Skocz do zawartości

Wloczykij555

Pasjonat
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Wloczykij555

Informacje

  • Imię
    Dawid
  • Miasto
    Radom

Auto

  • Model
    Volkswagen
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.8
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia Wloczykij555

0

Reputacja

  1. Wloczykij555

    Padnięta wiskoza?

    Dziś ku mojemu zdumieniu wskazówka temperatury silnika powędrowała na 100 st. Pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło w tym aucie. Podejrzenie padło od razu na wiatrak chłodnicy. Sprawdziłem i okazało się, że co prawda wiatrak kręci ale tak "ledwo co" i obroty wiatraka nie wzrastają z obrotami silnika (przy dodawaniu gazu wiatrak utrzymuje swoją leniwą prędkość obrotową). Nie próbowałem zatrzymywać paluchem bo instynkt samozachowawczy mi jednak nie pozowlił Trafnie zdiagnozowałem, że to wiskoza czy szukać gdzie indziej przyczyn?
  2. Polceam ściągnięcie bezpośrednio od majfrendów, polscy janusze dokładają 150 zł przebitki https://pl.aliexpress.com/item/2016-upgraded-version2-seat-installed-carbn-fiber-dual-dial-car-seat-heater-pads-car-seat-heating/32727840700.html?spm=a2g17.10010108.1000013.4.41e00716mojdsw&traffic_analysisId=recommend_2088_2_90158_iswistore&scm=1007.13339.90158.0&pvid=572c916d-8fb9-438d-98a7-b795a5b5340c&tpp=1
  3. no chyba nie do końca bo nie jest napisane czy dołożone fotele były całe ori czy dokładał same maty z allegro. Jest tam też wspomniane, że bezpiecznik mu już wcześniej wywalało a sam pożar został wywołany włączeniem ogrzewania tylnej szyby.
  4. Czołem Czy ktoś przerabiał temat niestandardowych mat grzewczych do foteli, takich jak np. te: http://lago24.pl/product-pol-359-Samochodowe-maty-grzewcze-pod-tapicerke-na-2-fotele.html Z tego co widzę bez większego trudu by się to dało estetycznie zamontować pod pokrowce na fotelach i wyprowadzić przełącznik na konsolę środkową. Pytanie tylko jak z jakością? Na allegro sporo jest tych mat choć pewnie wszystkie wywodzą z tej samej, chińskiej fabryki Opcja dokupienia oryginalnych grzanych stołków odpada.
  5. Problem rozwiązany na 100% Nie mam pewności co prawda czy to stary moduł alarmowy bruździł czy felerny przekaźnik ale po wymianie przekaźnika i wywaleniu modułu samochód pracuje prawidłowo.
  6. Problem (chyba) rozwiązany. Najprawdopodobniej winnym okazał się przekaźnik pompy paliwa. Mocno się nagrzewał, styki miał "opalone" i po dłuższym działaniu silnika zwyczajnie odcinał paliwo. Po przestygnięciu znów działał. Przekaźnik wymieniony, dla pewności wywaliłem też stary moduł alarmowy który był spięty z pompą paliwa. Jestem dobrej myśli
  7. Czołem! Problem pojawiał się bardzo sporadycznie ale ostatnimi czasy uniemożliwia mi korzystanie z auta. Objawia się tym, że silnik nagle traci zapłon i nie da się go ponownie odpalić. Rozrusznik kręci normalnie, po prostu brakuje iskry. Sprawdziłem Vagiem i otrzymałem tylko tyle: 1249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30) 26-00 - Output Open 01250 - Shareware Version. To Decode all DTCs 26-00 - Please Register/Activate 01251 - Shareware Version. To Decode all DTCs 26-00 - Please Register/Activate 01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33) 26-00 - Output Open Mam niezarejestrowaną wersję dlatego te komunikaty o Shareware Version. Wszystkie błędy są oczywiście te same i tyczą się każdej świecy z osobna. Zauważyłem, że na zimnym zawsze odpala za pierwszym razem i dopiero po rozgrzaniu gaśnie, najczęściej na światłach. Po zgaśnięciu nie ma sensu go kręcić lecz wystarczy odczekać 5-10 minut (na środku skrzyżowania bywa to trudne) i samochód znów odpala. Bywa też, że samochód dojedzie gdzie ma dojechać (np. pod market) ale po zgaszeniu slinika nie da się go ponownie odpalić i znów trzeba czekać. Mam moduł instalacji alarmowej pod kierą, który potrafi odciąć zapłon jeśli się go wyjmie ale sprawdziłem wtyczkę i styki wszystko wygląda ok. Problem ma chyba coś wspólnego z temperaturą. Może ta nieszczęsna cewka? Jak dotąd wymieniłem uszczelkę pod klawiaturą bo się okazało szlag ją trafił i świece pływały w oleju. EDIT: Oczywiście brakuje paliwa na wtryskach a nie iskry.
  8. Mam problem z moją klimatyzacją. W gorące dni, po włączeniu klimy zaczyna piszczeć niemiłosiernie pasek. Po podniesieniu maski widać, jak pasek co chwila zatrzymuje się - wtedy następuje wściekły pisk bo silnik dalej kręci. Wniosek taki, że sprężarka daje bardzo duży opór. Ponadto spada moc silnika po włączeniu klimy w gorące dni i to dość drastycznie, ledwo rusza spod świateł, dolny zakres obrotów w ogóle nie ma mocy. Wiem, że to normalny objaw ale na pewno nie do tego stopnia że samochód ledwo ma siłę wystartować. Wymieniłem dyszkę rozprężną - byłą trochę zapchana i było w niej trochę opiłków. Czynnik napełniony. Myślałem jeszcze żeby wymienić napinacz paska ale chyba nie ma co się oszukiwać i trzeba wymienić sprężarkę. Da się jeszcze jakoś pomóc obecnej sprężarce aby nie wywalać od razu kilkuset zł?
  9. Może faktycznie coś alternatorem jest nie tak, często po dopaleniu świeci mi się kontrolka braku ładowania akumulatora. Gaśnie dopiero po przegazowaniu. Przyjrzę się temu, dzięki za naprowadzenie!
  10. Przyznam że nie wiem. Podejrzewasz, że alternator może dawać za duży opór?
  11. Ja mam problem z tym napinaczem. Polega on na tym, że napinacz jakby drży delikatnie na biegu jałowym i podczas ruszania (kiedy silnik dostaje obciążenia) lub przy włączaniu klimatyzacji w upalny dzień. Zawsze towarzyszy temu irytujące "chrobotanie". Wizualnie wygląda to tak, jakby napinacz nie napinał do końca i opierał się obudowie takim jakby ząbkiem (w czewonym kółku). Gdy drży - ten ząbek uderza w korpus i wydziela się ten brzęczący dźwięk. Najbardziej daje się to we znaki podczas uruchamiania zimnego silnika. On jest sterowany olejem? Da się temu jakoś zaradzić, jakoś naciągnąć ten napinacz?
  12. Ostatnio zaczęło wywalać mi dwa błędy na VAGu: 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit oraz 17915 - Idle Control Sys: Lower Regulation Limit Reached Pierwszy pojawia się na razie bardzo rzadko więc się nim nie zajmuję chwilowo ale drugi już na stałe zagościł w liście błędów więc chciałbym się mu przyjrzeć. Oba błędy pojawiają się na ssaniu, na rozgrzanym silniku problem zdaje się nie występować a przynajmniej ja nie zaobserwowałem. Doczytałem, że prawdopodobnie padła przepływka i faktycznie - po odpięciu wtyczki przepływomierza pojawia się błąd czujnika G70 ale błąd 17915 nie pojawia się już ani razu więc to chyba to. Dla pewności sprawdziłem przepływkę w blokach pomiarowych (obrazek poniżej) i czegoś tu nie rozumiem - dlaczego mam dwa rodzaje bloków "Mass Flow" i każdy ma inne wartości (czerwony i zielony)? Zielony zdaje się pracować prawidłowo (normalnie wskazują tą samą wartość ale ze względu na mierzenie trzech grup jednocześnie i gazowanie silnika wartości się rozjechały) ale czerwony jest zblokowany na 0 g/s niezależnie od RPM. Ktoś się spotkał z czymś takim? EDIT: Dodam, że blok zielony pokazuje wartości nawet po odłączeniu czujnika G70 więc wnioskuję, że gdzieś musi znajdować się jakiś inny tego typu czujnik?> Bardzo bym prosił kogoś o podpowiedź, czy faktycznie przepływka jest walnięta bo chciałbym przed weekendem zaopatrzyć się w nową (używaną znaczy się)
  13. tzn tu nie chodzi o to, że ja nie dam rady jechać bez wspomagania bo jeździłem innym samochodami ale w passacie z wyłączonym wspomaganiem kierownica kręci się wręcz kuriozalnie ciężko.
  14. No to jestem w ciężkiej d*pie. Zostaje mi holowanie bo ani spawarki nie mam ani tym bardziej spawać nie umiem. Zbudowałem nawet odsysarkę domowej roboty ale wężyk jest zbyt cienki (grubszy nie wchodzi przez bagnet) i odkurzacz przemysłowy nie daje rady przez niego zassać. Zamiast tego gnie mi wiaderko. A przejdzie opcja docholowania do warsztatu na biegu jałowym z włączonym silnikiem? Muszę mieć włączony żeby wspomaganie i hamulce działały.
  15. Mam problem i to duzy. Zalałem płukankę, silnik popracował 15 minut i zszedłem odkręcić śrubę. Niestety okazało się, że jakiś kretyn (bo inaczej go nazwać nie można) dokręcił śrubę tak, że się mogłem powiesić na kluczu a ta ani drgnęła. Próbowałem płaskim i oczkowym. Skończyłem z obrobioną śrubą i zalaną płukanką Nie mam w domu możliwości dospawania nakrętki. Dojadę te 3 km do warsztatu czy zatrę silnik? Da się jakoś odessać olej "domowym sposobem"?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...