Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje, falowanie, delikatne skoki napięcia...


szafa96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! A4 b6 2002r, skrzynia Multitronic, piec ASN, przebieg - 115k (auto w rodzinie od początku)...

Problem ? Tak jak w temacie ... Podczas postoju na P,N czuć delikatne wibracje na silniku. Nie są one jednostajne z tą samą częstotliwością - występują losowo. Dodatkowo wraz z wibracjami jest zauważalne delikatne migotanie oświetlenia w aucie. Sądzę że to są skoki napięcia, nie widać tego na nagraniu, dostrzegalne są ludzkim okiem. Multimetr też tego nie wyłapuje, do oscyloskopu nie mam dostępu ...Wraz z wystąpieniem wibracji zmienia się w grupie (X.X.X nie pamiętam cyfr) BTDC - Skacze od 2 do 24 stopni. Auto jeździ normalnie, przyśpiesza tak jak powinno (trzyma normę), skrzynia pracuje wzorowo.  Czasem pokazuje się błąd dot. sondy lambda (B2-S2) związany z podgrzewaniem.  Ostatnio też zauważyłem w gr. 026 (knock control cylinder) w bloku Knock sensor voltage cyl. 3 znaczny spadek napięcia względem innych bloków pomiarowych ( Cyl1. 0.936V  Cyl2. 0.819V  Cyl3. 0.585V (!)  Cyl4. 0.936V  reszta w normie) 

Do tej pory zrobiłem :
Rozrząd + ustawienie wariatorów (-1,0,0,2) (Sulejówek)
Olej w skrzyni + pełna diagnostyka (Bart-S) 
Czyszczenie dolotu (Airbox szczelny, przepływka czysta i sprawna)
Czyszczenie przepustnicy + adaptacja 
Wymiana świec (takie jak zaleca Audi)
Wymiana cewek (akcja serwisowa)
Płukanie silnika + wymiana oleju (Motul Spec 5w30)
Test sond lambda + test katalizatorów (wszystko OK)
Czyszczenie układu odmowego z "masła"
Usunąłem 2 ostatnie katy

Dziś wpadłem na pomysł rozbiórki kolektora dolotowego w celu inspekcji oraz sprawdzeniu szczelności układu podciśnienia. Chcę wpiąć się w węże podciśnienia kompresorem i dmuchnąć niskim ciśnieniem, tylko nie wiem w które mogę (nie chcę uszkodzić żadnych membran jeżeli takowe występują). Chcę też sprawdzić sondę B2-S2 multimetrem tylko nie wiem jak jeszcze jak to zrobić.  

Forumowicze - macie jakieś sugestie, porady? Z góry dziękuję i pozdrawiam ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyków nie sprawdzaj tylko kup ze 3 metry i je wymień , bo te już mają lata i prędzej czy później zawiodą

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czeka mnie ciężka operacja... Z tego co widzę będę musiał ściągać pokrywę rozrządu z prawego banku, ponieważ tam jakiś wężyk wchodzi. Fakt, w niektórych miejscach (tam gdzie najcieplej) ta materiałowa otulina już parcieje i przy dotknięciu się kruszy ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...