Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana czopów piast na tylnej belce A4 B5 1.9TDi


Yokerman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

mam drobną sprawę, otóż wymieniam belkę w mojej "B piątce", powód: złamany drążek stabilizatora, a jest nie demontowany (taka mała rzecz... a piekielnie złości). Zakupioną używkę rozkręciłem i elementy poleciały do paskowania -> R-stop -> podkład epoksydowy -> 2 warstwy farby okrętowej :D hehe... raz a dobrze.  Niestety w mojej belce jak i w kupionej śruby były zarąbane prawie na "amen". Śruby jarzm zacisków dostały solidny łomot pościły 3 jedna jeszcze siedzi... ale nie długo. Przy czopach piast 3 kilowy młot wykonał robotę kosztem porozbijanych i obrobionych śrub (brak palnika). Wszystkie śruby od jarz i czopów są na granicy "użyteczności" co do jarzm zastosuje prawie oryginały czyli M10x1,25x20 klasy 10.9 lecz te zamówione są długości 45 więc ciachnie się 24mm, 1mm na obróbkę i jak oryginały :D jednak co do śrub użytych do czopów jest jedna niewiadoma Wiem że to M8x22 również 10.9 (ja znalałem M8x25 kl. 12.9), lecz nie zostało zamieszone jaki te śruby mają skok gwintu??? Jeżeli ktoś orientuje się w takich szczegółach niech poradzi/doradzi/pocieszy :) 

Mam jedną teorie lecz nie wiem czy słuszną... Jeśli producent podał tylko dane rozmiaru śruby i długość, to czy może być tak ze skok gwintu jest porostu standardowy  dla danego przedziału śrub w którym znajduje się M8 ?

Proszę wybaczyć za dociekliwość lecz wole by było dobrze, solidnie oraz bezpiecznie wykonana robota.

 

 

*Trzeba czytać do czego dany dział jest: "Manuale - DIY - zrób to sam - W tym dziale znajdziesz poradniki, dzięki którym sam dokonasz napraw lub modyfikacji w swoim aucie." - wątek przeniesiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.... już informacja sprawdzona, ewentualnie dla chcących wiedzieć: Przeprowadzony został pomiar, śruby do mocowania czopu piasty to M8x1,25x22. Reasumując skok gwintu to 1,25. Według skali pomiarowej jest to zwykły skok gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sprostowania.

Skok gwintu 1.25 to gwint drobnozwojny.

Zwyczajny otwór i śruba mają skok gwintu 1.5

Według skali lub tabeli pomiarowej jest to zwykły gwint bo jest on sklasyfikowany jako metryczny.

Dlatego na śrubach jest oznaczenie M a za tą literą podana jej twardość np. 5.8, 6.8, 8.8, 10.9, 12.9

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...