Piszczenie paska, przycinanie sprężarki, spadek mocy
0

    5 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Mam problem z moją klimatyzacją. W gorące dni, po włączeniu klimy zaczyna piszczeć niemiłosiernie pasek. Po podniesieniu maski widać, jak pasek co chwila zatrzymuje się - wtedy następuje wściekły pisk bo silnik dalej kręci.

    Wniosek taki, że sprężarka daje bardzo duży opór. Ponadto spada moc silnika po włączeniu klimy w gorące dni i to dość drastycznie, ledwo rusza spod świateł, dolny zakres obrotów w ogóle nie ma mocy. Wiem, że to normalny objaw ale na pewno nie do tego stopnia że samochód ledwo ma siłę wystartować. 

    Wymieniłem dyszkę rozprężną - byłą trochę zapchana i było w niej trochę opiłków. Czynnik napełniony. Myślałem jeszcze żeby wymienić napinacz paska ale chyba nie ma co się oszukiwać i trzeba wymienić sprężarkę.

     

    Da się jeszcze jakoś pomóc obecnej sprężarce aby nie wywalać od razu kilkuset zł?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pasek i tak będziesz potrzebował nowy więc warto się mu przyjrzeć. Ile było czynnika i ile jest go teraz. Ciśnienia były mierzone?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Mam podobnie w moim b5 90km. Piski ustaly po wymianie i odpowiednim napieciu paska. Z mocą jest podobnie jak u kolegi wyzej, ake nie zawsze. Nieraz startuje od zera jakby klima w ogole nie chodzila a pozniej na drugim biegu muł. Miał moze ktoś podobnie jak z tym mozna z tym sobie poradzić?

    Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak spręża odpowiednio czynnik to trzeba wymienić łożyska i uszczelnienia.
    To jedyne lekarstwo na opory kompresora.

    Wysłane z OP3T

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak kompresor "dobrze" spręża do 20 bar, bo skraplacz jest zasyfiony, to też bedzie stawiał opór. Fizyki nie oszukasz. Równie dobrze rzeczony kompresor może się już przycierać.

    W TDI sterownik silnika odłącza kompresor przy gwałtownym przyspieszaniu więc faktycznie na 1-ym lub nawet czasami drugim biegu auto idzie jak bez oporu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy