Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wspomaganie - płyn G004000M2 to to samo co G002000?


MARTiiii

Rekomendowane odpowiedzi

Nono, dobry jestes... :)

A ja to dodam na koniec, i chyba jednak sprawa powoli sie wyjasnia.

Czyli tylko ori z ASO, bez wzgledu na to ze na obudowie pisze ze mam byc olej mineralny.

Kolega z forum VW Golf przestrzega i ja sie do tego zastosuje. Zaden olej Febi, a tym bardziej 6162... do Audi tylko ORI.

Roznica w cenie 25zl. Nie warto ryzykowac.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181352&postdays=0&postorder=asc&start=15

http://febi-parts.com/article.php?lang=PL

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy leją Febi i nic się nie dzieje ( chociaż jest masa wątków na forum , że po wymianie płynu na właśnie taki zaczęły się problemy , prędzej czy później ) :wink4:

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis bylem w ASO. Pogadalem z dzialem czesci i mechanikami. Tak jak jest tutaj wszedzie napisane - kiedys byl G002000, a teraz leje sie G004000. Ten pierwszy jest mineralny, drugi syntetyk. Oczywiscie oba zielone.

Na zbiorniczku jest napisane G002 bo taki byl kiedys lany. Jak zbiorniczek jest ori, albo wsadzony jest stary z innego auta, to powinno byc tam wlasnie takie oznaczenie. Nie jestem pewien jak to jest ze zbiorniczkami kupionymi dzis w ASO, albo jak to jest z zamiennikami.

Byc moze dzis znow wracaja do G002, ale jesli wciaz w ASO mozna kupic G004, to sadze ze on rowniez jest dobry. Poza tym jak widac sporo osob na nim jezdzi i nie narzeka.

W ASO do wymiany plynu zuzywaja 2 litry. Tzn moze troche mniej - ale do wymiany trzeba kupic 2l.

5l to wybitne naciagniecie. Jesli masz inne ASO w poblizu to radze zmienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogłem odrazu przeczytać ostatnią stronę bo tu jest jasno napisane apropo płynu wspomagania bo też miałem dylemat bo mam auto z początków produkcji B5-ki :decayed:

Tylko G004000 z ASO nawet jeśli na zbiorniczku jest napisane G002000 (u mnie nie ma żadnego napisu :disgust:) a 80zł za 2l na płukanie i zalanie układu to nie majątek

Myślę że nie warto tego dłużej wałkować tego a temat i tak już został podwieszony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wszystkie wątki dokładnie i nie mogę znalezć odpowiedzi na 1 pytanie. Wiem ze mozna G002000 zastąpić G004000M2, jednak ja nie chcę zastąpić a jedynie dolać. Czy można dolać G00400M2 do G002000 ? Czy mogę tak zrobić bez obaw? W końcu jeden to syntetyczny drugi mineralny.

thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już chcesz dolać to i tak litr musisz kupić więc przepuść go przez układ ( podobnie jak podczas wymiany płynu hamulcowego ) i będziesz miał nowy G004000 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam możliwości technicznych, wiedzy i doświadczenia. A nie chce jechac do serwisu i kupować 2 litrow i placic za robocizne, gdy mam 1 cm ponizej minimum. Jednak znalzlem na tym forum info, uzykownik valokuvaaja napisał ze mozna mieszać, czy moze ktos to potwierdzic jeszcze dla mojego spokoju ducha ?:) dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy dolejesz nic się pewnie nie wydarzy ale mieszanie nie jest zalecane więc gdy zrobi się cieplej wymień cały płyn :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Santa Cruz zanim wypowiesz sie na jakiś temat, to warto by mieć choc miminalną wiedze. Taki jak mam na nakretce nie jest produkowany od paru lat.

Hahaha.

G002000 kupiłem osobiście w ASO (Warszawa, ul. Połczyńska) pół roku temu. Mogę Ci odsprzedać 0.5 litra bo zużyłem na wymianę tylko pół pojemnika...

Wygląda tak:

audi_fluid_power_steering_11S.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, też chciałbym dolać płynu to mojego zbiorniczka w Audi (B7, 2005r, BKE). Mam poziom minimalny, więc chyba nie ma sensu od razu wymieniać. Niestety problem taki, że kolor tego płynu jest ewidentnie żółty. Płyn od nowości nie był wymieniany (auto kupiłem od kolegi forumowicza który osobiście sprowadził je z DE, gdzie było serwisowane w ASO). Auto do dziś serwisowane w ASO, ale nigdy nie wymieniano płytnu wspomagania bo nie było takiej potrzeby. Chyba że przy wymianie rozrządu (ASO Idczak w Łodzi) by mi wymienili 'gratisowo', no ale tego bym się nie spodziewał...

Zatem dwa pytania:

1)jak to możliwe że płyn nie jest zielony? Czy w Audi w DE zalewają innym płynem, czy też płyn zmienił kolor ?

2)czy moge dolać to poziomu połowa pomiędzy min a max tego ori ASO G004000. Na korku mam ewidentnie napis G002000 only

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis bylem w ASO. Pogadalem z dzialem czesci i mechanikami. Tak jak jest tutaj wszedzie napisane - kiedys byl G002000, a teraz leje sie G004000. Ten pierwszy jest mineralny, drugi syntetyk. Oczywiscie oba zielone.

ciekawa sprawa..... jak Audi mogło zastąpić płyn mineralny płynem syntetycznym?:cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie oba są mineralne , bo są zielone :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie oba są mineralne , bo są zielone :wink:

wg. mnie również:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zalewaj oryginału bo rozpieprzysz pompę. Zaczyna wyć i się pienić a pompa potrafi się zagotować.

Lej Febi 6162, na tym płynie jest wszystko ok. Ja u siebie w A4 odrazu zalałem febi 6162 i jest spokój, a w A6 zapomniałem się i kupiłem oryginał, niestety zalałem, efekt jest taki że pływają opiłki w zbiorniczku płyn się pieni i jak się rozgrzeje tracę wspomaganie. Pompa już mi zaczyna buczeć, w weekend wymieniam na febi 6162 mam nadzieję że uda się uratować pompkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zalewaj oryginału bo rozpieprzysz pompę. Zaczyna wyć i się pienić a pompa potrafi się zagotować.

Lej Febi 6162, na tym płynie jest wszystko ok. Ja u siebie w A4 odrazu zalałem febi 6162 i jest spokój, a w A6 zapomniałem się i kupiłem oryginał, niestety zalałem, efekt jest taki że pływają opiłki w zbiorniczku płyn się pieni i jak się rozgrzeje tracę wspomaganie. Pompa już mi zaczyna buczeć, w weekend wymieniam na febi 6162 mam nadzieję że uda się uratować pompkę.

Wg. mnie nie jest tu winien płyn tylko kondycja ukł. wspomagania :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko że było wszystko było ok do tej pory. Nie jestem pierwszym który po wymianie tak się stało. Ale pisz co chcesz, ja się pomyliłem i mam konsekwencje te same co wiele osób na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zalewaj oryginału bo rozpieprzysz pompę. Zaczyna wyć i się pienić a pompa potrafi się zagotować.

Lej Febi 6162, na tym płynie jest wszystko ok. Ja u siebie w A4 odrazu zalałem febi 6162 i jest spokój, a w A6 zapomniałem się i kupiłem oryginał, niestety zalałem, efekt jest taki że pływają opiłki w zbiorniczku płyn się pieni i jak się rozgrzeje tracę wspomaganie. Pompa już mi zaczyna buczeć, w weekend wymieniam na febi 6162 mam nadzieję że uda się uratować pompkę.

Qrcze przeczytałem cały wątek i naprawde nie wiem co robić w moim przypadki (poziom płynu min, płyn od nowości nie był wymieniany, ale jest żółty, na korku napis G002000 only, audi b7 bke, żadnych niepokojących objawów) - co najlepiej/bezpiecznej:

1)dolać troche ori z ASO G004000

2)dolać czegoś innego, czego ?

3)wymienić na ori z ASO G004000

4)wymienić na inny płyn, jaki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...