nevi Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Od pewnego czasu borykam się z problemem niedogrzania silnika. Za mną już wymiana trzeciego termostatu a objawy zaczynają się pojawiać tak samo. Na początku było wszystko git, trzymał ładnie 90 st. a w następnej fazie ta temperatura wachała się już od 80 do 90 stopni. A końcowo na postoju łapał te 90 stopni a jak już ruszyłem w trasę lecąc ok. 90km/h to temperatura spadała do 70 a na koniec już do 60 i tak w kółko ta temperatura pod koniec latała od 60 do 80. Bawiłem się już w 3 wymiany termostatu i nic. Parę dni temu ponownie zmieniłem termostat a wczoraj znów to samo, zbija do 80 stopni. Wyciągnąłem czujnik, przeczyscilem styki, psiknelem specyfikiem do styków. Podpielem do kompa i temperatura zgrywała się z tą licznika z tą od kompa ale zgasiłem furę po paru sekundach odpaliłem i nagle 90 z 70 parę po zwykłym przekręceniu stacyjki. Nie mam już pomysłów. Temperatura też lekko spada jak mu dam po garach.
nevi Opublikowano 15 Października 2017 Autor Opublikowano 15 Października 2017 Dodam że nagrzewa się do 90 st. po przejechaniu 6-8km przy spokojnej jeździe do 2 tys obrotów.Mam wrażenie z mi spalanie skoczyło z litr, dwa.
andrzejtabaka80 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 No a sprzęgło viskotyczne nie zatarte. Bo objawy na to wskazują. Sprawdź czy się da zatrzymać wiatrak na zimnym silniku. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
nevi Opublikowano 15 Października 2017 Autor Opublikowano 15 Października 2017 Wczoraj sprawdzałem, z tego co pamiętam to da się trzymać bo kumpel go łapał.
quadral20004 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 wymien czujnik ,zobacz czy sie poprawi
nevi Opublikowano 15 Października 2017 Autor Opublikowano 15 Października 2017 Drogie te czujniki bo się nie orientowałem?
andrzejtabaka80 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Tzn wiatrak działa ci cały czas na 100% i przy większych obrotach silnika zbija temperaturę. Co tłumaczy wzrost spalania bo wiatrak generuje obciążenie dla silnika. Obciążenie jest porównywalne z włączeniem klimy. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pedros_22 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Ciekawe jaki to program pokazywał temperaturę silnika taką samą jak czujnik Ecu pokazuje zawsze mniejsza wartość niż czujnik na zegary
nevi Opublikowano 15 Października 2017 Autor Opublikowano 15 Października 2017 Delphi czy coś takiego. Na zegarach było 90 a na programie 85/84 ale potem właśnie po przekręceniu stacyjka od razu na zegarach pokazało się 90 i na kompie 90
andrzejtabaka80 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 A kanał 49 na klimie co pokazuje? Z tego co się orientuje ac ma osobny czujnik.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pedros_22 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Zrób test licznika jeżeli wszytko ok czujnik do wymiany tylko wymień czujnik ten od zegarów nie od Ecu
nevi Opublikowano 15 Października 2017 Autor Opublikowano 15 Października 2017 Skoro licznik to by mi więcej nie zaczął palic myślę.
pedros_22 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Ale spalanie zależy od czujnika Ecu nie od zegarów
nevi Opublikowano 16 Października 2017 Autor Opublikowano 16 Października 2017 Dobra, dziś rano sprawdziłem. Przejechałem się z 5-6km i pod koniec jazdy na blacie wynosi 70st. Wchodzę z ciekawości do climatronica a tam 90. Więc co to może znaczyć?
maciucha512 Opublikowano 16 Października 2017 Opublikowano 16 Października 2017 51 minut temu, nevi napisał: Dobra, dziś rano sprawdziłem. Przejechałem się z 5-6km i pod koniec jazdy na blacie wynosi 70st. Wchodzę z ciekawości do climatronica a tam 90. Więc co to może znaczyć? Który kanał? Możesz spryskać wtyczkę czujnika wd 40. Mnie to wygląda na termostat Zrób tak: złapie 70-80 stopni gaś wóz, biegiem pod maskę i macaj przewody od chłodnicy (albo samą chłodnicę). 12 godzin temu, andrzejtabaka80 napisał: Obciążenie jest porównywalne z włączeniem klimy. Nie. Wzrostu spalania upatrywałbym w niedogrzanym wozie.
nevi Opublikowano 16 Października 2017 Autor Opublikowano 16 Października 2017 Skoro termostat już trzeci z nowej firmy już jest to raczej wątpię.
nevi Opublikowano 16 Października 2017 Autor Opublikowano 16 Października 2017 Mi się wydaje że to czujnik od ECU jest uszkodzony, dostaje zły sygnał i podaje większą dawkę paliwa.
jbl485 Opublikowano 16 Października 2017 Opublikowano 16 Października 2017 Porównaj temperatury z silnika, licznika i na koniec z klimy. Wszystko po kablu. Zobaczysz czy to czujnik.Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
nevi Opublikowano 16 Października 2017 Autor Opublikowano 16 Października 2017 Ruszyłem niebieska kostka na 4 piny przy silniku i o dziwo temperatura skoczyła do 90 stopni, wyjechałem w trasę 50km i nie opadła nawet przez chwile. Ale nie dawno wybrałem się do roboty i sytuacja się powtarza i tak jest znów to samo. Względem czujnika z klimy to na nim już dawno jest 90 kiedy na liczniku trzeba czekać z 10-15 minut dłużej na postoju lub bardzo spokojnej jeździe.
quadral20004 Opublikowano 17 Października 2017 Opublikowano 17 Października 2017 wyczysc ta niebieska wtyczke pozadnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się