Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFF] Silnik się nie dogrzewa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od pewnego czasu borykam się z problemem niedogrzania silnika. Za mną już wymiana trzeciego termostatu a objawy zaczynają się pojawiać tak samo. Na początku było wszystko git, trzymał ładnie 90 st. a w następnej fazie ta temperatura wachała się już od 80 do 90 stopni. A końcowo na postoju łapał te 90 stopni a jak już ruszyłem w trasę lecąc ok. 90km/h to temperatura spadała do 70 a na koniec już do 60 i tak w kółko ta temperatura pod koniec latała od 60 do 80. Bawiłem się już w 3 wymiany termostatu i nic. Parę dni temu ponownie zmieniłem termostat a wczoraj znów to samo, zbija do 80 stopni. Wyciągnąłem czujnik, przeczyscilem styki, psiknelem specyfikiem do styków. Podpielem do kompa i temperatura zgrywała się z tą licznika z tą od kompa ale zgasiłem furę po paru sekundach odpaliłem i nagle 90 z 70 parę po zwykłym przekręceniu stacyjki. Nie mam już pomysłów. Temperatura też lekko spada jak mu dam po garach.
 

Opublikowano

Dodam że nagrzewa się do 90 st. po przejechaniu 6-8km przy spokojnej jeździe do 2 tys obrotów.

Mam wrażenie z mi spalanie skoczyło z litr, dwa.

Opublikowano

No a sprzęgło viskotyczne nie zatarte. Bo objawy na to wskazują. Sprawdź czy się da zatrzymać wiatrak na zimnym silniku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Wczoraj sprawdzałem, z tego co pamiętam to da się trzymać bo kumpel go łapał.

Opublikowano

Drogie te czujniki bo się nie orientowałem?

Opublikowano

Tzn wiatrak działa ci cały czas na 100% i przy większych obrotach silnika zbija temperaturę. Co tłumaczy wzrost spalania bo wiatrak generuje obciążenie dla silnika. Obciążenie jest porównywalne z włączeniem klimy.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Opublikowano

Ciekawe jaki to program pokazywał temperaturę silnika taką samą jak czujnik 

Ecu pokazuje zawsze mniejsza wartość niż czujnik na zegary

Opublikowano

Delphi czy coś takiego. Na zegarach było 90 a na programie 85/84 ale potem właśnie po przekręceniu stacyjka od razu na zegarach pokazało się 90 i na kompie 90

Opublikowano

A kanał 49 na klimie co pokazuje? Z tego co się orientuje ac ma osobny czujnik.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Zrób test licznika jeżeli wszytko ok czujnik do wymiany tylko wymień czujnik ten od zegarów nie od Ecu

Opublikowano

Skoro licznik to by mi więcej nie zaczął palic myślę.

Opublikowano

Ale spalanie zależy od czujnika Ecu nie od zegarów

Opublikowano

Dobra, dziś rano sprawdziłem. Przejechałem się z 5-6km i pod koniec jazdy na blacie wynosi 70st. Wchodzę z ciekawości do climatronica a tam 90. Więc co to może znaczyć?

Opublikowano
51 minut temu, nevi napisał:

Dobra, dziś rano sprawdziłem. Przejechałem się z 5-6km i pod koniec jazdy na blacie wynosi 70st. Wchodzę z ciekawości do climatronica a tam 90. Więc co to może znaczyć?

Który kanał?

Możesz spryskać wtyczkę czujnika wd 40. 

Mnie to wygląda na termostat :) 

Zrób tak: złapie 70-80 stopni gaś wóz, biegiem pod maskę i macaj przewody od chłodnicy (albo samą chłodnicę).  

12 godzin temu, andrzejtabaka80 napisał:

Obciążenie jest porównywalne z włączeniem klimy.

Nie. 

Wzrostu spalania upatrywałbym w niedogrzanym wozie. 

Opublikowano

Skoro termostat już trzeci z nowej firmy już jest to raczej wątpię.

Opublikowano

Mi się wydaje że to czujnik od ECU jest uszkodzony, dostaje zły sygnał i podaje większą dawkę paliwa.

Opublikowano

Porównaj temperatury z silnika, licznika i na koniec z klimy. Wszystko po kablu. Zobaczysz czy to czujnik.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ruszyłem niebieska kostka na 4 piny przy silniku i o dziwo temperatura skoczyła do 90 stopni, wyjechałem w trasę 50km i nie opadła nawet przez chwile. Ale nie dawno wybrałem się do roboty i sytuacja się powtarza i tak jest znów to samo. Względem czujnika z klimy to na nim już dawno jest 90 kiedy na liczniku trzeba czekać z 10-15 minut dłużej na postoju lub bardzo spokojnej jeździe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...