskry. Sprawdziłem Vagiem i otrzymałem tylko tyle:

     

    1249 -  Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
            26-00 -  Output Open
    01250 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            26-00 - Please Register/Activate
    01251 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            26-00 - Please Register/Activate
    01252 -  Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
            26-00 -  Output Open
     

    Mam niezarejestrowaną wersję dlatego te komunikaty o Shareware Version.  Wszystkie błędy są oczywiście te same i tyczą się każdej świecy z osobna. Zauważyłem, że na zimnym zawsze odpala za pierwszym razem i dopiero po rozgrzaniu gaśnie, najczęściej na światłach. Po zgaśnięciu nie ma sensu go kręcić lecz wystarczy odczekać 5-10 minut (na środku skrzyżowania bywa to trudne) i samochód znów odpala. Bywa też, że samochód dojedzie gdzie ma dojechać (np. pod market) ale po zgaszeniu slinika nie da się go ponownie odpalić i znów trzeba czekać.

    Mam moduł instalacji alarmowej pod kierą, który potrafi odciąć zapłon jeśli się go wyjmie ale sprawdziłem wtyczkę i styki wszystko wygląda ok. Problem ma chyba coś wspólnego z temperaturą. Może ta nieszczęsna cewka? Jak dotąd wymieniłem uszczelkę pod klawiaturą bo się okazało szlag ją trafił i świece pływały w oleju.

     

    EDIT:

     

    Oczywiście brakuje paliwa na wtryskach a nie iskry.

    Edytowane przez Wloczykij555

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    k232    1
    W dniu 12.09.2017 o 22:18, Wloczykij555 napisał:

    Oczywiście brakuje paliwa na wtryskach a nie iskry.

    Jak brakuje paliwa na listwie to coś z pompą paliwa nie tak, jak dasz radę to jedź do swojego mechanika i zmierz ciśnienie paliwa.

    Na wolnych obrotach powinno pokazywać do 4,5 bar z tego co pamiętam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    jacek70    2

    A na Pb też tak masz czy tylko na LPG? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Problem (chyba) rozwiązany. Najprawdopodobniej winnym okazał się przekaźnik pompy paliwa. Mocno się nagrzewał, styki miał "opalone" i po dłuższym działaniu silnika zwyczajnie odcinał paliwo. Po przestygnięciu znów działał. Przekaźnik wymieniony, dla pewności wywaliłem też stary moduł alarmowy który był spięty z pompą paliwa. Jestem dobrej myśli :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    k232    1

    Daj znać czy problem rozwiązałeś na 100%.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Problem rozwiązany na 100% :) Nie mam pewności co prawda czy to stary moduł alarmowy bruździł czy felerny przekaźnik ale po wymianie przekaźnika i wywaleniu modułu samochód pracuje prawidłowo.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members